snuttjulle snuttjulle sanoi:
Itse tuntisin, että vammojen riski olisi suurin, kun yritetään nostaa lava oikealle korkeudelle. Myy ne ja osta hyvää råspont rahoilla sen sijaan. Helpompi saada paikalleen.
No, se on sinun mielipiteesi, mutta nyt eihän ketju koske sitä, vaan miten voi tehdä sen kuormalavoilla ansaitakseen rahaa. Ilman rajoittavia tekijöitä olevan puutelineen rakentaminen ei ole erityisen vaikeaa. Silloin tehdään ehdotuksen mukaisesti kuten raportissa, jonka HerrP linkkasi (erinomaista luettavaa).

• Tykkään
ja_visst
  • Laddar…
Tarkoitan, että hinta kokonaisuudessaan laskee, jos saa rahaa erinomaisista lavasta ja ehkä jopa jää ylimääräistä muuhunkin kuin telineen kävelyosaan. Olen itse useasti yrittänyt käyttää ilmaista materiaalia tehdäkseni jotain halpaa, mutta lopulta se on tullut kalliimmaksi kuin oikean tuotteen ostaminen suoraan. Mutta jos kyse on vain siitä, että käyttää lavaa, täytä koko matka ja varmista ne sitä mukaa, mitä sinulla on käytettävissä.

Fulkemisten
Mutta siis mitä maksaa ställning? Verrattuna käteen tai jalkaan tai elämään?

• Tykkään
Noramasen ja 4 muuta
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten sanoi:
Mutta siis mitä teline maksaa? Verrattuna käsivarteen, jalkaan tai elämään?
Jos ollaan vähän tiukkoja niin ei ole varmaa, että mikään mainitsemistasi asioista maksaa mitään. Typerää kuitenkin, totta kai. Mutta pointtini on, että joidenkin mielestä rahansäästö on riskin arvoinen.

Fulkemisten Fulkemisten sanoi:
Mutta siis mitä maksaa yksi ställning? Verrattuna käteen tai jalkaan tai elämään?
On vähän liian kategorista saada se kuulostamaan siltä, että ostettu ställning olisi koko ero turvallisen ja turvattoman välillä. Voi pudota ja satuttaa itsensä mistä tahansa ställningista.

• Tykkään
Joak ja 4 muuta
  • Laddar…
Siis en jaksa... Pitääkö olla negatiivinen tai heilutella opettajan sormea osallistuakseen keskusteluun? Monella on ikävä asenne, että aion rakentaa romahtavan korttitalon vain koska en halua vuokrata telineitä. Asioita VOI oikeasti ratkaista muillakin tavoilla kuin mitä rakennusalalla on tapana, ilman että vahingoittaa itseään tai kuolee.

En ole yhtään huolissani siitä, että teline ei olisi vakaa, kun olen valmis, riippumatta siitä, miten päätän sen rakentaa. Olen aina huolellinen ja perusteellinen. Haluaisin enimmäkseen vain vinkkejä ja ideoita perusajatuksen kehittämiseen. Jos teillä ei ole mitään annettavaa muuta kuin huoli mahdollisesta äkillisestä poismenostani, teidän ei tarvitse vaivautua. Kiitos.

• Tykkään
Sthlm1891 ja 18 muuta
  • Laddar…
A Avemo sanoi:
Se on melko kategorista, jos se kuulostaa siltä, että ostetulla telineellä olisi koko ero turvallisuuden ja turvattomuuden välillä. On mahdollista pudota ja satuttaa itsensä miltä tahansa telineeltä.
Lisäksi ei ole täysin yksinkertaista tai riskitöntä rakentaa haki-telineitä tai vastaavia itse.

• Tykkään
Tom_N ja 3 muuta
  • Laddar…
M Markus P sanoi:
Ok, testataanpa uusi vaihtoehto. Violina voitti varmasti palkinnon nuukimmasta rakenteesta, eli vain kuormalavoilla, mutta käytännössä se on tuskin toteutettavissa, erityisesti kun en pääse autolla tämän rakenteen luokse. Vaikea myös epätasaisella alustalla. Joten sitä vaihtoehtoa ei oteta.

Olen ottanut huomioon kritiikin ja lisännyt ristin sekä muuttanut rakennetta hieman. Tämä on helpompi rakentaa, koska se ei ole riippuvainen seinärimojen keskietäisyydestä. Uskon, että olemme lähestymässä parasta kuormalavaratikaisua, kun otetaan huomioon vakaus, talous ja rakennettavuus.

Epäiletkö edelleen?

En epäröisi askelmaan siihen, luulen että tästä tulee todella vakaa, mutta toisaalta en ole koskaan ennen vaivautunut rakentamaan telineitä, joten tämä on ylellistä joka tapauksessa ;). En ole enää 20-vuotias, joten haaste kiivetä ympäriinsä kuin apina kattotuolien ja väliaikaisesti asetettujen portaiden seassa ei houkuttele yhtä paljon kuin ennen.
Eikö tuepidikkeiden pitäisi olla ulkokoteloissa :surprised:

Yritän olla antamatta piikkejä tai olla negatiivinen, vaan miettiä asiaa eri tavalla. Itse näen sen suurena haittana, että raskaita EUpalleja pitää nostaa noin korkealle, ja haluan antaa tämän ajatuksen, jotta et aloita rakentamista ja huomaa, ettei siitä tule hyvä. Ajatukseni, kun vain luin tekstin, oli, että käyttäisit pallen ställningin alaosassa tukena johonkin suuntaan, koska ne ovat melko tukevia diagonaalisesti.

Mutta jos vain suutahdat, kun en tule kannustushuutojen kanssa, niin unohda se sitten.

• Tykkään
LMC400
  • Laddar…
Sittställning
M Markus P sanoi:
Siis en jaksa... Täytyykö olla negatiivinen tai ottaa esille sormi, jotta voisi osallistua keskusteluun? Monilla on ikävä asenne, että aion rakentaa ränsistyvän korttitalon vain siksi, etten halua vuokrata rakennustelineitä. ASIOITA VOI oikeasti ratkaista toisilla tavoilla kuin mitä rakennusalalla on käytäntönä, ilman että loukkaantuu tai kuolee.

En ole ollenkaan huolissani siitä, ettei telineestä tulisi vakaa kun olen valmis, valitsinpa miten tahansa sen rakentamisen. Olen aina huolellinen ja perusteellinen. Halusin vain vinkkejä ja ideoita perusajatuksen kehittämiseksi eteenpäin. Jos teillä ei ole mitään muuta annettavaa kuin huolta mahdollisesta yllättävästä kuolemastani, ei tarvitse vaivautua. Kiitos.
Olen kanssasi 100% samaa mieltä, tai no melkein ;)

Spontaanisti ajattelen, että lavat ovat raskaita ja niiden kanssa on työlästä toimia tuolla korkeudella, ja olisin varmaan panostanut enemmän itse vääntöjäykkyyteen jne. Kevyt lankku kestää helposti yhden henkilön painon, mutta ajattelen ehkä, että lavojen paino korkeudessa voisi olla hieman liikaa, jos siitä tulisi vähän huojuva? Vaikea sanoa ennen kuin kokeilee.

Eikö siinä ole vähän kuin lavan yläosa on se, joka oikeastaan tukee jotain, ja kuutiot ja alaosa eivät oikeastaan tue mitään?

Olisin mennyt eteenpäin ja lisännyt sitä mukaa kun huomaa, missä tarvitaan lisäystä.

Näin se näytti Kiinassa kun olin siellä, luulin että minulla olisi kuva asennetusta, mutta valitettavasti en.

• Bambupaaluja ja verkoilla peitettyjä kasa jalkakäytävällä kaupungin kadulla, taustalla autoja ja rakennuksia.
  • Tykkään
Urban R
  • Laddar…
Sittställning Forlowt sanoi:
Olen samaa mieltä kanssasi 100% tai no, melkein ;)

Spontaanisti ajattelen, että lavat ovat raskaita ja hankalia käsitellä sillä korkeudella, ja ehkä olisin panostanut enemmän kierteisjäykkyyteen ja niin edelleen. Heppoinen lauta kestää helposti yhden henkilön painon, mutta ehkä lavojen paino korkeudessa voi olla vähän liikaa, jos se alkaisi vähän heilua? Vaikea sanoa ennen kuin on kokeillut.

Eikö niin, että lavan yläosa on se, mikä oikeastaan kannattelee jotain, ja kuutiot ja alaosa eivät suoraan tuo mitään?

Toimisin ja lisäisin matkan varrella, kun huomaa, missä tarvitaan lisää.

Tältä se näytti Kiinassa, kun olin siellä. Luulin, että minulla olisi kuva asennetusta, mutta valitettavasti ei ole.
Kyllä, se on totta, että lavaa ei hyödynnetä hyvin ja paljon puutavaraa on turhaa. Samalla, kuten sanoin, testasin lavan asettamista pystyasentoon tarkistaakseni vakauden, ja se tuntui todella vakaalta. Mutta oikeastaan olisi ehkä ollut parempi purkaa puutavara lavoista ja käyttää niitä esimerkiksi laudoin poikkipalkkien päällä.

Lavoja rakenteeseen laittaessa en ole kuitenkaan niin huolissani, eivät ne niin raskaita ole. Pari viikkoa sitten minä ja naapuri nostimme liimapuupalkin harjalle, 115x360x6500, käsin ja ilman mitään rakennustelineitä. Kun katsoo taaksepäin tuota kokemusta, kaikki muu tuntuu niin paljon helpommalta :crysmile:

Darling McFluff Darling McFluff sanoi:
Eikö pitäisi, että viistovirheet olisivat ulommaisissa osastoissa :surprised:
En tiedä, pitäisi niiden? Tuntuu siltä, että sillä ei pitäisi olla merkitystä. Jos yksi osa on jäykkä, koko sivun pitäisi olla sitä.

F
M Markus P sanoi:
En tiedä, pitäisikö heidän? Tuntuu siltä, että sillä ei pitäisi olla väliä. Jos yksi osa on vääntöjäykkä, pitäisi koko puolen olla sitä.
sinun ei pitäisi rajoittua tekemään vain yksi osa jäykäksi. Sinun pitäisi ottaa mahdollisimman pitkä poikkipuu ja vetää se kaikkien kolmen osan yli, jos se pitää olla optimaalinen.

• Tykkään
gs242
  • Laddar…
M Markus P sanoi:
Hei ystävät!

Olen parhaillaan rakentamassa pientä taloa kotona, ja nyt kun on aika kattotöille, on rakennettava rakennusteline. Tavallisesti vuokrataan teline, mutta kun sää on ollut niin huono, on ollut aikaa pohtia hieman, ja silloin tuli mieleeni, että voisi olla mahdollista rakentaa se itse. Onko joku kokeillut?

Itserakentamisen edut ovat mielestäni seuraavat:
- Kustannukset saattavat olla samanlaiset, mutta kaikki materiaali voidaan käyttää uudelleen.
- Hyvä tapa käyttää rakennustyömaan jäännöspuita.
- Aina hauskaa rakentaa itse! =)

Minulla on käytännössä rajattomasti saatavilla kuormalavoja, joten ajattelin yrittää käyttää niitä kustannusten alentamiseksi. Ajattelin jotain tällaista (katso liitetty kuva). Olen säästänyt puussa niin paljon kuin uskalsin, haasteena onkin saada se niin halvaksi kuin mahdollista! =). Kuvassa oleva puu on seuraavaa:

vihreä - terassi 28x120
keltainen - runko 45x70
punainen - rima 25x5

Jos käyttää byggmaxin hintoja, niin hinta on noin 1050 SEK, jos ostaa kaiken puun uutena. Todellisuudessa käytetään tietenkin mahdollisimman paljon jäännöspuita ensin. Poikittaisen terassin voi esimerkiksi vaihtaa kuormalavan pitkittäiseen puuhun, jolloin jätetään tämä kustannus pois, vain purkaa muutama kuormalava.

Onko joku keksinyt paremman ratkaisun esimerkin seinäosalle? Ja ehkä tärkeintä, uskaltaisitko käyttää tätä rakennustelinettä?! :crysmile:
Toinen edullinen menetelmä on ostaa käytetty rakennusteline ja myydä se sitten, kun olet valmis.

Tein niin ja ansaitsin muutama tuhatlappu kaupasta JA minulla oli ammattimainen, luotettava teline ilman kalliin vuokran aiheuttamaa aikapainetta.

• Tykkään
debbo ja 7 muuta
  • Laddar…
Åsa Lund
Mielestäni pitäisi olla vinotuet myös julkisivun suuntaan. Ja kaide telineiden päädyissä

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.