Hei,

Olen kunnostamassa olohuonetta ja aion laskea kattoa 45 mm, jotta voin vetää uudet sähköt. Nykyään siellä on vanha paneeli, joka on naulattu suoraan kattopalkkeihin cc 90, joten ei ole välipohjaa. Ajattelin laittaa 45x45-rimat ja sitten urapaneelin, joka on 13 mm paksu. Kysymys on, miten minun pitäisi rakentaa kehikko? Tietenkin asetan tukipuun jokaiselle kattopalkille vanhan paneelin väliin, mutta pelkään, että se ei riitä. Tukipuun asettaminen jokaisen kattopalkin väliin ei sinänsä ole ongelma, mutta silloin tukipuu kiinnittyy vain vanhaan paneeliin. En halua sekoittaa vintillä tekemällä lisäyksiä kattopalkkien väliin, joten kysymykseni on, toimisiko se mielestänne cc 90 tai pitääkö minun keksiä jokin muu ratkaisu?

Lasse

Jos se on kestänyt ennen, sen pitäisi kestää uudelleen samalla mitalla.

Muuten voit asentaa palkit tiheämmin, mutta kohtisuoraan kattotuoleja vasten. Jos nyt voit ajatella, että uusi paneeli saa eri suunnan kuin nykyinen.

Jos siinä on vain sähköjä, eikä spotteja tai vastaavia, pitäisi riittää laittaa 28 mm rima 45 mm palkin sijasta.

Ajattelen myös vähän niin, se on toiminut yli 50 vuotta, joten sen pitäisi toimia nytkin. Valitettavasti suuntaa ei voi vaihtaa, koska viereisessä huoneessa oleva paneeli menee samaan suuntaan :(

Siihen tulee spotteja, joten siitä tulee 45x45, muuten harvempaa olisi ollut parempi. Kiitos vastauksestasi!

Lasse

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.