20 781 lukukertaa ·
6 vastausta
21k lukukertaa
6 vastausta
Upotettu liukuovi ohueen seinään?
Hei!
Tarvitsen vinkkejä upotetun liukuoven rakentamiseen ohuessa sisäseinässä, yhteensä 70 mm paksu.
Olen nähnyt, että on olemassa kasetteja, jotka antavat valmiin seinän 95 mm:n paksuisena tavallisella ovenlehdellä. Ajattelin käyttää esimerkiksi 19 mm:n MDF-levyä ovenlehtenä, jotta seinän paksuus säilyisi ennallaan. En kuitenkaan saa tätä toimimaan runkojen kanssa. Äänieristykseen tai äärimmäiseen vakauteen ei ole suuria vaatimuksia.
En mielellään käyttäisi päälle asetettavaa ovea. Seinän paksuntaminen on myös vaikeaa pienen huoneen tiukan kalustuksen vuoksi.
Vinkkejä, ajatuksia??
Tarvitsen vinkkejä upotetun liukuoven rakentamiseen ohuessa sisäseinässä, yhteensä 70 mm paksu.
Olen nähnyt, että on olemassa kasetteja, jotka antavat valmiin seinän 95 mm:n paksuisena tavallisella ovenlehdellä. Ajattelin käyttää esimerkiksi 19 mm:n MDF-levyä ovenlehtenä, jotta seinän paksuus säilyisi ennallaan. En kuitenkaan saa tätä toimimaan runkojen kanssa. Äänieristykseen tai äärimmäiseen vakauteen ei ole suuria vaatimuksia.
En mielellään käyttäisi päälle asetettavaa ovea. Seinän paksuntaminen on myös vaikeaa pienen huoneen tiukan kalustuksen vuoksi.
Vinkkejä, ajatuksia??
Hei,
Tämä on ensimmäinen kerta, kun linkitän Tee Se Itse -lehteä!
Sinänsä pidän lehdestä, mutta rakennusvinkit ovat yleensä vähän niin ja näin. Mutta tämä liukuovi on sekä tyylikäs että edullinen. Kesällä lukemisen jälkeen olen halunnut kokeilla rakentaa sen:
http://gds.se/doerrar-och-foenster/skapa-plats-med-en-skjutdoerr
En tiedä, oletko jäsen ja voitko ladata artikkelin.
Voi olla, että tämä on tarkoitettu tavalliselle oviovelle. Voit ehkä arvioida sen materiaalin perusteella, jota käytetään:
• 1 lankku, höylätty mänty, 22 x 70 mm
• 1 ylälauta ja kaksi päätyä, höylätty
mänty, 15 x 80 mm
• 1 etuosa, höylätty mänty, 15 x 120 mm
• 1 oviovi
• 1 Rollock 960 sarja liukuovikiskolla, 2 pyöräkärryä kiinnikkeineen, stop-klossi ja lattia-kiinnike
• Listat urille, esim. 12 x 33 mm
• 2 upotuskahvaa
Tämä on ensimmäinen kerta, kun linkitän Tee Se Itse -lehteä!
http://gds.se/doerrar-och-foenster/skapa-plats-med-en-skjutdoerr
En tiedä, oletko jäsen ja voitko ladata artikkelin.
Voi olla, että tämä on tarkoitettu tavalliselle oviovelle. Voit ehkä arvioida sen materiaalin perusteella, jota käytetään:
• 1 lankku, höylätty mänty, 22 x 70 mm
• 1 ylälauta ja kaksi päätyä, höylätty
mänty, 15 x 80 mm
• 1 etuosa, höylätty mänty, 15 x 120 mm
• 1 oviovi
• 1 Rollock 960 sarja liukuovikiskolla, 2 pyöräkärryä kiinnikkeineen, stop-klossi ja lattia-kiinnike
• Listat urille, esim. 12 x 33 mm
• 2 upotuskahvaa
Kiitos, löysin väärän artikkelin. Tämä oli se, mitä ajattelin:JOW sanoi:
http://gds.se/vaggar/latt-vagg-med-skjutdorr
1 liukuovikasetti M8-210
med 122 mm karm 1 ovi
Terveisin
Stefan
Hei!
Olen rakentanut useita tämän tyyppisiä ovia ja karmeja vapaa-ajan asunnossani. Voin laittaa kuvia ja piirustuksia myöhemmin tänä iltana, jos olet kiinnostunut. Liukuoven osat (kisko, "vaunut", ohjaussiipi jne.) ostin Englannista murto-osalla Ruotsin hinnoista. Maksoin noin 250:- per ovi ja 2,5 m kisko, mukaan lukien toimitus, kun taas Ruotsissa halvimmatkin hinnat olivat reilusti yli 1000:- kappale.
Oven lehdet rakensin "torsion box" -tyylisesti 30 mm rankarakenteella, johon oli lisätty solumuovieriste ja masoniittipinta, yhteensä vajaat 40 mm. Oven seinään tuleva tila on 45 mm, ja sitten molemmilla puolilla on 17 mm raakaponttilautaa, joten yhteensä noin 80 mm. Jos vähennät oven lehden paksuutta, sinun pitäisi pystyä pienentämään 70 mm:ään ilman suurempia ongelmia.
/fth
Olen rakentanut useita tämän tyyppisiä ovia ja karmeja vapaa-ajan asunnossani. Voin laittaa kuvia ja piirustuksia myöhemmin tänä iltana, jos olet kiinnostunut. Liukuoven osat (kisko, "vaunut", ohjaussiipi jne.) ostin Englannista murto-osalla Ruotsin hinnoista. Maksoin noin 250:- per ovi ja 2,5 m kisko, mukaan lukien toimitus, kun taas Ruotsissa halvimmatkin hinnat olivat reilusti yli 1000:- kappale.
Oven lehdet rakensin "torsion box" -tyylisesti 30 mm rankarakenteella, johon oli lisätty solumuovieriste ja masoniittipinta, yhteensä vajaat 40 mm. Oven seinään tuleva tila on 45 mm, ja sitten molemmilla puolilla on 17 mm raakaponttilautaa, joten yhteensä noin 80 mm. Jos vähennät oven lehden paksuutta, sinun pitäisi pystyä pienentämään 70 mm:ään ilman suurempia ongelmia.
/fth
Hei,fth sanoi:Hei!
Olen rakentanut useita ovia ja karmeja tätä tyyppiä vapaa-ajanasunnossani, voin lisätä kuvia ja piirustuksia myöhemmin tänä iltana, jos olet kiinnostunut. Liukuovivarusteet (kisko, "vaunut", ohjain) ostin Englannista murto-osalla Ruotsin hinnoista. Maksoin noin 250:- per ovi 2,5 m kiskolla, mukaan lukien toimitus, halvin, mitä löysin Ruotsissa, oli pitkälti yli 1000:- kappale.
Oven pinnat rakensin "torsion box" tyyppisesti 30 mm ruudukolla, jossa on solumuovieristys ja masoniittipinta, yhteensä vähän alle 40 mm. Seinässä oleva oviaukko on 45 mm, sitten on 17 mm raakapuuta molemmin puolin, joten yhteensä noin 80 mm. Jos vähennät oven paksuutta, sinun pitäisi pystyä pääsemään noin 70 mm paksuuteen ilman suurempia ongelmia.
/fth
Aion rakentaa liukuovet vaatekaappiin ja etsin varusteita, mistä Englannissa ostit varusteet ja oliko se sekä ovi- että lattialista?
Klikkaa tästä vastataksesi