Jos haluat sen näkymättömäksi, sinun EI pidä laittaa listoja. Teet luukun täsmälleen samanlaiseksi kuin paneeli seinän muussa osassa.
Aluksi ajattelin käyttää lautoja listojen sijaan sivuilla peittämään sauman, ilman mitään ylimääräistä ylös/alaspäin. Mutta se ei käy saranoille. Sitten ajattelin, että pienet siistit listat voisivat sopia, mutta taas kerran saranapuoli aiheuttaa ongelmia.
Se ei näy enempää tai vähempää kuin yrittää naamioida se toisella tavalla, mikä ei täysin toimi kuten olet jo todennut. Jollekin, joka katsoo, näkee luukun riippumatta siitä, miten se on suunniteltu. Kaikille muille, jotka normaalisti eivät tutki taloa ohittaessaan, kukaan ei huomaa mitään. Lisäksi sileäpaneelinen luukku/ovi on vanha hyvä perinne satojen vuosien ajalta. Eli kaikki ovat nähneet sen ratkaisun, koska melkein jokaisessa talossa on se, joten kukaan ei reagoi eikä ajattele, että se on jotain outoa.
Vai mitä?? Niiden omassa talossa se roikkuu ylhäältä ja pelkään joka kerta, kun näen ukon laittaa säännön pitämään luukkua ylhäällä. Se on todella raskas, varmasti 50x100cm.
Ajattelin ensin asentaa kannet vuorauksena sivuille saumojen peittämiseksi, eikä mitään ylimääräistä ylhäältä/alhaalta. Mutta se ei onnistu saranat vuoksi.
Sitten ajattelin, että pienet tyylikkäät vuoraukset voisivat sopia, mutta taas kerran saranapuoli on ongelmana.
On olemassa saranoita, jotka siirtävät ovea/lokeroa avatessa niin, että reunus/karmi mahtuu kulkemaan esteettä. Keittiökaapeissa voi olla sellaisia, mutta niitä on myös tavallisiin oviin.
On olemassa saranoita, jotka siirtävät oven/luukun ulospäin avattaessa, jotta kehys/reuna voi mennä selvästi. Keittiökaapeissa voi olla sellaiset, mutta niitä on myös tavallisille oville.
Onko sinulla jotain esimerkkiä?
Luukkuni on selvä, mutta voisi silti olla mielenkiintoista nähdä.
Aion ottaa kuvan seuraavalla kerralla, kun olen siellä, mutta jaoin luukun kahteen osaan pöytäsahalla, koska marginaali suuren luukun ja tuulenlautojen välillä on millimetrin eli vähän huono ripustus ja luukku osuu lautaan riippumatta siitä, mihin ripustan luukun.
Lainaan kuvan ryhmästä. Nyt siitä tuli, kuten sanottu, kaksiosainen ovi, 4 saranalla ja haalla keskellä.
Minun luukkuni on valmis, mutta voi silti olla mielenkiintoista nähdä.
Niitä kutsutaan piilohengoiksi, kun kyseessä on ovet, ja esim. IKEA:lla on jonkinlainen versio, jossa halutaan saada kaapin ovi sivuun, jotta saadaan laatikko ulos. Olen nähnyt niitä vain paikoillaan, enkä ole koskaan ostanut tai asentanut mitään, joten johtolankoja siitä, mitkä ovat/hyviä, minulla ei ole.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.