MathiasS sanoi:
Minulla ei ollut ongelmia eristyksen kanssa. On helppo kiristää kangas naulalistalla. Sen ettei se pidä Pohjoistuulta vastaan, voin elää - olen laittanut puupaneelin tuulensuojakankaan ulkopuolelle ja se vaimentaa osan tuulesta...

;D

Löysin tämän ketjun, olen juuri asentamassa ulkokipsiä, kun kuulen että Skanska on lopettanut tämän kokonaan. Syynä pitäisi olla se, että kipsi homehtuu.
Pitäisi käyttää "ulkokipsi extra" (jota minulla on) ja lisäksi teipata kaikki vaakasuorat leikkauspinnat jollakin erikoisteipillä.

Onko joku kuullut tästä ??

Teippauksella on tekemistä tuulenpitävyyden kanssa. Olen puhunut tästä Danogipsin kanssa ja heidän mielestään tämän voisi hyvällä omallatunnolla jättää tekemättä. Ero seinän eristysarvossa on minimaalinen.

Brorsan sanoi:
Löysin tämän ketjun, olen juuri asentamassa ulkokipsiä, kun kuulen, että Skanska on lopettanut sen käytön kokonaan. Syynä on se, että kipsi homehtuu.
Pitäisi käyttää "ulkokipsi extra" (mitä minulla on) ja lisäksi teipata kaikki vaakasuorat leikkauspinnat jollakin erikoisteipillä.

Onko joku kuullut tästä ??
Mistä olet kuullut tämän?

On vaikea uskoa, että ulkokipsi homehtuu kun se on kerran rakennettu toimivaan rakenteeseen. Ehkä tavallinen ulkokipsi homehtuu käytännössä, jos sitä ei rakenneta tarpeeksi nopeasti sisään vaan altistuu kosteudelle. Mutta nykyään kaikki valmistajat myyvät parafiinivahalla kyllästettyjä ulkokipsilevyjä, jotka kestävät paremmin kosteutta rakennusaikana. Se, että Skanskalla on vaikeuksia peittää ulkokipsi ajoissa ja he käyttävät vielä kestävämpää kipsiä, ei tarkoita, että sinun pitäisi tehdä samoin, jos hoidat rakennustasi hieman paremmin.

Eikö ulkokipsi ole homeenesto käsitelty?
On olemassa erityinen muovilista, joka asetetaan
kipsin saumakohtiin.

Yst. terv. Putte

jon_h sanoi:
Missä olet kuullut tämän?

Että ulkokipsi homehtuu, kun se on kerran rakennettu toimivaan rakenteeseen, minun on vaikea uskoa. Ehkä, että tavallinen ulkokipsi homehtuu käytännössä, jos sitä ei rakenneta riittävän nopeasti, vaan se altistuu kosteudelle. Mutta nyt kaikki valmistajat myyvät parafiinivahaimpregnoituja ulkokipsilevyjä, jotka kestävät hieman enemmän kosteutta rakennusaikana. Että Skanskalla on vaikeaa saada ulkokipsit peitettyä ajoissa, jotta he käyttävät vielä kestävämpää kipsiä, ei tarkoita, että sinun pitäisi tehdä niin, jos hoidat rakentamistasi hieman paremmin.
Langoni, joka on kiinteistöalalla, oli kuullut sen yhdeltä Skanskalla.

Nyt ei pidä maalata pirua seinälle, mutta minun seinieni pitäisi seistä vain kipsillä nyt muutaman viikon. Pitäisikö minun yrittää peittää pressuilla? Vaikuttaa kyllä liioittelulta. Täytyy vain olla tarkkana, jos alapäätyyn kertyy lumikinoksia.

Valitsen uskoa, että se selviää :)

Miten menee tuulensuojan ja puhallusvillan eristyksen kanssa? Painuuko puhallusvilla ulospäin kohti julkisivupaneelia silloin?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.