Omistan talon 50-luvulta, jossa on tylsää kammattua tiiltä, jota edellinen omistaja ei ole kohdellut kovin hellästi. (Ikkunoiden maaliroiskeet jne.) Onko kellään hyviä vinkkejä, kuinka piristää julkisivua helposti? Olen ajatellut maalata sen, mutta haluaisin hieman rakennetta kokonaisuuteen!
 
En tiedä mitään yksinkertaista, mutta voithan sputputsa över teglet. Silloin tulee rakennetta ja saat lisäksi talon värjättyä samalla ;)
 
Rakenne... mutta eikö tiili näy edelleen, jos ei ensin tasoita?
 
Kyllä. Mutta kuten sanottu, voi ensin tasoittaa. Julkisivumme koostui rappauksesta 95-prosenttisesti ja talon yksi kulma oli tiilestä (oli aiemmin ollut "avoin kulma" eteisellä). Kun he rakensivat taloa uudelleen, he tiilittivät kulman. Siihen suihkutimme vain päälle niin, että rakenne näkyy. Skitsnyggt!
 
Meillä on ohutta, valkoista rappausta tiilisen julkisivumme päällä. Rakenteen näkee kyllä, mutta tähän "moderniin" 60-luvun taloon se sopii hyvin. Se on paljon hillitympi eikä niin kitsch kuin mexi (nyt saan varmaan kaikki mexi-talojen omistajat kimppuuni ;-))

Monet 50- ja 60-luvulla rakennetut kirkot ovat valkotiilisiä + kuparidetaljeja. Tanskalainen Uniqhus on myös omaksunut tämän.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.