Kyllä.

SBH sanoi:
siitä tulee pitkä pora. :thumbup:
se täytyy olla seinän paksuus :wow:
Ha-ha, joo siitä voi tulla melko pitkä. Tarkoituksena porata ensin pienemmällä mutta pitkällä poralla on välttää epäröimästä, mistä aloittaa reikäsahalla toiselta puolelta. Muuten hyviä neuvoja keskustelussa, ei muuta kuin menoksi.

Marlen Eskilsson sanoi:
Onko sellainen todella niin pienessä tilassa?
Kyllä, muuten ilma ei kierrä.

S
Marlen Eskilsson sanoi:
Onko todella tilaa niin pienessä tilassa?
nja ei ole mökissä kolmella *kolmella ja noin 2m tass. ja siellä on kierto

Hemmakatten
Meidän eristämättömässä pitkänomaisessa vierasmajassamme, 15 neliömetriä, on 2 venttiiliä 75 cm lattian yläpuolella ja 1 tai 2 päädyissä. Vierastalossa on 1 venttiili vastakkaisilla seinillä ja lisäksi saunassa. Joten kyllä, tarvitaan 2 venttiiliä, jotta ilman kierto toimii.

Meillä on vain yksinkertaiset venttiilit, mutta aiomme luultavasti vaihtaa venttiilin makuuhytissä (vierastalossa) kehittyneempään. Venttiili on valitettavasti pääpuolen kohdalla ja kun tuulee pohjoisesta, puhaltaa suoraan sisään.

S
Hemmakatten sanoi:
Meidän eristämättömässä pitkässä vapaasti seisovassa piharakennuksessa, 15 neliömetriä, on 2 venttiiliä 75 cm lattiasta ja 1 tai 2 päädyissä. Vierasmökissä 1 venttiili vastakkaisilla seinillä ja lisäksi saunassa. Joten kyllä, tarvitaan 2 venttiiliä ilman kierrättämiseksi.

Meillä on vain yksinkertaiset venttiilit, mutta ajattelin vaihtaa vierasmökin makuuhuoneen venttiilin kehittyneempään. Venttiili on valitettavasti pääpuolen kohdalla ja kun pohjoistuuli puhaltaa, se puhaltaa suoraan sisään.
Totta kai tarvitaan kaksi. mutta niiden ei tarvitse olla eri korkeudella.

• Tykkään
Ellenkaramellen ja 1 muu
  • Laddar…
Tobzter
Jatkan täällä, minulla on noin 10 neliömetrin vierasmaja, josta tulee teinihuone. Ei ole mitään ilmanvaihtoa tällä hetkellä.

Tarvitaanko yksi tuloilmaventtiili alas "lattian" tasolle ja yksi poistoilmaventtiili "katon" tasolle?

Voiko näitä käyttää sekä tulo- että poistoilmaan?
3290116A.jpg
3290116A_1.jpg

SEINÄVENTTIILI FRESH TL98F VALKOINEN

Tobzter Tobzter sanoi:
Jatkan täällä, minulla on noin 10 neliömetrin vaja, josta tulee teinihuone. Ei ole tällä hetkellä ilmanvaihtoa,
Tarvitaanko 1 kpl tuloilmaventtiiliä "lattian" viereen ja 1 kpl poistoilmaventtiiliä "katon" viereen

Voiko näitä käyttää sekä tulo- että poistoilmana?
[bild]
[bild]

SEINÄVENTTIILI FRESH TL98F VALKOINEN
Ei, tämä on tuloilma. On olemassa muita pyöreitä, jotka ovat poistoilmaa. Tuloilman tulisi olla ikkunan vieressä melko korkealla. Poistoilma minulla on katossa (toisessa huoneessa) spiraaliputkella ullakolla ja sitten katolle.

Tobzter
joo, niin on minulla myös isossa talossa,
mutta onko minulla tuloilma korkealla ikkunan yläpuolella ja poistoilma katossa samassa huoneessa? silloinhan se menee pieleen?

Ei, ei jos asetat ne huoneen vastakkaisille puolille. Tärkeää on saada ilma liikkumaan. Poistoilman tulee olla katossa, koska lämmin ilma nousee ylöspäin. Siksi et voi käyttää kahta samanlaista venttiiliä.

Sinun ei tarvitse asentaa tuloilmaa ikkunan yläpuolelle. Se voi olla ikkunan vieressä samalla korkeudella kuin sen yläreuna.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.