1 069 lukukertaa ·
7 vastausta
1k lukukertaa
7 vastausta
Tuulensuojalevy, Harja
Hyvää iltaa!
Tarvitsen hieman mielipiteitä siitä, kuinka korkealle minun pitäisi asentaa tuulensuoja meidän uuden rakennuksen harjakattossa. Tällä hetkellä olen asentanut sen 60 cm korkeuteen, kuten kuvassa on piirretty (mitat eivät ole täysin tarkkoja, mutta antavat suuntaa). Riittääkö se vai pitääkö minun asentaa ilmanvaihtotila vielä korkeammalle? Meillä on 38 astetta ulkopuolella ja 27 sisäpuolella, joten tuskin tarvitsen suojata koko matkalta ylös asti, mutta riittääkö 60 cm, kuten olen tähän asti asentanut? Puhiseeko tuuli joskus ja pyörii eristeessä vai onko tämä täysin riittävä?
Kiitos etukäteen!
Tarvitsen hieman mielipiteitä siitä, kuinka korkealle minun pitäisi asentaa tuulensuoja meidän uuden rakennuksen harjakattossa. Tällä hetkellä olen asentanut sen 60 cm korkeuteen, kuten kuvassa on piirretty (mitat eivät ole täysin tarkkoja, mutta antavat suuntaa). Riittääkö se vai pitääkö minun asentaa ilmanvaihtotila vielä korkeammalle? Meillä on 38 astetta ulkopuolella ja 27 sisäpuolella, joten tuskin tarvitsen suojata koko matkalta ylös asti, mutta riittääkö 60 cm, kuten olen tähän asti asentanut? Puhiseeko tuuli joskus ja pyörii eristeessä vai onko tämä täysin riittävä?
Kiitos etukäteen!
Karrock
Remontoija
· Västra Götaland
· 1 059 viestiä
Karrock
Remontoija
- Västra Götaland
- 1 059 viestiä
Voiko irtoeristettä levittää sillä tavalla, vai täyttyykö se tuulensuojalevyyn riippumatta?
Näyttää siltä, että sinulla on oma osuus rakentamisessa. Sinun tilanteessasi yrittäisin asettaa 100-120 cm, ja täyttää melkein sinne asti irtoeristeellä, niin että jää pieni tasainen alue ennen kuin kaltevuus nousee. Mutta en ole työskennellyt irtoeristeen kanssa, joten ehkä tulee parempia vinkkejä
Näyttää siltä, että sinulla on oma osuus rakentamisessa. Sinun tilanteessasi yrittäisin asettaa 100-120 cm, ja täyttää melkein sinne asti irtoeristeellä, niin että jää pieni tasainen alue ennen kuin kaltevuus nousee. Mutta en ole työskennellyt irtoeristeen kanssa, joten ehkä tulee parempia vinkkejä
Karrock
Remontoija
· Västra Götaland
· 1 059 viestiä
Karrock
Remontoija
- Västra Götaland
- 1 059 viestiä
Älykäs!Rejäl sanoi:
Ja alhaalla siinä, missä piirros ilmoittaa 11 asteen "ilmarako" tyhjyyteen, se täytetään osittain, ja sillä ylimääräisellä puolikkaalla tuulensuojalla saadaan lisätilaa eristeen yläpuolelle?
Kiitos nopeasta vastauksesta!Rejäl sanoi:
Sitten täytyy pidentää ohjainta hieman. Teemme omat ohjaimet kovalevystä, mutta nyt jälkikäteen tuntuu hieman tyhmältä pihistellä eikä vain käyttää mainitsemiasi valmiita ratkaisuja... 😆
Klikkaa tästä vastataksesi
