Hyvää iltaa!

Tarvitsen hieman mielipiteitä siitä, kuinka korkealle minun pitäisi asentaa tuulensuoja meidän uuden rakennuksen harjakattossa. Tällä hetkellä olen asentanut sen 60 cm korkeuteen, kuten kuvassa on piirretty (mitat eivät ole täysin tarkkoja, mutta antavat suuntaa). Riittääkö se vai pitääkö minun asentaa ilmanvaihtotila vielä korkeammalle? Meillä on 38 astetta ulkopuolella ja 27 sisäpuolella, joten tuskin tarvitsen suojata koko matkalta ylös asti, mutta riittääkö 60 cm, kuten olen tähän asti asentanut? Puhiseeko tuuli joskus ja pyörii eristeessä vai onko tämä täysin riittävä?

Kiitos etukäteen!
 
  • Kuva esittää kattoprofiilin piirustuksen, jossa näkyy ilmankiertojärjestelmä ja sen korkeus asennettuna, kulmassa 38 astetta.
P
Meillä on tapana mennä puoli levyä ylöspäin, jos käytät tavallisia aaltopahvista valmistettuja tuulisuojia..
 
  • Tykkään
Miniwonka
  • Laddar…
Karrock
Voiko irtoeristettä levittää sillä tavalla, vai täyttyykö se tuulensuojalevyyn riippumatta?

Näyttää siltä, että sinulla on oma osuus rakentamisessa. Sinun tilanteessasi yrittäisin asettaa 100-120 cm, ja täyttää melkein sinne asti irtoeristeellä, niin että jää pieni tasainen alue ennen kuin kaltevuus nousee. Mutta en ole työskennellyt irtoeristeen kanssa, joten ehkä tulee parempia vinkkejä :)
 
P
Kyllä, se onnistuu hyvin tällä tavalla, meillä on tapana laittaa muutama lauta pystyasentoon kattopalkkien väliin noin 1200 cc välein, jotta puhallusvilla ei liiku liikaa.
 
Karrock
Rejäl sanoi:
Kyllä, se sopii hyvin tähän tarkoitukseen. Meillä on tapana laittaa muutamia lautoja pystyasentoon kattovarsien väliin, noin 1200 cc, jotta irtoeriste ei liiku liikaa..
Älykäs!
Ja alhaalla siinä, missä piirros ilmoittaa 11 asteen "ilmarako" tyhjyyteen, se täytetään osittain, ja sillä ylimääräisellä puolikkaalla tuulensuojalla saadaan lisätilaa eristeen yläpuolelle?
 
  • Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Karrock Karrock sanoi:
Älykäs!
Ja alhaalla, jossa piirustus osoittaa 11 asteen "ilmarako" tyhjyyteen, se täyttyy osittain, ja ylimääräisellä puoliksi tuulitunnelilla jääkö marginaali eristyksen päälle?
Kyllä
 
Rejäl sanoi:
Meillä on tapana mennä puoli levyä ylöspäin, jos käytät tavallisia aaltopahvisia tuulensuojia..
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Sitten täytyy pidentää ohjainta hieman. Teemme omat ohjaimet kovalevystä, mutta nyt jälkikäteen tuntuu hieman tyhmältä pihistellä eikä vain käyttää mainitsemiasi valmiita ratkaisuja... 😆
 
P
M Miniwonka sanoi:
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Sitten täytyy jatkaa johdatinta vähän. Teemme omia johdattimia masoniitista, mutta nyt jälkikäteen tunnen itseni vähän tyhmäksi, kun en vain käyttänyt niitä valmiita ratkaisuja, joita mainitsit... 😆
Masonit on tosi hyvä👍
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.