Hei! Meillä on ollut huono käsityöläinen kotona. Hänellä oli hyvät arvosanat Offerta-sivustolla, mutta hän on saboteerannut useilla eri tavoilla.

Hän on nyt lähtenyt, mutta minulla on yksi kysymys:

Katso kuvat alla - MDF-levy on suoraan kiinni kipsilevyyn. Voiko tämän korjata siistiksi?

Pitäisikö minun käyttää jotakin paperia tai kangasta ja tasoittaa sauma?

Oletan, että MDF liikkuu lämpötilaeroissa, joten pelkkä tasoite luultavasti halkeaisi.

Voiko tämän tehdä siistiksi niin, että siitä tulee yhtenäinen seinä? Vai täytyykö minun purkaa kaikki ja asentaa kipsilevy?
 
  • MDF-levy asennettuna kipsilevyn viereen, seinä, johon valo heijastuu, kynttiläteline seinällä, huoneen näkymä taustalla.
  • MDF-levy ja kipsilevy kohtaavat seinällä, viereinen puupaneeli ja osittain näkyvä huonekalun kulma, kysymys liittyen saumauksen korjaukseen.
Nyt en oikein ymmärrä mitä on tehty, mutta miksi ei ole valittu kipsiä mdf:n sijaan ja sitten nauhaa ja kittiä?
 
  • Tykkään
klaskarlsson ja 1 muu
  • Laddar…
MDF ei liiku, se on MDF:n hienous :)
 
  • Tykkään
Dilato
  • Laddar…
C Chokladmonster sanoi:
Nyt en oikein ymmärrä mitä on tehty, mutta miksi ei ole valittu kipsilevyä MDF:n sijasta ja sitten nauhaa ja tasoitetta?
Sitä minäkin vähän ihmettelin kun tulin kotiin 😅

Halusin pienentää ovenkarmia, joten hän rakensi laatikon MDF:stä.
 
Hammarskallen Hammarskallen sanoi:
MDF ei liiku, siinä on MDF:n hienous :)
Siinäpä se! Oppii jotain uutta joka päivä, vaikka olenkin remontoidut 8 vuotta.

Laitoin työpaikan hanttiväelle (listojen vaihtaminen koko alakerrassa). Hän asetti MDF:n kipsilevyä vasten. Tasoitanko vain vai pitääkö minun laittaa jokin tyyppinen nauha ennen tasoittamista?

HUOM: tämä vaihe ei ole syy, miksi kutsun käsityöläistä tolloksi! (Hän on pilannut paljon muita asioita)

Tämä vaihe saattaa olla oikein tehty, olen vain epävarma.

Hän on nyt lähtenyt ja aion viimeistellä itse. Ihmettelen vain, miten saisin siistin lopputuloksen MDF:n ja kipsin välillä ennen maalausta? Riittääkö, että kittaan sen?
 
Normaalisti mdf:ää ei käytetä seinäpaneelina. Mutta sen pitäisi toimia tasoitusnauhan kanssa ihan kuten kipsi/kipsi.
 
Pohjamaalaa MDF ensin ja hio pois nousevat kuidut. Imeyttää todella paljon nestettä tasoitteesta, jos ei ole pohjamaalattu.
 
B
Voiko joku selittää tätä tarkemmin, voiko kipsilevyä ja MDF:ää tasoittaa kuin kaikki olisi kipsiä? Eikö se halkeile?
 
B bygges sanoi:
Voiko joku selittää tätä enemmän, voiko kittailla kipsilevy-mdf-yhdistelmää kuin kaikki olisi kipsiä? Eikö halkeile?
Olin samanlaisessa tilanteessa, jossa liimapuupylväs kohtasi kipsin. Löysin etsiessäni kunnollista vastausta, mutta ainoa neuvo oli pohjamaalata puu ennen kittailua, jotta puu ei ime nestettä kittimassasta liian nopeasti. Pohjamaalasin pylvään ja laitoin paperinauhan pylvään ja kipsin väliin. Tähän mennessä ei ole halkeillut mitään, mutta siitä on vasta vuosi. Kaikki vuodenajat ovat ehtineet kulua, joten ajattelen, että se olisi tähän mennessä jo haljennut. Aiemmissa viesteissä mainitaan, että mdf ei liiku, joten sen pitäisi olla vieläkin parempi kittailla rakoja.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.