1 400 lukukertaa ·
6 vastausta
1k lukukertaa
6 vastausta
Tuleeko kipsilevy taipumaan?
Hei
Olen eristämässä sisäseinää. Eristettävä tila on 57 mm syvä. Siihen laitan 70 mm eristettä. Kun eristettä painaa kädellä, se tuntuu todella pehmeältä ja on helppo puristaa kasaan ne 13 mm, jotka tarvitaan, jotta se tulee tasaamaan regluitten kanssa. Mutta nyt kun olin kiinnittämässä kipsilevyä, sitä oli paljon hitaampi puristaa vasten regluita kuin olin ajatellut sen olevan. Tuleeko eriste saamaan kipsin taipumaan?
Olen eristämässä sisäseinää. Eristettävä tila on 57 mm syvä. Siihen laitan 70 mm eristettä. Kun eristettä painaa kädellä, se tuntuu todella pehmeältä ja on helppo puristaa kasaan ne 13 mm, jotka tarvitaan, jotta se tulee tasaamaan regluitten kanssa. Mutta nyt kun olin kiinnittämässä kipsilevyä, sitä oli paljon hitaampi puristaa vasten regluita kuin olin ajatellut sen olevan. Tuleeko eriste saamaan kipsin taipumaan?
Luulen, että se on rauhallista! Muuten ei ole erityisen monimutkaista jakaa levyt keskeltä, sillä että ne eivät täysin täytä tilaa ei ole merkitystä äänieristyskyvyn kannalta, luulen jopa, että on parempi, että siellä on vähän ilmaa sisällä!
Pidin eristelevyjen täyden paksuuden. On kaksinkertainen kerros kipsilevyä ja toivoin, että ne pystyisivät puristamaan eristeen riittävästi. Nyt koko seinä on valmis ja mittalauta osoittaa, että syvimmän kohdan ja korkeimman huipun välillä on eroa noin 2mm. Mutta kun laitoin mittalaudan rankoja vasten ennen kipsilevyn asentamista, ne eivät olleet myöskään 100% linjassa. Joten en tiedä, pitäisikö syyttää rankoja, eristettä vai molempia siitä, että seinä ei ole täysin suora 
Klikkaa tästä vastataksesi