Minulla on kantava tiiliseinä vanhassa talossani, jonka haluan poistaa samalla siirtäen seinää 60 cm. Seinään (210 cm pitkä) haluan sitten asentaa 120 cm aukon parioville. Ajattelin rakentaa uuden seinän leca-harkoilla ja sijoittaa H-palkin sen päälle ennen kuin jatkan. Leca-harkot, jotka pitävät palkin, muurataan 25x19x59 muuriharkoilla, jotka ovat L-muotoisia vakauden lisäämiseksi. Kuinka puristusluja leca on, onko tiili parempi? Kuinka pitkälle teräspalkin tulisi ulottua harkkojen päälle, jotta paine ei olisi liian suuri?

Kiitos etukäteen!

ystävällisin terveisin, plexi
 
Ota yhteyttä rakennusinsinööriin, jotta mikään ei mene pieleen.

Ja ilmaus "balka av" on minullekin aivan uusi... ::)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.