Minulla on kantava tiiliseinä vanhassa talossani, jonka haluan poistaa samalla siirtäen seinää 60 cm. Seinään (210 cm pitkä) haluan sitten asentaa 120 cm aukon parioville. Ajattelin rakentaa uuden seinän leca-harkoilla ja sijoittaa H-palkin sen päälle ennen kuin jatkan. Leca-harkot, jotka pitävät palkin, muurataan 25x19x59 muuriharkoilla, jotka ovat L-muotoisia vakauden lisäämiseksi. Kuinka puristusluja leca on, onko tiili parempi? Kuinka pitkälle teräspalkin tulisi ulottua harkkojen päälle, jotta paine ei olisi liian suuri?
Kiitos etukäteen!
ystävällisin terveisin, plexi