5 299 lukukertaa ·
7 vastausta
5k lukukertaa
7 vastausta
Rörmokarens huono rei'itys lattiahirsissä
Minulla on kotona yritys kylpyhuoneremonttiin. Heidän piti vetää vesiputket kattoon/kerrosrakenteen väliin, ja kun katson, mitä putkimies tekee, näen tämän rei'ityksen palkkeihin ja käsken häntä lopettamaan.
Olen ymmärtänyt, että reiät pitäisi jakaa vähintään 30 cm välein ja yrittää keskittää ne. Hänen rei'ityksensä ovat 2-5 cm päässä toisistaan ja alimmat reiät vain 2 cm päässä palkin alareunasta.
Lisäksi hän on tehnyt yhdessä palkissa 6 reikää juuri siihen kohtaan, missä palkki kantaa poikittaisen palkin painon. Minun on vaikea nähdä, miten he pystyvät vahvistamaan palkkia levyllä kummaltakin puolelta, joten se on palkki, joka roikkuu toisella puolella.
Näyttää todella pahalta, mutta kuinka huolestunut olisit?
Olen ymmärtänyt, että reiät pitäisi jakaa vähintään 30 cm välein ja yrittää keskittää ne. Hänen rei'ityksensä ovat 2-5 cm päässä toisistaan ja alimmat reiät vain 2 cm päässä palkin alareunasta.
Lisäksi hän on tehnyt yhdessä palkissa 6 reikää juuri siihen kohtaan, missä palkki kantaa poikittaisen palkin painon. Minun on vaikea nähdä, miten he pystyvät vahvistamaan palkkia levyllä kummaltakin puolelta, joten se on palkki, joka roikkuu toisella puolella.
Näyttää todella pahalta, mutta kuinka huolestunut olisit?
Täällä on muutamia vinkkejäF Frallan 12 sanoi:Minulla on yritys kotona kylpyhuoneen remonttia varten. Heidän piti vetää vesiputkia kattoon/välipohjaan ja kun katson, mitä putkimies tekee, näen tämän reikien porauksen palkkeihin ja käsken hänen lopettaa.
Olen ymmärtänyt, että reiät pitäisi jakaa vähintään 30 cm:n välein ja yrittää pitää ne keskitettyinä. Hänen rei'ityksensä on 2-5 cm toistensa välistä ja alimmat reiät ovat vain 2 cm:n päässä palkin alareunasta.
Kaiken kukkuraksi hän on tehnyt yhdessä palkissa 6 reikää juuri siihen kohtaan, missä palkki ottaa vastaan toisen poikittaisen palkin painon. Minun on vaikea nähdä, kuinka he pystyvät vahvistamaan palkkia vanerilla kummaltakin puolelta, joten kyseessä on palkki, joka roikkuu toisella puolella.
Se näyttää todella pahalta, mutta kuinka huolestunut olisitte?
https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktiv-utformning/stomme/bjalklag/barformaga--bjalklag/
Päivitys, otin rakennesuunnittelijan, joka suositteli vahvistamista liimaamalla ja ruuvaamalla 1,5m 45x220 palkkia jokaisen palkin päälle.
Vaikea nähdä palkin jänneväliä, mitä sen yläpuolella on jne., mutta mielestäni reiän teko näyttää olevan lähellä seinää, jolle palkki lepää. Siinä tapauksessa en olisi erityisen huolissani, jos yläpuolella ei ole mitään äärimmäistä painoa. Katsoessasi kevyttä palkkia näkee, että vain uloimmat osat tekevät merkittävän eron siihen, mitä se kestää. Reiän tekeminen näyttää ikävältä, mutta jos se on tarkoitus koteloida, sillä ei ole merkitystä.
Klikkaa tästä vastataksesi