Hei.

Olen löytänyt jonkinlaisia tuholaisia vanhasta talosta, jota aion kunnostaa. Talo on rakennettu 1930-luvulla. Siellä on asunut kesävieraita viimeiset 30 vuotta, eikä se ole ollut lämmitetty talvisin. Runko on tehty koolauksista, eristeenä on turvetta eikä ilmarakoa ole.

Sisällä talossa seinät oli peitetty kovalevyillä. Kun poistin ne, seinällä oli jonkinlaisia koteloita. Kotelot olivat kiinni puupaneelissa ja tuntuivat paperimaisilta ja tyhjiltä.

Tietääkö kukaan, mitä olen saanut taloon sisälle?

Kiitos etukäteen
Claes

Puuverhon päällä on sarja tyhjiä, paperimaisia koteloita, mahdollisesti hyönteispuppoja vanhan talon seinässä. Tyhjät, paperimaiset kotelot puupaneelin pinnalla vanhassa talossa ilman lämmitystä viimeisten 30 vuoden ajan. Puutalon seinäpaneelissa on vaaleita, tyhjältä vaikuttavia kotelon jäänteitä, jotka ovat kiinnittyneet puun pintaan. Puurakenne, jossa on kellertävää pölyä ja pieni tyhjä kotelo tai pesä kiinnittyneenä pintaan, vanhasta 1930-luvun talosta.

• Vanha punainen puutalo 1930-luvulta, korkea kivijalka, harjakatto, pieni veranta edessä, puita taustalla, aurinkoinen päivä.
Pistä niitä ja kato, jos sieltä ryömii jotain ulos. Minulla oli jotain vastaavaa varastossa ja siellä oli hämähäkkejä.

A
Humalakoisa ehkä?

En usko hämähäkkeihin pupua muistuttavan muodon vuoksi. Hämähäkit yleensä munivat munat pyöreisiin koteloihin.

Se ei ole munapussi, jota tarkoitan, vaan se, jossa he viettävät talven.

Minulla oli täsmälleen sama tuholainen vanhassa autotallissani. Ne olivat "liimanneet" kipsilevyjäni seinään koteloillaan.

En tiedä yhtään, mitä ne ovat, mutta ne eivät olleet vahingoittaneet mitään materiaaleja (paitsi että ne olivat kiinnittyneet todella tiukasti).

Näyttää siltä, että tuomikirvan toukat (kotelot), voi tulla aika paljon, jos tontilla on tuomi....

Ensimmäinen kuva näyttää aivan samalta kuin tyhjät kotelot, jotka minulla oli eristyksessä kattolistojen takana. Ne olivat villimehiläisiä, jotka rakensivat niitä minulle. Löysin niitä kaikissa muodoissa tyhjistä koteloista toukkiin ja melkein valmiisiin mehiläisiin. Ja oli paljon vihaisia aikuisia mehiläisiä, jotka tekivät parhaansa saadakseen minut pois.

Meilläkin on paljon sellaisia. Lankuilla ja palkeilla ym. vajassa ja vastaavissa.
Ärsyttävää kyllä, en tiedä mikä se on.

Kuitenkin olen melko varma, ettei se ole vahingollista tuholaisia, jotka vahingoittavat taloja. Joten en välitä juuri niistä. Ärsyttävää vain, kun haluan käyttää lautaa tai kiskoa ja ne pitää poistaa, koska ne istuvat melko tiukasti. Se kuitenkin onnistuu helposti talttapäällä, ruuvimeisselillä tai lastalla raaputtamalla.

Olen iloinen, että löysin tämän ketjun, nyt tiedän mitä olen löytänyt, sitkeä kuin mikä, suhteellisen suuri kellertävä toukka, joka on jättänyt tahmean, Humlemott. Helpotus, luulin sen olevan huonekärsäkäs, kun näin toukat.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.