Oscarvon Oscarvon sanoi:
Hei! Olen täydessä vauhdissa rakentamassa 50 m² laajennusta olemassa olevaan talooni (aiemmin kesämökki), joka on rakennettu vuonna 1989.
Olemassa olevalla talolla on 120 mm lasivillainen eristys ja muovi sisäpuolella.
Laajennuksessa on 170 mm kivivillaa seinissä (+45 mm kivivillaa asennuslatoissa) ja ajatuksena on puhaltaa selluloosaa kattoon ja lattialle.
Mutta pelkään, että olen tehnyt virheen, alun perin ajattelin laittaa muovia seiniin ja kattoon, mutta timpuri sai minut vakuuttumaan, että höyrynseinä on parempi ratkaisu, koska se hengittää. Olen sitten asentanut Halotex D20:n, jonka sd-arvo on 2. (Ulkopuolella on tuulensuojakangas, jonka sd-arvo on 0,035, joten sisäpuoli on 5 kertaa tiiviimpi)
Onko se huono rakenne? Pitäisikö minun korjata tämä vai vain olla huoletta? Olemme jo alkaneet sulkea seiniä vanerilla, joten se ei ole mikään "pikakorjaus" järjestää. Käytämme taloa ympärivuotisena asuntona ja pidämme sen aina lämmitettynä.
Se toimii todennäköisesti erinomaisesti.
Se olisi varmasti toiminut myös diffuusiosululla, koska rakennat uutta ja teippaat huolellisesti, mutta en näe mitään ongelmia höyrynseinässä siellä ...

H
Oscarvon Oscarvon sanoi:
Seinissä on kivivillaa ja puhallamme kattoon ja lattiaan cellulusa. Olen hyvin tietoinen siitä, siksi olen epävarma valinnustani, koska tämä ei ole höyrynsulku vaan jarru
Minulla on täsmälleen näin - mataki d20 (katossa pitäisi oikeastaan olla toinen). Rakensin talon vuonna 2020 ja nyt viiden vuoden jälkeen sain tilaisuuden tarkistaa toisen projektin vuoksi. Olin hieman huolissani, että "väärässä kalvossa" olisi ongelma, mutta se oli täysin kuiva ja tuoksui yhä uudelta.

Tomture61
Talossa, joissa on poistoilman lämmön talteenotto, on talossa yleensä tietty alipaine. Tällöin höyrynsulun käyttö on välttämätöntä.

Talossa, jossa on painovoimainen ilmanvaihto, höyryjarru toimii täysin hyvin, selluloosaeristys on suositeltavaa silloin.

Jos käytetään mineraalivillaa rakennuksen vaippaan + painovoimaista ilmanvaihtoa, molemmat foliotyypit toimivat.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.