3 023 lukukertaa ·
14 vastausta
3k lukukertaa
14 vastausta
Toimiiko tavallinen medium-kitti?
Hei,
Sähkömiehen poistettua vanhan sähkön talostamme, kellarin seinässä on paljon reikiä, jotka tarvitsevat tasoitusta. Katso kuva esimerkistä.
Valitettavasti en tiedä, mitä materiaalia seinä on, mutta ehkä joku teistä osaa kertoa?
Kysymykseni on, sopiiko tavallinen Beckenin medium-tasoite, vai tarvitaanko jotain erityistä, koska kyseessä ovat kellarin seinät?
Pyykkitupa on muutaman huoneen päässä, eikä siitä tule hirveän kosteaa sen jälkeen kun vaihdoimme uuden kuivausrummun. Sitä ennen kuivausrummun aikana syntyi kondenssia koko kellarin seinille.
Kiitos kiitos!
Sähkömiehen poistettua vanhan sähkön talostamme, kellarin seinässä on paljon reikiä, jotka tarvitsevat tasoitusta. Katso kuva esimerkistä.
Valitettavasti en tiedä, mitä materiaalia seinä on, mutta ehkä joku teistä osaa kertoa?
Kysymykseni on, sopiiko tavallinen Beckenin medium-tasoite, vai tarvitaanko jotain erityistä, koska kyseessä ovat kellarin seinät?
Pyykkitupa on muutaman huoneen päässä, eikä siitä tule hirveän kosteaa sen jälkeen kun vaihdoimme uuden kuivausrummun. Sitä ennen kuivausrummun aikana syntyi kondenssia koko kellarin seinille.
Kiitos kiitos!
Näyttää olevan rapatut seinät. Se varmaan toimii tavallisella kevytkittillä, mutta itse käyttäisin jotain sementtipohjaista tuotetta, kuten husfix tai vastaavaa. Jos ei muuten, niin se ei kutistu, joten välttyy laittamasta useita kerroksia...
Och med fukta lätt menas inte att det bara ska bli pyttelite fukt, utan att det inte ska vara så mycket vatten att det rinner.
Dvs, tveka inte med att fukta, det viktiga är att det man spacklar/putsar mot inte är så torrt att det suger ur all fukt från massan man påför.
Om cement eller gipsbaserad fyllning används är det "livsviktigt" då det är vattnet i massan som behövs för den kemiska reaktionen.
Även vid vattenbaserat sandspackel (skivspackel för gipsskivor och sånt) så är det inte så dumt med att fukta sugande ytor lite.
Dvs, tveka inte med att fukta, det viktiga är att det man spacklar/putsar mot inte är så torrt att det suger ur all fukt från massan man påför.
Om cement eller gipsbaserad fyllning används är det "livsviktigt" då det är vattnet i massan som behövs för den kemiska reaktionen.
Även vid vattenbaserat sandspackel (skivspackel för gipsskivor och sånt) så är det inte så dumt med att fukta sugande ytor lite.
Kiitos paljon vastauksesta! Lähden heti hakemaan husfixiä!useless sanoi:
Mahtavaa tietoa! Kiitos paljon! Nyt on ostettuna husfix ja minun tarvitsee vain kerätä voimia aloittaa pakkelointiMikael_L sanoi:
Ja kun sanotaan "kostuta kevyesti", se ei tarkoita, että sen pitäisi olla vain vähän kosteaa, vaan että veden ei pitäisi olla niin paljon, että se valuu.
Eli älä epäröi kostuttaa, tärkeintä on, että se, mihin pakkeloidaan/tasoitellaan, ei ole niin kuivaa, että se imee kaiken kosteuden massasta, jota levitetään.
Jos käytetään sementti- tai kipsipohjaista täytettä, se on "elintärkeää", koska massan vesi on tarpeen kemialliseen reaktioon.
Myös, kun käytetään vesipohjaista hiekka-ainetta (levypohjustetta kipsilevyille ja niin edelleen), ei ole huono ajatus kostuttaa imuavia pintoja hieman.
Oma kokemukseni talonkorjauksesta on, että se kovettuu melko hitaasti.
Se ei ole ongelma, paitsi että joutuu odottamaan ennen kuin jatkaa seuraavaan vaiheeseen. Eli älä poraa tai käsittele ennen kuin seuraavana päivänä. Ja maalaamisen kanssa pitää tietysti odottaa vielä pidempään, sen pitää olla täysin kuiva ensin.
Jos on kiire, kipsilaasti/kipsipinnoite on parempi, erityisesti jos sekoittaa sen melko vähään veteen, jolloin sen päälle voi maalata suhteellisen pian.
Mutta jos sinulla, TS, on aikaa, mielestäni talonkorjaus on sinulle parempi valinta. Siitä tulee yhtenäisempi materiaali kuin olemassa oleva.
Se ei ole ongelma, paitsi että joutuu odottamaan ennen kuin jatkaa seuraavaan vaiheeseen. Eli älä poraa tai käsittele ennen kuin seuraavana päivänä. Ja maalaamisen kanssa pitää tietysti odottaa vielä pidempään, sen pitää olla täysin kuiva ensin.
Jos on kiire, kipsilaasti/kipsipinnoite on parempi, erityisesti jos sekoittaa sen melko vähään veteen, jolloin sen päälle voi maalata suhteellisen pian.
Mutta jos sinulla, TS, on aikaa, mielestäni talonkorjaus on sinulle parempi valinta. Siitä tulee yhtenäisempi materiaali kuin olemassa oleva.
Viimeksi muokattu:
Jos kosteuttaa liikaa niin, että se on "dygnsurt", mielestäni husfix imee sen ja muuttuu löysemmäksi. Se ei ole valtava ongelma, paitsi että kuivuminen vie enemmän aikaa. Mutta mieluummin niin kuin ei mitään
.
Jag har inte bråttom så husfix blir toppen! Tack!Mikael_L sanoi:
Min erfarenhet av husfix är att det härdar rätt långsamt.
Det är ju inga problem, förutom att man får vänta med att fortsätta med nästa steg. Dvs börja inte borra eller bearbeta förrän dagen efter. Och måla behöver man förstås vänta ännu längre med, det ska ju bli helt torrt först.
Är det bråttom med saker och ting är gipsbruk/gipsputs bättre, särskilt om man blandar det med ganska lite vatten så går det t.o.m att måla över relativt snart.
Men har du, TS, tiden, tycker jag husfix är bättre val för dig. Det blir ett mer likvärdigt material som det befintliga.
Joo ei ongelmaa, pääasia että lopputuloksesta tulee hyvä! Kiitos!mexitegel sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
