2 476 lukukertaa ·
14 vastausta
2k lukukertaa
14 vastausta
Toimiiko tämä tulppa?
Hei!
Aion asentaa yläkaappeja seinään ja aiemmassa koeporauksessa seinä osoittautui kevytbetoniksi.
Ostin siksi seuraavat tulpat yhdessä 8 cm ruuvin kanssa.
https://www.hornbach.se/p/tox-lattbetongplugg-ytox-10-55-25-styck/8229659/
Nyt kun aion asentaa ne ja poraan ylemmäs seinään, osun noin 5 cm syvällä betoniin. Kysyn, pitäisikö/kannattaisiko minun silti käyttää tätä tulppaa vai pitäisikö käyttää toista?
Aion asentaa yläkaappeja seinään ja aiemmassa koeporauksessa seinä osoittautui kevytbetoniksi.
Ostin siksi seuraavat tulpat yhdessä 8 cm ruuvin kanssa.
https://www.hornbach.se/p/tox-lattbetongplugg-ytox-10-55-25-styck/8229659/
Nyt kun aion asentaa ne ja poraan ylemmäs seinään, osun noin 5 cm syvällä betoniin. Kysyn, pitäisikö/kannattaisiko minun silti käyttää tätä tulppaa vai pitäisikö käyttää toista?
Luultavasti käyttäisin kevyen betonin ruuveja suoraan seinään.V Victorbeck sanoi:Hei!
Aion asentaa yläkaappeja seinään ja kun porasin aiemmin seinään, huomasin, että se oli kevytbetonia.
Ostin siksi seuraavat tapit yhdessä 8 cm ruuvien kanssa.
[linkki]
Nyt kun aion kiinnittää niitä ja poraan ylempänä seinässä, osun noin 5 cm syvyydessä siihen, mitä luulen olevan betonia. Mietin, pitäisikö minun silti käyttää tätä tappia vai pitäisikö minun käyttää toista?
Mutta. Kuinka painava on kaappi. Kuinka paljon se ulottuu seinästä. Kiinnostaako lapsia kiipeily? Voitko porata suoraan läpi ja käyttää läpivientikiinnikettä ja mutteria?
Jos joku kiipeää ja kaappi kaatuu. Kuolema.
Ehkä @Matthias_J on lisää ehdotuksia?
Kunnon tappi kestää paljon painoa alaspäin. Mutta tässä puhumme lapsista, jotka pitävät kiinni ja painavat jalkojaan seinää vasten. Voima suoraan ulospäin.
Arvostelu linkistäsi:
Niitä on käytettävä varoen, huolellinen asennuksen arvioinnin jälkeen, ja tarjoiltava lusikalla, kuten kaviaaria. Liian kallis, jotta asennus voisi mennä pieleen edes kerran.
On varmasti betonielementti ikkunan yläpuolella, joka pitää seinän ylhäällä. Kuinka pitkä on tappi? Sopii hyvin sen kanssa, ei haittaa jos se menee vähän betoniin. Poraa vain noin 1 cm syvemmälle niin ruuvi mahtuu, ajattele että ruuvin pitää mahtua pituussuunnassa.
55 mm, joten suurin osa tulpasta on edelleen huokoisemmassa materiaalissa.J jonaserik sanoi:
No jaa. Ruuvi yleensä ulottuu 10-15 mm. Sitten kaappi roikkuu tässä. Avainreikälevy. Mutta nyt ei ole kirjoitettu.J jonaserik sanoi:
Onko se turvatonta. Voiko asentaa tuet alle. Kaappi painaa ehkä 80 kg täyteen lastattuna. Mitä syvemmälle. Sitä suurempi vipuvaikutus. Ja kiipeävä lapsi 25-45 kiloa, joka vetää sen suoraan ulos.
2 metrin kisko tulee pitämään 4 Ikea-kaappia, yhteensä noin 60 kg.E El-Löken66 sanoi:Olisin luultavasti asentanut kevyet betoniruuvit suoraan seinään.
Mutta. Kuinka raskas on kaappi? Kuinka paljon se ulottuu seinästä? Tulevatko lapset kiipeämään? Voitko porata suoraan läpi ja käyttää läpivientiä ja mutteria?
Jos joku kiipeää ja se kaatuu, kuolema.
Ehkä @Matthias_J voisi olla lisää ehdotuksia?
Tukeva kiila kestää paljon painoa alaspäin. Mutta tässä puhumme lapsista, jotka pitävät siitä kiinni ja painavat seinää vasten jaloillaan. Voima suoraan ulospäin.
Arvostelu linkistäsi:
Niitä on käytettävä varovasti, huolellisen asennuksen ennakkotutkimuksen jälkeen, ja tarjoiltava lusikalla, kuin kaviaari. Liian kallis asennus epäonnistumiselle edes kerran.
Ajattelin varmistaa ja käyttää melko monta ruuvia kiskossa, enemmän kuin mitä Ikea suosittelee. Myös kiinnittää kaapit toisiinsa ja korkeisiin kaappeihin, jotka seisovat molemmilla puolilla.
V Victorbeck sanoi:
Ota sitten pidempi plugi samalla paksuudella sekä pidempi ruuvi ja poraa noin 3 - 5 cm betoniin. Huomioi, että betonielementissä on raudoitus ja voit osua siihen, se vaikeuttaa poraamista sen läpi, mutta se pitää varmasti. Kyseessä ei taida olla mikään kiipeilytikkaat, johon lapset kiipeilevät.V Victorbeck sanoi:
Lapset kiipeilevät. Ei ole muuta tapaa päästä ylös.J jonaserik sanoi:Käytä sitten pidempää tulppaa, jossa on sama karkeusaste, ja pidempää ruuvia ja poraa noin 3-5 cm betoniin. Huomautus tässä yhteydessä, betonielementissä on raudoitustankoja ja voit törmätä niihin. Sellaisten poraaminen uudestaan on hankalaa, mutta se pitää varmasti hyvin. Ei se ole mikään kiipeilyteline, jossa lasten pitäisi kiipeillä.
Mutta jos jokin on epävarmaa, voit lisätä muutamia PL 4000 -nauhoja.
Sinun täytyy valita, kiinnitätkö betoniin vai kevytbetoniin. Kevytbetoniin sopii parhaiten lättbetongskruv, mutta vanhaan betoniin sopii parhaiten plugs. Sinun tulisi kuitenkin tässä tapauksessa käyttää ehkä pidempää ruuvia ja kaksinkertaista plugs, ulompi on enimmäkseen stabilointiin ja sisempi vetorasitukseen.
Jäsen
· Blekinge
· 12 220 viestiä
Mitä ne tekevät lasten ja juttujen kanssa! Kyllä se hyvin menee. Poraa monta reikää, testaa ruuvilla ovatko ne riittävän syviä ja kiinnitä kisko ruuvilla. Ennen kuin ripustat kaapit, testaa kynsivasaralla ja vedä kiskosta kaikin voimin. Jos kisko pysyy kiinni, niin kaikki on kunnossa.
Kokeilin juuri ruuvilla ja proppulla.T Thomas_Blekinge sanoi:
Jos vedän suoraan ulospäin, se pysyy kuin kivi, ei liikahda milliäkään. Mutta jos laitan vasaran seinää vasten ja "väännän", voin voimalla saada propun irti. Onko se normaalia vai eikö sitä pitäisi saada irti "sorkkarautatekniikalla"?
Kevytbetonikiinnike on ylimitoitettu ja siinä on kolmionmuotoinen poikkileikkaus (estääkseen sen pyörimisen). Voit naputtaa sen kevytbetoniin oikein porattuna, mutta se pysähtyy kuin seinään heti kun vastaan tulee jotain kovempaa kuin riisisuklaa.V Victorbeck sanoi:Hei! Aion kiinnittää yläkaappeja seinään ja aiemmassa koeporauksessa huomasin, että se on kevytbetonia. Ostin siksi seuraavat kiinnikkeet yhdessä 8 cm ruuvien kanssa. [linkki] Nyt kun aion kiinnittää niitä ja poraan ylemmäs seinään, kohtaan mitä luulen olevan betonia noin 5 cm syvyydessä. Mietin, pitäisikö minun silti käyttää tätä kiinnikettä vai pitäisikö minun käyttää toista?
Onko ruuvi täysin tulpan läpi?V Victorbeck sanoi:
Oletko ehkä valinnut väärän halkaisijan?
Se on myös kysymys, mikä on vasaran koko ja kuinka paljon voimaa tarvitaan. Mutta valitsisin jotain vahvempaa sinne.
Klikkaa tästä vastataksesi