763 lukukertaa ·
3 vastausta
763 lukukertaa
3 vastausta
Todellinen säästö puu- vs betonivälipohjien välillä?
Rakennan 75m2 lisärakennuksen kellarilla. Olen valinnan edessä puisen välipeilin tai betonivalun välillä.
Onko todellinen säästö erityisen suuri, jos käytetään puuvälipeiliä puhalleltavalla ekovillalla?
Silloin täytyy kuitenkin myöhemmin käyttää kalliita uritettuja lastulevyjä lattialämmitysputkille ja muille.
Betoninen välipeili maksaa 190 000 kr sis. alv, mutta minun on vaikeampi arvioida puuvälipeilin kokonaiskustannuksia.
Onko todellinen säästö erityisen suuri, jos käytetään puuvälipeiliä puhalleltavalla ekovillalla?
Silloin täytyy kuitenkin myöhemmin käyttää kalliita uritettuja lastulevyjä lattialämmitysputkille ja muille.
Betoninen välipeili maksaa 190 000 kr sis. alv, mutta minun on vaikeampi arvioida puuvälipeilin kokonaiskustannuksia.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 226 viestiä
Vaikea sanoa yleisesti, yleensä puu on halvempaa.P plan-g sanoi:Laajennan taloa 75m2 kellarilla. Mietin puisen tai betonivaletun välipohjan valintaa.
Onko todellinen säästö käytettäessä puupalkkeja, joihin puhalletaan selluvillaa, merkittävä?
Sen jälkeen on käytettävä kalliita uritettuja lastulevyjä lattialämmitysputkille ja muille vastaaville.
Betonivälipohja maksaa 190 000 kr sis. alv, mutta minun on vaikeampi arvioida puupalkkien kokonaiskustannuksia.
Mutta mitä sisältyy 190 000 kruunun betonikustannukseen? Onko se eristetty ja valmis?
Ja jos valetut lämmitysputkesi - sinun on kai laskettava mukaan tasoitus / valaminen myös.
Eristetty? Kellarista tulee lämmin, kun se rakennetaan eristetyn laatan päälle, jossa on lattialämmitys ja eristetyt seinät. Eikö silloin tarvitse eristää välipohjaa? Varsinainen valu maksaa 190k. Hyvä huomautus tasoituksen/valutyön suhteen.klaskarlsson sanoi:
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 226 viestiä
Kyllä, tietysti, mutta kirjoitit "välipohja puhalletulla lösullilla". Eli, eristys - mutta ehkä se oli ääntä varten?P plan-g sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hur sätta mellanbjälklag 2,83x2,41m?
Fritidshus -
Ta fram mellanbjälklager timmerhus
Lösvirke & Timmerhus -
Isolera gammalt mellanbjälklag - Går det att spara golvet?
Golv -
Lattialastulevy ullakkotuulikaapissa + ilmatiivis välikerros
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Ta bort mellanbjälklag i gammalt timrat hus?
Lösvirke & Timmerhus