Hei kaikille,
Nyt en ole ihan varma, onko tämä oikea paikka ja kysyä, mutta toivon kuitenkin, että joku kokenut voi vastata tähän,
Olen ostanut 165L betonimyllyn ja mietin, kuinka monta 25KG betonisäkkiä siihen mahtuu? samoin onko sekoitusaika 10 minuuttia vai enemmän?
Suurkiitos avusta.
Ystävällisin terveisin
 
Noin 12 litraa per säkki. Sitten en ajaisi täyteen, sillä siitä tulee melko hutera.

Sent from my A500 using Byggahus
 
  • Tykkään
Maxpayne
  • Laddar…
5 säkkiä suunnilleen.
 
  • Tykkään
Maxpayne
  • Laddar…
130 litraani sopii täydellisesti 20 kg cement.
 
  • Tykkään
Maxpayne
  • Laddar…
Vähän alle puolet rummun tilavuudesta on yleensä hyvä. Sinun tapauksessasi ehkä 5-6 kpl 25 kg säkkiä.

Jos et ole käyttänyt betonimyllyä ennen ja se on halvempaa mallia, muista ettet koskaan käynnistä konetta täydessä rummussa, jos olet sammuttanut sen. Silloin kondensaattori voi hajota, koska halvempien mallien ei riitä vääntöä, jotta ne voisivat käynnistää täyden rummun.
 
  • Tykkään
FiWi ja 1 muu
  • Laddar…
Kiitos kaikille, jotka vastasivat kysymykseeni, mutta kun luen ohjekirjasta, siinä lukee seuraavaa:
Rummun tilavuus litroina 165
Työtila litroina 100-130
joten mitä he tarkoittavat työtilalla?
Kiitos teille
 
Käynnistä mikseri, lisää sora & hiekka, lisää vettä. Kokeile ilman cementtiä, huomaat, kun se valuu yli. Silloin olet löytänyt työtilavuuden ylärajan.
Tombolan tulee kallistua, kun sekoitusta suoritetaan.
Puhdista mikseri huolellisesti sekä sisältä että ulkoa työvuoron jälkeen, niin siitä on iloa moniksi vuosiksi.
 
  • Tykkään
Maxpayne
  • Laddar…
Kiitos, mutta minulla ei ole hiekkaa tai soraa, olen tilannut valmiseoksen karkean betonin. Haluaisin tarkistaa, kuinka paljon aikaa (tai kuinka monta sekoitusta betonimyllyssä) menee huoneen kooltaan 6 m² ja 10 cm paksulla levyllä valamiseen. Kiitos avusta.
 
  • Tykkään
hahel
  • Laddar…
Laske, että voit sekoittaa 60-80 litraa.

Se, mitä sekoitat, tarvitsee kunnolla tilaa liikkua sekoittimessa, joten jos valmistetaan betonia, ei voi ladata niin paljon.
 
  • Tykkään
Maxpayne
  • Laddar…
Maxpayne sanoi:
Trumvolymi Litroina 165
Työvolyymi Litroina 100-130
En tiedä mitään betonista, mutta trumvolymi täytyy olla, kuinka paljon trumma vetää, jos täytät sen ihan täyteen. Mutta niin ei voi työskennellä.

Työvolyymi on varmaankin kuinka paljon siinä pitäisi olla, kun sekoitat.
 
  • Tykkään
Maxpayne
  • Laddar…
Tarkoittaako tämä, että käyttöohjeessa on virhe?
Muuten sekoitin on ostettu Julasta, puolalaisvalmisteinen.
Täytyy vain odottaa, kunnes betonini on kotona, sitten kokeilla ja katsoa, kuinka paljon se vetää.
Kiitos kaikista vastauksista.
Terveisin
 
Minulla on myös julablandare - suurin malli. En muista kuinka monta litraa se on, mutta huomasin myös, että sillä oli pieni kapasiteetti. En sekoita enempää kuin pari kolme säkkiä kerrallaan, sitten moottorista alkaa haista muovilta.

Niitä ei voi verrata alkuperäiseen, mutta se oli halpa...
 
  • Tykkään
Molehill
  • Laddar…
Kyllä, se on heidän suurin mallinsa, se on myös halvempaa nyt. Hyödynsin ja ostin sen eilen hintaan 2690 Kr samalla kun heillä on alennus, en löytänyt käytettyjä, joten ostin tämän, se onhan tosi suuri.
Ystävällisin terveisin
 
oli pakko tarkistaa, mitä minulla oli.

se oli 130 litran ja siinä on maksimissaan 60 litraa, jos haluaa hyvän sekoituksen
 
  • Tykkään
Maxpayne
  • Laddar…
Jos vain sekoittaisit huonetta etkä tekisi mitään muuta, niin olisin ehdottomasti vuokrannut brocka (tombola) sen sijaan.
Palauta Jula-sekoitin ja vuokraa kunnollinen! :)

Mitä tulee tilavuuteen, huomaat kuinka paljon voit sekoittaa. 130l:ssä arvioisin 60-80 litraa tehokkaasti. Työtilavuus on luultavasti mitä se voi pitää, ei mitä se voi sekoittaa. (kun olet sekoittanut valmiiksi, voit nostaa sen ja antaa sen pyöriä kuten betonimikseri, jotta massa ei jää paikoilleen ja kovetu)

/Thomas
 
  • Tykkään
Adamnolsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.