43 951 lukukertaa ·
39 vastausta
44k lukukertaa
39 vastausta
Tilavuus betonimyllystä?
Minulla on kotona samanlainen Jula-sekoitin ja muistan, että yli 4 säkkiä ja 4 lapiollista soraa ei kannata laittaa. Lisäksi täytyy jaksaa kaataa se kunnolla.
(Täytin muurin betonilla ja raudoituksella, jotta se toimisi tukimuurina maan painetta vastaan)
6 neliömetriä 10 cm levyllä tekee helposti 600 litraa.
Uskon, että 100 litraa tombossa on liikaa - Yksi säkki on noin 12 litraa, mikä tarkoittaa 50 säkkiä betonia, joten varaudu ainakin ~15 tombonkierrokseen.
Kun säkin tilavuus on 12 litraa, se imaisisi 8 säkkiä, jos se kestäisi 100 litraa, ja uskon, että se on mahdottomuus.
8 säkkiä, joiden paino on 25 kg kukin, tekee lisäksi 200 kiloa betonia + vesi. Kääntäminen taitaa olla jännittävää...
(Lisäksi mielestäni sekoitin ei sekoita hyvin pystyasennossa, vaan parhaiten se toimii tietyssä kulmassa, siis pienempi tilavuus sekoittimessa)
(Täytin muurin betonilla ja raudoituksella, jotta se toimisi tukimuurina maan painetta vastaan)
6 neliömetriä 10 cm levyllä tekee helposti 600 litraa.
Uskon, että 100 litraa tombossa on liikaa - Yksi säkki on noin 12 litraa, mikä tarkoittaa 50 säkkiä betonia, joten varaudu ainakin ~15 tombonkierrokseen.
Kun säkin tilavuus on 12 litraa, se imaisisi 8 säkkiä, jos se kestäisi 100 litraa, ja uskon, että se on mahdottomuus.
8 säkkiä, joiden paino on 25 kg kukin, tekee lisäksi 200 kiloa betonia + vesi. Kääntäminen taitaa olla jännittävää...
(Lisäksi mielestäni sekoitin ei sekoita hyvin pystyasennossa, vaan parhaiten se toimii tietyssä kulmassa, siis pienempi tilavuus sekoittimessa)
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille kaikille,
Aion vähitellen kaivaa koko kellarin, ja ajattelin aloittaa pienestä huoneesta, joka on 6m², ja katsoa, miten se toimii, joten ostin betonimyllyn, jossa on 2 vuoden takuu. Jos jotain tapahtuu, saisin uuden tilalle.
Kysyin Skanska:lta, mitä betonikuorma-auto maksaisi, ja sain kuulla, että minun pitäisi vuokrata betonipumppu, mikä maksaisi melko paljon, ja meillä on paljon huonekaluja ja tavaroita kellarissa, joten sillä tavalla betonimylly on hyvä vaihtoehto.
Terveisin
Aion vähitellen kaivaa koko kellarin, ja ajattelin aloittaa pienestä huoneesta, joka on 6m², ja katsoa, miten se toimii, joten ostin betonimyllyn, jossa on 2 vuoden takuu. Jos jotain tapahtuu, saisin uuden tilalle.
Kysyin Skanska:lta, mitä betonikuorma-auto maksaisi, ja sain kuulla, että minun pitäisi vuokrata betonipumppu, mikä maksaisi melko paljon, ja meillä on paljon huonekaluja ja tavaroita kellarissa, joten sillä tavalla betonimylly on hyvä vaihtoehto.
Terveisin
Jäsen
· Korpilombolo
· 3 725 viestiä
Joulusekoittimeni selviytyy vain puolikkaasta säkistä sementtiä kerrallaan, mikä on vähän. Muuten sekoitus ei onnistu hyvin. En todennäköisesti ryhtyisi isompaan työhön, kuten lattian valuun omalla sekoittajalla, paitsi hätätilanteessa. Betonikuorma-auto säästää paljon työtä ja luultavasti tarjoaa tasaisemman ja paremman lopputuloksen. OK, 6 neliömetriä ei ole kovin suuri työ, joten silloin ei varmaan kannata käyttää kuorma-autoa.
Nyt haluaisin mielelläni vähän kokemusta Valutekniikasta, olen tehnyt ennen kolme kertaa (6, 2 ja viimeisin oli 10 neliömetriä), mutta en saanut betonille kovin hyvää viimeistelyä. Olen katsonut vähän ja löysin tämän työkalun. http://www.blocket.se/dalarna/Betongsloda__sloda__handsloda_25967809.htm
Miten te saitte niin hyvän lopputuloksen kuin mahdollista? Betonille ei tule mitään mattoa tai kaakelia, sen päälle tulee parkettilattia. Ystävällisin terveisin.
Miten te saitte niin hyvän lopputuloksen kuin mahdollista? Betonille ei tule mitään mattoa tai kaakelia, sen päälle tulee parkettilattia. Ystävällisin terveisin.
Viimeksi muokattu:
Haluaisin todella välttää tasoitusainetta, säästää aikaa ja rahaa, sen sijaan käyttää enemmän aikaa valuhetkellä, mutta miten saan betoniin Okei (ei täydellistä) mutta hyväksyttävän tasaisen pinnan? Se on mielenkiintoista tietää.Stefan N sanoi:
Terveisin
Viimeksi muokattu:
600 litraa tombolan kanssa ei ole vaikeaa, mutta ei myöskään kovin hauskaa....
......varmistakaa, että olette vähintään 2 henkilöä, jotta aina joku sekoittaa....
Onnea matkaan ja älkää unohtako ottaa kuvia koko ajan....
Onnea matkaan ja älkää unohtako ottaa kuvia koko ajan....
Sä "stålar" käsin....varmasti joku grovis täällä joka voi selittää 
Juuri valoin viimeistelyn osan autotallin lattiasta, josta tulee varasto. Käytin Jula-sekoitinta, ja laitoin kolme säkkiä hienobetonia sekoittimeen per erä. Enempää ei mahdu, jos haluaa hyvän sekoituksen. Käytin noin 30 säkkiä noin 9 neliömetriin. Kesti kaksi tuntia laskematta aikaa, joka meni tasotusohjaimien laittoon. Pienemmille alueille valaminen ei ole mikään suurempi ongelma (olen tehnyt sen useita kertoja aiemminkin). Uskon, että kaikki pystyvät siihen, jotka eivät ole aivan kädettömiä. On tärkeää olla hyvät tasotusohjaimet, joissa on paljon tukea alla, ja poistaa ylimääräinen materiaali useaan kertaan, kunnes mitään ei jää laudan eteen. Sitten isommalla muurauslapiolla korjataan reunat, pidetään sopiva määrä materiaalia laudan edessä, jotta siitä ei tule liian raskasta ja hieman yleistä sotkemista/tasoitusta. Jotta valaminen sujuisi nopeammin, tein niin, että täytin sekoittimen kolmella säkillä, käynnistin sekoittimen. Lisäsin niin paljon vettä, että se sekoittuu hyvin, annoin sekoittimen käydä samalla kun otin kottikärryt juuri kaadetulla betonilla, vein ne valupaikalle ja levitin niin pitkälle kuin riittää. Takaisin sekoittimelle, säädä veden määrää sillä erällä, joka on sekoittimessa, anna sen sekoittua, lisää tarvittaessa vettä. Kaada kottikärryihin. Laita kolme uutta säkkiä, lisää sopivasti vettä, ota kottikärry jne. Näin se sujuu, eikä odotusaikoja tule, ja valu on hoidettu nopeammin kuin arvaakaan. On helpompaa, jos on kaksi henkilöä, mutta minä tein sen itse.
Hei REMS ja kiitos todella hyvästä vastauksesta.
minun tombola on 165, kuinka suuri on sinun? minun tapauksessani aion valaa 10 cm paksu levyn, tämä tarkoittaa, että tarvitsee melko paljon säkkiä, yhden lavan ja hieman lisää apua, muuten se voi olla hieman työlästä mielestäni.
terveisin
minun tombola on 165, kuinka suuri on sinun? minun tapauksessani aion valaa 10 cm paksu levyn, tämä tarkoittaa, että tarvitsee melko paljon säkkiä, yhden lavan ja hieman lisää apua, muuten se voi olla hieman työlästä mielestäni.
terveisin
Mittasin vähän ja se vaikuttaa olevan 130 litran variantti, jota käytin. Ehkä saat mahtumaan 4 säkkiä? Onhan se helppo houkutus laittaa liikaa vettä, jotta seoksesta tulee helpommin käsiteltävä, mutta silloin siitä ei tule hyvä. Pitäisi käyttää niin vähän vettä kuin mahdollista kohtuullisissa rajoissa. Onhan silti pystyttävä käsittelemään seosta ja levittämään sitä laudalla. Yksi säkki Finjan betong Fin/Grov antaa 13 litraa valmista betonia ja sekoitetaan noin 3 litraan vettä.
10 cm laatta vaikuttaa vähän tarpeettoman paksulta. Olin mukana valamassa lattiaa konehallissa ja siellä lattia oli 8 cm paksu. Ja siellä ajetaan sisään koneilla, jotka painavat kymmeniä tonneja. Joten 6-8 cm paksu laatta pitäisi riittää ilman mitään ongelmia. 6 cm paksuus antaa 60 litraa per m² ja 360 litraa yhteensä. Eli 13 litraa per säkki noin 30 säkkiä, hieman varalla.
Nykyinen levy on vain 6 cm ja vahvistamaton, mutta miksi valitsin luvun 10, se johtuu siitä, että olen lukenut monista ketjuista täällä byggahuset.s-sivustolla, että suositellaan 10 cm. Ystävällisin terveisinparkway sanoi:10 cm levy kuulostaa vähän tarpeettoman paksulta. Olin mukana valamassa lattiaa konehallissa ja siellä lattia oli 8 cm paksu. Ja siellä ajetaan kymmenien tonnien koneilla. Joten 6-8 cm paksu levy pitäisi riittää ilman mitään ongelmia. Joten 6 cm paksuus antaa 60 litraa per neliömetri ja 360 litraa yhteensä. Eli 13 litraa per säkki noin 30 säkkiä pienellä varalla.
