Mikael_L Mikael_L sanoi:
90x90 on OK kääntöalue.

Vähän riippuen ympäröivästä rakenteesta, se voi rajoittaa kuinka suuria asioita voi viedä ylös/alas portaita.
Mutta tämä koskee myös L-portaita.

Voihan sen 90x90 alueen nähdä myös levähdystasona, ja onhan se yleistä että levähdystason leveys on sama kuin portaiden leveys pienissä taloissa.
Ja juuri niin olen ajatellut. Olen yrittänyt googlata sääntöjä koskien juuri portaiden edustaa, löytämättä kuitenkaan mitään. Osittain siksi julkaisin viestin täällä.

Kiva että niin moni osallistuu :)

Mikael_L
Kun itse hoidin tätä muutama vuosi sitten, luulen että löysin joitakin sääntöjä.
Suurin kysymys on, voinko löytää ne uudelleen tänään.

Mutta ne olivat sääntöjä ja peukalosääntöjä korkeudesta, jotta ei lyö päätään, eri leveydet, missä lasketaan käytävää, …
Niin erilaisia asioita, ja tasanteen ja kääntöpaikan kokoa pitäisi olla mukana.

Mutta olen melko varma, että riittää, kun syvyys on sama kuin portaiden leveys.
Kysymys onkin enemmän, voitko varastaa ylimääräinen 10 cm ylhäältä ja alhaalta ja käyttää ne helpommin kuljettaviin portaisiin.

Kuten Mikael_L, mielestäni 90x90 on OK kääntöpaikkana edellyttäen, että vastaavalla sivulla on aukko ilman ovea. En usko, että tästä on olemassa lopullisia sääntöjä muuta kuin se, että yksittäisasunnon portaan tulee olla vähintään 90 cm leveä. Sitä vastoin, kuten Åsa Lund ja Mikael_L, pidän sitä sopimattomana ratkaisuna.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.