Jag har påbörjat renovering av yttertrappan och bilat bort de gamla klinkerplattorna för att till slut sätta dit nya.
Ytterportaan edusta, josta on poistettu vanhat klinkkerilaatat ja näkyvissä on epätasainen pinta, johon uudet laatat asennetaan.

Anledningen är att inget var gjort ordentligt så ett stort antal plattor lossnade i vintras. Som ni ser har man till exempel satt sättbruk och plattor direkt på minst fyra lager färg på sättstegen.
När jag kom upp till ytterdörren visade det sig att det satt cementfog direkt ovanpå mineralullisolering. Denna fog hade givetvis spruckit sedan länge.
Kuva näyttää oven alapuolen, jossa on epätasainen betonipinta ja rako seinän ja portaikon välillä, paljastaen alla olevaa eristettä.

Nu har jag rensat bort allt löst material och kvar är en rejäl springa mellan trappa och vägg. På väggen under dörren sitter det tretex med träreglar bakom. En del av tretexen är redan borta.
Rako ulkoportaassa ja seinässä rapautuneen betonin kanssa.

Nu är frågan vad jag ska fylla springan med istället och hur jag ska hindra vatten att rinna ner mellan trappa och vägg. Någon som har några bra idéer?

• Tykkään
Händige Hans
  • Laddar…
D droidekas sanoi:
Olen aloittanut ulkoportaiden remontin ja poistanut vanhat klinkkerilaatat lopulta laittaakseni uudet tilalle.
[kuva]

Syy on se, ettei mikään ollut tehty kunnolla, joten suuri määrä laattoja irtosi talvella. Kuten näet, on jollakin tapaa laastia ja laattoja laitettu suoraan vähintään neljälle maalikerrokselle askelmien kohdalla.
Kun pääsin ulko-ovelle, kävi ilmi, että sementtisauma oli suoraan mineraalivillaisolaation päällä. Tämä sauma oli tietysti murtunut jo kauan sitten.
[kuva]

Nyt olen poistanut kaiken irtonaisen materiaalin ja jäljellä on reilu rako portaan ja seinän välissä. Seinällä oven alla on kolme tex levyä, joiden takana on puukoolaus. Osa kolme texistä on jo poissa.
[kuva]

Nyt kysymys kuuluukin, millä minun pitäisi täyttää rako ja kuinka estää veden valuminen portaan ja seinän väliin. Onko kenelläkään hyviä ideoita?
Sinun täytyy tiivistää koko lattia, jotta kosteus ei kulkeudu betoniin. Me tiivistimme raon, mutta se ei auttanut.

D droidekas sanoi:
Olen aloittanut ulkoportaan kunnostamisen ja poistanut vanhat klinkkerilaatat laittaakseni lopulta uudet.
[kuva]

Syy oli, ettei mikään ollut tehty kunnolla, joten suuri määrä laattoja irtosi talvella. Kuten näet, on esimerkiksi asetettu kiinnityslaasti ja laatat suoraan vähintään neljän maalikerroksen päälle askelmilla.
Kun pääsin ulko-ovelle, kävi ilmi, että sementtisauma oli asetettu suoraan mineraalivillaeristyksen päälle. Tämä sauma oli tietenkin haljennut jo kauan sitten.
[kuva]

Olen nyt poistanut kaiken irtonaisen materiaalin ja jäljellä on kunnollinen rako portaan ja seinän välillä. Ovien alla seinällä on tretex-pahvia puukehikon takana. Osa tretexistä on jo poissa.
[kuva]

Nyt kysymys on, mitä minun pitäisi täyttää rako ja miten estää veden valuminen portaan ja seinän väliin. Onko jollain hyviä ideoita?
Hei!
Oletko jo tiivistänyt ja jos kyllä, miten korjasit ongelman?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.