5 546 lukukertaa ·
7 vastausta
6k lukukertaa
7 vastausta
Tiivistä seinän ja kipsilevyn välissä
A
Allinug
Talon omistaja
· Västmanland
· 498 viestiä
Allinug
Talon omistaja
- Västmanland
- 498 viestiä
Nyt, kun aion maalata uudelleen, ajattelin samalla keventää kattolistaa ja tiivistää seinän ja katon kipsilevyn väliä.
Haluan tiivistää, jotta lämmin sisäilma ei pääsisi kylmälle ullakolle ja aiheuttaisi ongelmia. Tässä talossa kipsilevyjen takana ei ole muovia, vaan kipsilevy on alumiinifolioitu kosteussuojana. Sitten on varmaan hyvä paloturvallisuuden kannalta sulkea hieman sieltä.
Se näytti hieman pahemmalta kuin odotin kattolistan takana. Olin luullut, että siellä olisi vain pieni rako, mutta rako on pikkusormen levyinen.
Minulla on lateksitiivistettä ja tämä maalitiiviste (http://www.bostik.se/Products/Usage/Sealing/Indoors/Products/P0215?p=03-ltr-cartridge) kotona. Mutta siihen kuluu valtavasti...
Ehkä löytyy jotain tiivistenauhaa, jonka voi tökätä sisään?
Mitä olisi parasta käyttää tähän?
Haluan tiivistää, jotta lämmin sisäilma ei pääsisi kylmälle ullakolle ja aiheuttaisi ongelmia. Tässä talossa kipsilevyjen takana ei ole muovia, vaan kipsilevy on alumiinifolioitu kosteussuojana. Sitten on varmaan hyvä paloturvallisuuden kannalta sulkea hieman sieltä.
Se näytti hieman pahemmalta kuin odotin kattolistan takana. Olin luullut, että siellä olisi vain pieni rako, mutta rako on pikkusormen levyinen.
Minulla on lateksitiivistettä ja tämä maalitiiviste (http://www.bostik.se/Products/Usage/Sealing/Indoors/Products/P0215?p=03-ltr-cartridge) kotona. Mutta siihen kuluu valtavasti...
Ehkä löytyy jotain tiivistenauhaa, jonka voi tökätä sisään?
Mitä olisi parasta käyttää tähän?
Olin lukenut läpi,
Olen juuri tiivistänyt samanlaisia rakoja kotonamme, käytin PU-vaahtoa. Kovettumisen jälkeen leikkasin siistiksi ja varmuuden vuoksi vedin päälle akryylitiivisteellä.
Toinen vaihtoehto on käyttää kipsitasoitetta ja sen jälkeen tiivistää nurkka akryylitiivisteellä.
Toinen vaihtoehto on käyttää kipsitasoitetta ja sen jälkeen tiivistää nurkka akryylitiivisteellä.
Siellä, missä minulla oli suurimmat raot, laitoin polyuretaanivaahtoa kattolistan päälle ennen sen asettamista paikalleen. (Se on kourulista). Siellä, missä raot olivat pienempiä, käytin lateksimassaa. Minulla pääasiallinen syy oli saada toimiva tuulensuoja, mutta se ei ole myöskään huono ajatellen ilmanvuotoa.
Klikkaa tästä vastataksesi