A
Nyt, kun aion maalata uudelleen, ajattelin samalla keventää kattolistaa ja tiivistää seinän ja katon kipsilevyn väliä.

Haluan tiivistää, jotta lämmin sisäilma ei pääsisi kylmälle ullakolle ja aiheuttaisi ongelmia. Tässä talossa kipsilevyjen takana ei ole muovia, vaan kipsilevy on alumiinifolioitu kosteussuojana. Sitten on varmaan hyvä paloturvallisuuden kannalta sulkea hieman sieltä.

Se näytti hieman pahemmalta kuin odotin kattolistan takana. Olin luullut, että siellä olisi vain pieni rako, mutta rako on pikkusormen levyinen.

Minulla on lateksitiivistettä ja tämä maalitiiviste (http://www.bostik.se/Products/Usage/Sealing/Indoors/Products/P0215?p=03-ltr-cartridge) kotona. Mutta siihen kuluu valtavasti...

Ehkä löytyy jotain tiivistenauhaa, jonka voi tökätä sisään?

Mitä olisi parasta käyttää tähän?

S
joustava sauma tai saumakaista. myös hirsiväli voi toimia tietyssä määrin

• Tykkään
Allinug
  • Laddar…
Olin lukenut läpi,

• Tykkään
Allinug
  • Laddar…
Olen juuri tiivistänyt samanlaisia rakoja kotonamme, käytin PU-vaahtoa. Kovettumisen jälkeen leikkasin siistiksi ja varmuuden vuoksi vedin päälle akryylitiivisteellä.

Toinen vaihtoehto on käyttää kipsitasoitetta ja sen jälkeen tiivistää nurkka akryylitiivisteellä.

• Tykkään
schmakita ja 1 muu
  • Laddar…
Siellä, missä minulla oli suurimmat raot, laitoin polyuretaanivaahtoa kattolistan päälle ennen sen asettamista paikalleen. (Se on kourulista). Siellä, missä raot olivat pienempiä, käytin lateksimassaa. Minulla pääasiallinen syy oli saada toimiva tuulensuoja, mutta se ei ole myöskään huono ajatellen ilmanvuotoa.

• Tykkään
Allinug
  • Laddar…
A
Loistavaa!

En ole vielä nähnyt kärpäsiä, mutta eräs ampiainen putosi esiin listan takaa, joten tännekin tulee este lentäviä ötököitä vastaan.

A
En saanut vaahtoa toimimaan, mutta lateksin kanssa meni paremmin. Mutta siitä ei tullut kaunista - onneksi siinä tulee olemaan lista. :D

S
Allinug sanoi:
En saanut aikaan vaahtoa, mutta lateksilla meni paremmin. Mutta siitä ei tullut kaunista - onneksi siihen tulee lista päälle. :D
kittaa ja vedä sienellä tai saumanvetäjällä.

• Tykkään
Allinug
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.