7 180 lukukertaa ·
11 vastausta
7k lukukertaa
11 vastausta
Tiilipalettien pantti?
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 052 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 052 viestiä
Minulla on 6 lavallista kattotyömaalta, jotka ajattelin viedä kaatopaikalle. Tiedättekö, onko näille olemassa mitään panttijärjestelmää?
Ne eivät ole mitään EUR-lavoja, mutta ne ovat tukevia verrattuna moniin muihin roskalupeihin, jotka olen saanut.
Monier on toimittaja, enkä löydä mitään tietoa kun googletan.
Ne eivät ole mitään EUR-lavoja, mutta ne ovat tukevia verrattuna moniin muihin roskalupeihin, jotka olen saanut.
Monier on toimittaja, enkä löydä mitään tietoa kun googletan.
Niin kauan kuin ne eivät ole muovipalletteja tai käytännössä uusia eur-lavoja, ei niillä tietääkseni ole panttia. Rahaa saa tosin myös vaurioituneista tai likaisista eur-lavoista, mutta hyvin vähän, elleivät ne ole A-luokkaa.
He yleensä käyttävät EU-lavoja. Kun laitoin katon, toimittaja otti lavat takaisin, joten oletan, että niillä on arvoa. Muuten ne olisivat varmaan jääneet.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 030 viestiä
Tuntuu, että koko lavasysteemi on nykypäivänä vesittynyt. Mahdollisesti vain suuremmat yritykset näyttävät harrastavan lavojen palautusta. Kukaan muu ei näytä välittävän tai sitten se on sisällytetty ostettavien tuotteiden hintaan. Ennen vanhaan hienot lavat olivat houkuttelevia ja hävisivät melko nopeasti, jos niitä ei vartioitu, mutta nyt kuten sanottu, kukaan ei välitä... Ei ole mitenkään epätavallista löytää uusia hienoja lavat kierrätyksessä tai ihmisillä, jotka polttavat niitä.
Täysin ok EU-lava näyttää olevan arvoltaan 40kr.
http://www.pallcentralen.se/bast-betalt/
Se tarkoittaa kai, että yksittäisten lavojen käsittely ei ole sen arvoista. Tavarat, jotka menevät loppuasiakkaille, vaikuttavat hyvin usein olevan halvemmilla kertakäyttölavoilla.
http://www.pallcentralen.se/bast-betalt/
Se tarkoittaa kai, että yksittäisten lavojen käsittely ei ole sen arvoista. Tavarat, jotka menevät loppuasiakkaille, vaikuttavat hyvin usein olevan halvemmilla kertakäyttölavoilla.
Olen ostanut kattopaneelit XL-BYGGistä.K Kallebo sanoi:Minulla on 6 kattolevyistä jäänyttä kuormalavaa, jotka ajattelin viedä kaatopaikalle. Tietääkö kukaan, onko näille mitään panttijärjestelmää?
Ne eivät ole mitään eur-kuormalavoja, mutta ne ovat vankkoja verrattuna moniin muihin roskakuormalavoihin, joita olen saanut.
Monier on toimittaja, enkä löydä mitään kun googlaan
He ottivat pantin 100:- + alv /lava
Tarkista, ettet tarvitse maksaa turhaan
Jäsen
· Västernorrland
· 12 030 viestiä
joo mutta arvo on aina ollut siellä. Ennen varastettiin lavoja hurjasti ja hienot lavat lukittiin melkeinpä sisään ja se, mikä meni asiakkaalle, oli melkein aina kaikkein huonoimmilla mahdollisilla. Nyt saa joskus uusia lavoja, joita kukaan ei kysele. Kysyin DHL kaverilta täällä, ja ei, he eivät ehdottomasti halunneet ottaa takaisin mitään lavoja vaikka saisivatkin ne. Uusia A-lavoja siis.D Daniel 109 sanoi:
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Ostin kattotiiliä 2011 talliin, autotalliin ja kanalaan osoitteesta https://www.xlbygg.se/npn/laholm.
Sain korvausta, kun palautin kuormalavat.
Kuormalavoista veloitettiin 131,50 kr/kpl ja hyvitettiin 100 kr/kpl,
kun palautin ne 4 kuukauden jälkeen.
8 kuormalavaa = 800 euroa
Ne olivat Bendersin kuormalavoja.
Mielestäni täysin OK kauppa.
Sain korvausta, kun palautin kuormalavat.
Kuormalavoista veloitettiin 131,50 kr/kpl ja hyvitettiin 100 kr/kpl,
kun palautin ne 4 kuukauden jälkeen.
8 kuormalavaa = 800 euroa
Ne olivat Bendersin kuormalavoja.
Mielestäni täysin OK kauppa.
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 052 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 052 viestiä
Olen juuri sahannut ne halki polttamista varten. Ne eivät olleet aitoja EUR-lavoja, vaan jotain yksinkertaisempaa, mutta kuitenkin melko tukevista materiaaleista tehtyjä, todellista sääntöpuuta ja tukevia lankkuja.
Tarkistin toimittajalta, eikä ollut mitään panttijärjestelmää ..
Tarkistin toimittajalta, eikä ollut mitään panttijärjestelmää ..
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 334 viestiä
Hyvä olla puuvajan yms. pohjalla muuten. Ne kestävät kosteutta ihan hyvin ja päästävät ilmaa alle siihen, mitä nostaa ylös.
Minulla on tapana pantata lavat, kun ostan pellettejä, sillä silloin saan 10 lavaa. Ympäristön vuoksi myyn ne, mutta saan yleensä vain 100:- tai vastaavaa kaikista lavasta. Se peittää tuskin ylimääräisen matkan autolla+perävaunulla. Mutta jos voisin polttaa ne, tekisin niin.
Klikkaa tästä vastataksesi