Olen purkamassa seiniä saadakseni rankar cc30 kylpyhuoneessa kaakelille. Talo rakennettu 68/69. Koko rakennelmassa on vähän Kajsa Warg -meininki, olen huomannut mitä enemmän puran ja rikoin. Ei sinänsä väärin, mutta hitto vieköön niin paljon nauloja. Kirvesmies on varmaan saanut palkkaa sen mukaan, kuinka monta ja kuinka paksua naulaa hän iski.:D En ole koskaan ollut mukana missään vastaavassa. Listat, joita irrotetaan, voivat sisältää 10 naulaa per metri, joskus enemmän. Ja kaikissa kulmissa niin, ettei voi irrottaa rikkomatta. Ajattelin aluksi myös käyttää osan listoista uudelleen, mutta se ei onnistu.

Huomaan nyt, että lautaseinän (koostuen uudelleen käytetystä sahatusta mäntylaudasta ja karkeasta helmiäispontista) joka on noin cc100, takana on tervapaperi siinä missä tänään laitamme muovia, eli suoraan lämpöä kohti. Kysymykseni on nyt, pitäisikö minun lisätä vielä yksi höyrysulku, jos lisäeristän 10 cm, sillä tervapaperi ei kai ole täysin diffuusitiivis sillä tavalla?? Sitten en tiedä kuinka hyvin tehty se on. Arvelen, että se on asetettu lisätuulensuojaksi, mutta kuten sanottu, se on arvailua. Muovi seinissä tuli kai yleisemmäksi muutama vuosi myöhemmin 70-luvun alussa.

Onko joku kenties törmännyt tähän aiemmin? Tervapaperia katolle, seinässä, oli minulle jotain uutta.

/erber :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.