46 149 lukukertaa ·
28 vastausta
46k lukukertaa
28 vastausta
Teräslevyn hinta, 10 mm paksu ja 1000x2000 mm?
Ei ole takuu, että 10 mm levy on suora... On melko yleistä, että se on valitettavasti kiero. Kysy joltakin paikalliselta yritykseltä, joka tarjoaa lasersahausta, jos he voivat leikata sen sinulle sopivaan kokoon. Jos saat käsiisi hyvän levyn, pyydä naapuruston väkeä ystävällisesti auttamaan sen nostamisessa paikalleen, ellei sinulla ole käytettävissäsi telferia ja magneettia. / Micro
Olen rakentanut useita työpöytiä, joissa tasaisuuden vaatimukset ovat olleet erittäin korkeat (+-0,5mm/m), eikä se ole onnistunut paksun levyn avulla. Jos tasaisuudelle on vaatimuksia, sinun täytyy tilata levyt erikseen, ja se ei ole halpaa. Levyjä on muun muassa käsiteltävä erityisellä tavalla kuljetuksen aikana, tavallisia nostokahvoja ei voi käyttää esimerkiksi.
Olen tehnyt niin, että olen hitsannut yhteen kehikon neliöputkista, ja sitten laittanut päälle 2-4mm levyn, jota on voinut säätää kehikon mukaan, ja mahdollisesti kiilata tasaiseksi.
Olen myös asentanut 30-40kg ruuvipenkkejä työpöytiin ja olen silloin vahvistanut kehikkoa levyn alla, johon ruuvipenkki on asennettu.
Olen tehnyt niin, että olen hitsannut yhteen kehikon neliöputkista, ja sitten laittanut päälle 2-4mm levyn, jota on voinut säätää kehikon mukaan, ja mahdollisesti kiilata tasaiseksi.
Olen myös asentanut 30-40kg ruuvipenkkejä työpöytiin ja olen silloin vahvistanut kehikkoa levyn alla, johon ruuvipenkki on asennettu.
Yksinkertainen tie on usein helpoin. Löysin beg työpenkin, vankka, erittäin hyvä laatu ja korkeussäädettävä. Ruuvipenkki malli vankka. Lipasto suurilla hienoilla laatikoilla. Kaikki hintaan, joka on 1/3 siitä, mitä pelkkä suunnittelemani pöytälevy maksaisi. 
Ovatko lisäykset todella niin suuria?SBH sanoi:
Tibnorilla on ainakin 2000x1000 ja se maksaa 11,60-12,60 per kg (painaa 160 kg 10 mm:n paksuudelle). Se tekee 1856-2016kr, onko heidän jälleenmyyjillään noin 100%:n lisäys?
En ole koskaan ostanut peltiä tai vastaavaa, mutta olen olettanut, että hinnat ovat lähellä Tibnorin hinnastoja.
Täältä löytyy vähän hintoja ja muuta "hyvä att ha" http://www.montano.se/ mm. corten peltiä jota monet kyselevät olen nähnyt.
Itselläni on pienempi hitsauspöytä 10mm pellistä, ja ajattelin rakentaa itselleni uuden isomman asennuspöydän uuteen autotalliin.
1x2m on mumma, sitä voi käyttää moneen asiaan, runkokiinnikkeisiin jne
//Jante
Itselläni on pienempi hitsauspöytä 10mm pellistä, ja ajattelin rakentaa itselleni uuden isomman asennuspöydän uuteen autotalliin.
1x2m on mumma, sitä voi käyttää moneen asiaan, runkokiinnikkeisiin jne
//Jante
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
Jos on paksu levy, niin on mahdollista hitsata kiinnittimet penkkiin ilman, että levy menee huomattavasti kieroksi.
10 mm on luultavasti ohuimmassa päässä, minulla on 15.
Te, jotka puhutte hinnasta, SBH:n hinta on 3,13 m2 ja Belarusin 2 m2.
Hinnat ovat siten samaa luokkaa.
Protte
10 mm on luultavasti ohuimmassa päässä, minulla on 15.
Te, jotka puhutte hinnasta, SBH:n hinta on 3,13 m2 ja Belarusin 2 m2.
Hinnat ovat siten samaa luokkaa.
Protte
Hieman myöhässä. Yritä löytää joku, joka tekee paljon peltitöitä.
Format 2500 X 1250 B/O 250.0 KG/ST
Kuumavalssattu 355 MC 10.0
Kustannus 2012-08-06 8,10kr
Se on mitä maksamme töissä, plus alv kuitenkin Be group/Rukki/Guijab. Sama hinnasto heillä. Voi mennä muutama sentti yli. Itse käytän 10mm ja 45-75 pystyssä alla. Se on vakaa ja täydellinen, kun hitsaa, pelti on niin paksu, että lämpö leviää kauniisti.
Format 2500 X 1250 B/O 250.0 KG/ST
Kuumavalssattu 355 MC 10.0
Kustannus 2012-08-06 8,10kr
Se on mitä maksamme töissä, plus alv kuitenkin Be group/Rukki/Guijab. Sama hinnasto heillä. Voi mennä muutama sentti yli. Itse käytän 10mm ja 45-75 pystyssä alla. Se on vakaa ja täydellinen, kun hitsaa, pelti on niin paksu, että lämpö leviää kauniisti.
Hei! ja tässä oli vanha ketju toivottavasti olette hereillä.
Levy 10mm 600x800mm olisiko se erittäin vinoutunut. Mietin käyttää sitä alustana jyrsintäpöydälleni, niin jyrsintäpöytä puulle joten ei tunnu siltä että tarvitsisi olla tasojyrsitty pinta.
Levy 10mm 600x800mm olisiko se erittäin vinoutunut. Mietin käyttää sitä alustana jyrsintäpöydälleni, niin jyrsintäpöytä puulle joten ei tunnu siltä että tarvitsisi olla tasojyrsitty pinta.
Peltipöydät puusepänverstaaseen eivät yleensä ole kovin onnistuneita, koska ne eivät ole tarpeeksi tasaisia. Luulen, että paksu MDF toimisi paremmin sen sijaan.Krillew sanoi:
Jos aiot kokeilla metallia, käytä kylmävalssattua, se on yleensä hieman tasaisempaa.
Hei! Minulla on tänään mdf ja se liukuu huonosti levyn päällä. Lisäksi se kuluu melko paljon, kun laittaa painavampia kappaleita. Minulla on eloksoidusta alumiinista tehty lisälevy ja se ei näytä kivalta. Haluaisin jotain kovempaa.
Olen myös kokeillut käyttää formplyfa, se liukuu hyvin mutta ei kestä kauan. Valurauta on varmaan optimaalinen, sinun pitää ostaa vanha pöytähöylä ja ottaa pöytä pois, niitä saa joskus 1-2 tuhannella.
No valurauta ajattelin, että voisi tehdä budjettiversion. Paksun teräslevyn etu on, että siihen voi hitsata ja tehdä hyviä kiinnikkeitä vastakappaleille ym.
Mitä mieltä olet jostain tällaisesta RigaMEL http://www.rigawood.se/produkter.html
Mitä mieltä olet jostain tällaisesta RigaMEL http://www.rigawood.se/produkter.html
Klikkaa tästä vastataksesi