Hei,

Ajattelen vaihtaa kaikki kellarin ovet ja karmit seuraavien parin vuoden aikana. Kaikki seinät ovat betonia.
Olen jo vaihtanut yhden ovenkarmit, mutta se ei mennyt hyvin. Käytän karmiruuvia, jotka täytyy kiinnittää betoniin ja siksi esiporata.
Miten ihmeessä pitäisi:
1. Tietää tarkalleen mihin porata? Kun merkitsee karmien reikien läpi, ei saa oikeaan paikkaan. Pitäisikö mitata se?
2. Saada pora osumaan merkittyyn kohtaan? Koska betoniporan kärki on paksu, ei voi keskittää reikää täydellisesti haluttuun paikkaan, pora liikkuu. Olen kokeillut esiporata pienemmällä poralla, mutta tuloksetta. Käytän kunnollisia poria ja poravasaraa.

Ystävällisin terveisin,

Stefan

On olemassa ohjauksia, jotka asetetaan karmiruuvin reikiin. Kiilaa karmi, aseta kohdistin reikään ja poraa, siirry seuraavaan reikään, kunnes olet porannut kaikki reiät, poista karmi, poraa reiät oikeaan mittaan, plugga ja asenna karmi karmiruuvilla.

aha. Löytyykö sellaisia ohjauksia mistä tahansa rakennusliikkeestä vai?

Adjufix tai vastaava helpottaa.

Viimeksi muokattu:
Essvellä on valikoimassaan keskitysholkit 5 ja 10 mm porille, luulisin.

Jos käytät suoraan 10mm, sinun ei tarvitse irrottaa karmia, silloin voit vain lyödä proppia karmin läpi ja sitten ruuvata karmi-ruuvin. Tein niin, kun asensin kaikki ovet ja ikkunat talossani.

bigsnucke sanoi:
Adjufix tai vastaava helpottaa.
Kiitos, jotain sellaista sen pitää olla!

Kyllä se on vielä yksinkertaisempi. Käytin pluggia, koska minulla on Leca, joka ei ole kaikkein asennusystävällisin materiaali.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.