Snailman sanoi:
Ostin ensin laatikon befestigugsilta...... sitten äskettäin muutamia byggmaxin vihreitä, ei juuri eroa, en tiedä kuinka monta rullaa pitäisi ostaa Saksasta, jotta se tulisi halvemmaksi kuin byggmax per rulla?
Kuinka monta rullaa oli laatikossa?

murak
Herätän ketjun taas..

Koska minulla on rakennusmax kulman takana, heidän teippinsä kuulostaa kiinnostavalta, mutta olen samalla tosi epäluuloinen, joten ihmettelen, onko mitään kokemuksia, jotka puhuvat vihreää byggmax-teippiä vastaan?

Vihreä on mahtava. Olen rakentanut kaksi autotallia sinisellä, ja yhden talon vihreällä. Kokeilin sekä t-flex että byggmax vihreää, enkä huomannut mitään eroa. Sen sijaan sininen toimi pakkausteippinä sen jälkeen kun kokeilin vihreää.

• Tykkään
guggen ja 1 muu
  • Laddar…
Sininen on hyödytön :)

Oletko tilannut ja testannut sitä teippiä?
Palaa mielellään raportin kanssa.

G Gabbe1 sanoi:
Oletko tilannut ja testannut tuota teippiä?
Kerrothan kokemuksista myöhemmin.
Tein tilauksen tänä iltana. Palaan myöhemmin raportilla. ;-)

Tilauksen yhteenveto: vihreä tiivistysteippi, 15 rullaa, 50 mm, 25 m. Yhteensä 137,09 € sisältäen veron ja postikulut.

• Tykkään
Gabbe1
  • Laddar…
Oletko saanut toimituksen?
Miten koet teipin/laatuisen?

Valitettavasti teippiä ei ole tullut vielä. Ehkä pitäisi olla vähän huolissaan, mutta se on kai jäänyt jumiin Suezille tai jotain ;-)

Teippi on saapunut ja sitä on käytetty melko paljon. Koen sen yhtä hyväksi kuin T-flex ja vastaavat. Ehkä hieman joustavampi, mikä on mukavaa, kun pitää mennä kulman ympäri esim. ikkunan aukkossa, sillä teipin voi taittaa kulman ympäri ilman, että sitä tarvitsee leikata.

Voi suositella, vaikka se ei olekaan superhalpa. Mutta hieman parempi se on ;-)

• Tykkään
Snailman ja 1 muu
  • Laddar…
Kiitos raportista!

Poikkeaako aiheesta, jos puhuu teipistä höyrynsulkua vastaan?

Käytän T-emballage höyrynsulkua ja teippaan ohjeiden mukaisesti t-flexillä (pp-pintaa vasten... ohjeissa ei mainita mikä on oikea. Tekstin voi lukea kun kangas on ylhäällä.)

Teippi tarttuu aluksi kuin tauti ja tuntuu täysin oikealta. Kaverini, joka työskentelee saman materiaalin kanssa, soittaa ja kysyy, onko minulla ongelmia teipin kanssa. Sanon ei, ja tarkistan pari teippausta, jotka tein 2-3 päivää sitten, ja kadun sitten vastaustani. Osoittautuu, että siellä missä on ollut vähänkään ryppyä, teippi irtoaa...

V Villervalla72 sanoi:
Poikkeaako aiheesta, jos puhutaan teipistä höyrynsulkua vastaan?

Käytän T-emballage höyrynsulkua ja teippaan ohjeiden mukaisesti t-flexillä (pp-pintaa vasten... ohjeissa ei mainita, kumpi on oikea tapa. Teksti on luettavissa, kun kangas on ylhäällä.)

Teippi tarttuu aggressiivisesti heti aluksi ja se tuntuu aivan oikealta. Kaveri, joka parhaillaan työskentelee saman materiaalin kanssa, soittaa ja kysyy, onko minulla ongelmia teippien kanssa. Ei, sanon, ja tarkistan muutaman teippauksen, jotka tein 2-3 päivää sitten, minkä jälkeen kadun vastaustani. Käy ilmi, että siellä, missä on ollut pieninkin ryppy, teippi irtoaa...
Onko ollut äärimmäisen kuuma, kun teippi on irronnut?
Nämä teipit ovat yleensä painetta aktivoivia, oletko käyttänyt painetta koko teippauksen ajan?
Olen käyttänyt etabsin vihreää tiivistysteippiä hyvällä menestyksellä, mutta se läpinäkyvä halvempi rakennusfolioteippi se voi irrota.
https://www.byggmax.se/tätningstejp-åldersbeständig-sp-p21601

M martinradbo sanoi:
Tein tilauksen tänä iltana. Palaan raportin kera. ;-)

[kuva]
Nyt näyttää toimitus sujuvan nopeammin. Tilasin 10 kpl rullia tiistaina ja tänään voin noutaa ne asiamieheltäni.

F fixarpelle sanoi:
Onko ollut erittäin kuumaa, kun teippi on irronnut?
Näiden teippien pitäisi yleensä aktivoitua painamalla. Oletko painanut koko teippauksen ajan?
Olen käyttänyt etabs vihreää tiivistysteippiä hyvällä tuloksella, mutta se läpinäkyvä, halvempi rakennusmuoviteippi voi irrota.
[linkki]
T-flex:
Vihreä teippi kiinnitettynä mustavalkoiseen kangaskulmaan. Teippi on tiukasti kiinni ja aiheuttaa pieniä rakoja kankaassa. Vihreä teippi kiinnitettynä valkoiseen kangaspintaan lähellä puurunkoa, kuvattu kevyesti avattuna.

Tectis stiko flex:
Tectis sitKO Flex -teippi kiinnitetty valkoiseen ja mustaan pintaan, näyttäen tiiviin liitoksen rakennuskankaassa. Tectis Stiko Flex -teippi tarttuu valkoiseen kankaaseen, esittäen mahdollisesti tiivistykseen liittyvän ongelman rakennustyössä.

Lämpötila on ollut 20-25 astetta ja kunnolla painettu. Jos nyt yrittäisin repiä teippiä, kangas delaminoituu, teippi pysyy hyvin muualta!
Rakoja ei ole suuria, mutta jos olisin rakentanut passiivitalon, nämä raot olisivat olleet epäacceptableja. Teipit käyttäytyvät samalla tavalla kankaan molemmin puolin.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.