81 016 lukukertaa ·
121 vastausta
81k lukukertaa
121 vastausta
Teippi höyrynsulkua varten!
Herätän ketjun taas..
Koska minulla on rakennusmax kulman takana, heidän teippinsä kuulostaa kiinnostavalta, mutta olen samalla tosi epäluuloinen, joten ihmettelen, onko mitään kokemuksia, jotka puhuvat vihreää byggmax-teippiä vastaan?
Koska minulla on rakennusmax kulman takana, heidän teippinsä kuulostaa kiinnostavalta, mutta olen samalla tosi epäluuloinen, joten ihmettelen, onko mitään kokemuksia, jotka puhuvat vihreää byggmax-teippiä vastaan?
Vihreä on mahtava. Olen rakentanut kaksi autotallia sinisellä, ja yhden talon vihreällä. Kokeilin sekä t-flex että byggmax vihreää, enkä huomannut mitään eroa. Sen sijaan sininen toimi pakkausteippinä sen jälkeen kun kokeilin vihreää.
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 709 viestiä
Onko aika tehdä uusi tilaus. Onko kukaan teistä ostanut Saksasta viime aikoina?
En nimittäin löydä sitä, joka nimeltään TACO FLEX, nyt, vain tämän. Kysymys on, onko se sama?
https://www.befestigungsfuchs.de/ba...mpfsperrklebeband-anschluesse-gruen-50-mm-25m
En nimittäin löydä sitä, joka nimeltään TACO FLEX, nyt, vain tämän. Kysymys on, onko se sama?
https://www.befestigungsfuchs.de/ba...mpfsperrklebeband-anschluesse-gruen-50-mm-25m
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 709 viestiä
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 709 viestiä
Valitettavasti teippiä ei ole tullut vielä. Ehkä pitäisi olla vähän huolissaan, mutta se on kai jäänyt jumiin Suezille tai jotain ;-)
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 709 viestiä
Teippi on saapunut ja sitä on käytetty melko paljon. Koen sen yhtä hyväksi kuin T-flex ja vastaavat. Ehkä hieman joustavampi, mikä on mukavaa, kun pitää mennä kulman ympäri esim. ikkunan aukkossa, sillä teipin voi taittaa kulman ympäri ilman, että sitä tarvitsee leikata.
Voi suositella, vaikka se ei olekaan superhalpa. Mutta hieman parempi se on ;-)
Voi suositella, vaikka se ei olekaan superhalpa. Mutta hieman parempi se on ;-)
Poikkeaako aiheesta, jos puhuu teipistä höyrynsulkua vastaan?
Käytän T-emballage höyrynsulkua ja teippaan ohjeiden mukaisesti t-flexillä (pp-pintaa vasten... ohjeissa ei mainita mikä on oikea. Tekstin voi lukea kun kangas on ylhäällä.)
Teippi tarttuu aluksi kuin tauti ja tuntuu täysin oikealta. Kaverini, joka työskentelee saman materiaalin kanssa, soittaa ja kysyy, onko minulla ongelmia teipin kanssa. Sanon ei, ja tarkistan pari teippausta, jotka tein 2-3 päivää sitten, ja kadun sitten vastaustani. Osoittautuu, että siellä missä on ollut vähänkään ryppyä, teippi irtoaa...
Käytän T-emballage höyrynsulkua ja teippaan ohjeiden mukaisesti t-flexillä (pp-pintaa vasten... ohjeissa ei mainita mikä on oikea. Tekstin voi lukea kun kangas on ylhäällä.)
Teippi tarttuu aluksi kuin tauti ja tuntuu täysin oikealta. Kaverini, joka työskentelee saman materiaalin kanssa, soittaa ja kysyy, onko minulla ongelmia teipin kanssa. Sanon ei, ja tarkistan pari teippausta, jotka tein 2-3 päivää sitten, ja kadun sitten vastaustani. Osoittautuu, että siellä missä on ollut vähänkään ryppyä, teippi irtoaa...
Onko ollut äärimmäisen kuuma, kun teippi on irronnut?V Villervalla72 sanoi:Poikkeaako aiheesta, jos puhutaan teipistä höyrynsulkua vastaan?
Käytän T-emballage höyrynsulkua ja teippaan ohjeiden mukaisesti t-flexillä (pp-pintaa vasten... ohjeissa ei mainita, kumpi on oikea tapa. Teksti on luettavissa, kun kangas on ylhäällä.)
Teippi tarttuu aggressiivisesti heti aluksi ja se tuntuu aivan oikealta. Kaveri, joka parhaillaan työskentelee saman materiaalin kanssa, soittaa ja kysyy, onko minulla ongelmia teippien kanssa. Ei, sanon, ja tarkistan muutaman teippauksen, jotka tein 2-3 päivää sitten, minkä jälkeen kadun vastaustani. Käy ilmi, että siellä, missä on ollut pieninkin ryppy, teippi irtoaa...
Nämä teipit ovat yleensä painetta aktivoivia, oletko käyttänyt painetta koko teippauksen ajan?
Olen käyttänyt etabsin vihreää tiivistysteippiä hyvällä menestyksellä, mutta se läpinäkyvä halvempi rakennusfolioteippi se voi irrota.
https://www.byggmax.se/tätningstejp-åldersbeständig-sp-p21601
T-flex:F fixarpelle sanoi:

Tectis stiko flex:

Lämpötila on ollut 20-25 astetta ja kunnolla painettu. Jos nyt yrittäisin repiä teippiä, kangas delaminoituu, teippi pysyy hyvin muualta!
Rakoja ei ole suuria, mutta jos olisin rakentanut passiivitalon, nämä raot olisivat olleet epäacceptableja. Teipit käyttäytyvät samalla tavalla kankaan molemmin puolin.