12 104 lukukertaa ·
2 vastausta
12k lukukertaa
2 vastausta
Tehdä sileitä mdf-ovia
Olen etsinyt foorumilta, mutta en ole nähnyt ketjua, joka käsittelee aihetta.
Ovet talossa ovat melko nuhjuiset ja niillä on erikoiset mitat.
Olen yrittänyt kunnostaa niitä eli hionut, pakkeloinut, pohjamaalannut ja maalannut huolellisesti. Valitettavasti ne antavat siitä huolimatta "aaltoilevan" vaikutelman (puurungolla, masoniitilla).
Harkitsen nyt, ovatko kaksinkertaiset 18mm MDF-levyt oikea ratkaisu. Ne ovat kyllä melko raskaat, mutta alkuperäiset ovet ovat jo valmiiksi painavia. Lisäkilot eivät haittaa.
Ajattelen, että kun kaksinkertaiset levyt liimataan yhteen, on helppo jyrsiä lukonkotelo ym.
Joten, ...onko se mahdollista? (minulla on melko hyvä valikoima Festool-työkaluja autotallissa)
Onko ilmeisiä haittoja rakentaa ovia MDF:stä?
///j
Ovet talossa ovat melko nuhjuiset ja niillä on erikoiset mitat.
Olen yrittänyt kunnostaa niitä eli hionut, pakkeloinut, pohjamaalannut ja maalannut huolellisesti. Valitettavasti ne antavat siitä huolimatta "aaltoilevan" vaikutelman (puurungolla, masoniitilla).
Harkitsen nyt, ovatko kaksinkertaiset 18mm MDF-levyt oikea ratkaisu. Ne ovat kyllä melko raskaat, mutta alkuperäiset ovet ovat jo valmiiksi painavia. Lisäkilot eivät haittaa.
Ajattelen, että kun kaksinkertaiset levyt liimataan yhteen, on helppo jyrsiä lukonkotelo ym.
Joten, ...onko se mahdollista? (minulla on melko hyvä valikoima Festool-työkaluja autotallissa)
Onko ilmeisiä haittoja rakentaa ovia MDF:stä?
///j
Ainoat haittapuolet ovat, että leikkauspintaa on vaikea lakata, mitä voisit tehdä silloin on se, että teet oven hieman liian pieneksi, maalaat sen ja kiinnität listan, 6-7 mm paksu esimerkiksi öljytyllä tai lakatulla tammella ympärille voisi olla tyylikästä.
Tai miksi et rakentaisi ohuemmasta MDF:stä, esimerkiksi 7 mm, näiden välille asetat ruudukon 7 mm MDF "koolauksilla" tukevuuden takaamiseksi.
Vaihtoehtoisesti voit ostaa oven, jos se on liian suuri, lyhennät sen ja kiinnität höylätyn tukipuun, jonka liimaat paikoilleen, jos se on liian pieni, ehkä voit liimata siihen listan. Sinun ei tarvitse ostaa uutta ovea.
Tai miksi et rakentaisi ohuemmasta MDF:stä, esimerkiksi 7 mm, näiden välille asetat ruudukon 7 mm MDF "koolauksilla" tukevuuden takaamiseksi.
Vaihtoehtoisesti voit ostaa oven, jos se on liian suuri, lyhennät sen ja kiinnität höylätyn tukipuun, jonka liimaat paikoilleen, jos se on liian pieni, ehkä voit liimata siihen listan. Sinun ei tarvitse ostaa uutta ovea.
MDF ei ole ihanteellinen ruuvattavaksi reunasta ja juuri siellä saranat tulisi olla, mikä lisäksi kantaa paljon painoa. Tee runko männystä, lisää puuta lukkorungon kohdalla, tukipala keskelle ovea. Täytä styroksilevyillä ja purista kaksi 7 mm MDF-levyä kummallekin puolelle. Silloin sinun tulisi mielellään olla käytettävissäsi hyvä puristin.
Klikkaa tästä vastataksesi