Olisin todennäköisesti jatkanut seinää useilla kerroksilla kipsiä tai vaihtoehtoisesti ohuella laudalla, joka on päällystetty kipsillä. Sitten pohjustanut ja tasoittanut korkeuden kipsilaastilla. Sen jälkeen voi liimata paperiliuskoja kaikkien saumojen päälle, tasoittaa, hioa ja maalata.
joo, tätä minäkin toivoin, mutta puhumme noin 0,4 cm:stä 0,6 cm:iin seinän nostamisesta, jotta se olisi tasolla työtason kanssa, eikä ole olemassa tällaisia ohuita kipsilevyjä rakennukseen. Tässä kohtaa olen jumissa ja etsin siksi vaihtoehtoisia materiaaleja. Tietääkö joku? Esimerkiksi useita kerroksia jostakin paperista vai mitä?
ja det var detta jag hade hoppats på också men vi pratar om att höja väggen ca 0,4cm till 0,6 cm för att komma i nivå med bänkskivan och de finns inte några sådana tunna gipsskivor att bygga med, det är där jag haltar just nu och letar därmed efter alternativa material. Nån som vet? Typ flera lager av nått papper eller vad?
Ymmärsin niin, että seinää pitäisi myös pidentää sivusuunnassa. Siihen ajattelin kipsilevyjä. Muuten korottaisin korkeuden kipsilaastilla. Liimaa paperinauha sauman päälle, joka myös taitetaan yläreunan yli ja sitten tasoitetaan, hiotaan ja maalataan. Ehkä voi jättää paperinauhan pois ja vain tasoittaa.
http://www.bauhaus.se/smp-gipsputs-25-kg.html
Tämä on ainoa, jota olen itse käyttänyt. Näyttää siltä, että sitä on saatavilla myös pienemmissä pakkauksissa. Sillä on kätevä työskennellä.
Älä unohda primeria. Sitä tarvitaan maalatuilla pinnoilla.
[linkki] Tämä on ainoa, jota olen itse käyttänyt. Näyttää siltä, että sitä on myös pienemmissä pakkauksissa. Se on helppo työskennellä. Älä unohda primeria. Sitä tarvitaan maalatuilla pinnoilla.
ok, minulla on purkki Knauf startprimerista, jota käytetään ennen laatoituksen asettamista, onko se se primer, jolla minun pitäisi maalata ensin? Sitten etsin husfixiä tai gipsputsia! kiitos kaikille!
No niin. Rakensin sivusuunnassa palikoilla ja sitten tein kehyksen masoniitista tai mitä se nyt onkaan ympäriinsä. Sen jälkeen minulla oli täydellinen kehys talokiinnityksen laittamiselle. Nyt niiden annetaan kuivua kunnolla ja siistitään.
Mitä mieltä olette, pitäisikö minun maalata myös yläpuoli seinämaalilla vai pitäisikö käyttää vahvempaa valkoista kiiltomaalia tahroja ja lasia vastaan?
Miten hion tämän sitten, käytetäänkö siinä erityistä hiekkapaperia ja vettä samanaikaisesti?