Minulla on koko alakerta (sisätila), joka minun täytyy rapata hydraulisella kalkkilaastilla. Alusta on sekoitus savitiiliä, tavallista tiiltä sekä lecaharkkoja. Olen jo suihkuttanut hydraulisen kalkkialuslaastin ja olen parhaillaan verkottamassa niitä seiniä, jotka mielestämme tarvitsevat rappausverkon. Kysymykseni on, täytyykö minun heittää kaikki hydraulinen rappauslaasti seinään vai riittääkö, että "painan/vedän" sen kiinni? Minulla on jo rappausalusta, ja se tuntuu, että se tarttuu hyvin siihen pintaan, vaikka sitä ei heitettäisi seinään.

• Sisätilaremontti keskeneräisessä pohjakerroksessa, tiiliä ja leca-harkkoja lattialla. Seinät valmiina kalkkilaastipohjalle.
Claes Sörmland
Minun kokemukseni mukaan kalkkilaasti on todella tahmeaa ja kermaista eikä sitä tarvitse heittää päälle.

• Tykkään
olabjörk ja 1 muu
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland sanoi:
Kokemukseni mukaan kalkkilaasti on todella tahmeaa ja kermaista eikä sitä tarvitse heittää.
Aivan, juuri sitä ajattelen. Se tuntuu tarttuvan paremmin kuin tavallinen rappauslaasti.
Oletko siis itse rappannut tällä tavalla ilman heittämistä?

Claes Sörmland
O olabjörk sanoi:
Juuri niin, sitä juuri ajattelen. Se tuntuu siltä, että se tarttuu paremmin kuin tavallinen rappaustarkki.
Olet siis itse rappanut tällä tavalla heittämättä sitä?
Kyllä.

• Tykkään
olabjörk
  • Laddar…
Käytä suojalaseja! Sain kesällä kalkkilaastia silmään, meni hyvin, mutta en suosittele 😅

• Tykkään
slothy ja 1 muu
  • Laddar…
D David__11 sanoi:
Käytä suojalaseja! Minä sain kalkkilaastia silmään kesällä, meni hyvin mutta ei suositeltavaa 😅
Haha olen jo tehnyt sen!:-) Mutta kiitos muistutuksesta!🤓

C
On helppoa levittää/painaa sitä isolla raastinraudalla.

• Tykkään
olabjörk
  • Laddar…
A
Paljon parempi levittää terästyökalulla, jos ei halua tai voi lyödä muurilaastia.

• Tykkään
olabjörk
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.