4 981 lukukertaa ·
9 vastausta
5k lukukertaa
9 vastausta
Täyttääkö 25 mm putki betonilla?
Haluan täyttää joukon alumiiniputkia betonilla. Putkien halkaisija on noin 25 mm ja pituus ehkä puoli metriä.
Onko jotain erityistä, mitä minun pitäisi ottaa huomioon?
Miten se tehdään helpoimmin? Minulla ei ole betonimyllyä, mutta ehkä se onnistuu Finjasin "Gjuta Enkelt" -tuotteella, jota ei tarvitse sekoittaa?
Tämä ei ole, kuten ehkä huomaatte, minun alaani...
Onko jotain erityistä, mitä minun pitäisi ottaa huomioon?
Miten se tehdään helpoimmin? Minulla ei ole betonimyllyä, mutta ehkä se onnistuu Finjasin "Gjuta Enkelt" -tuotteella, jota ei tarvitse sekoittaa?
Tämä ei ole, kuten ehkä huomaatte, minun alaani...
Mihin aiot käyttää täytettyjä putkia? Käytä hienobetonia, jonka sekoitat hieman löysäksi ja kaadat suppilon avulla. Koputa kevyesti putkia täytön jälkeen, jotta ilmakuplat katoavat. Hienobetonin voit sekoittaa ämpärissä.
/kimpo
/kimpo
Kuinka monta sellaista putkea ajattelit olla? Jos lasken oikein, jokainen putki vetää noin 0,25 dl, mikä tarkoittaa, että betoni niissä painaa hieman alle 0,6 kg. Tarvitaan "muutama kappale", jos letku on pidettävä paikallaan...
Miksi olet päättänyt käyttää tätä ratkaisua alumiiniputkilla?
Miksi olet päättänyt käyttää tätä ratkaisua alumiiniputkilla?
Hei!
Osta ylimääräistä PEM-letkua ja leikkaa se paloiksi, sitten täytä ne betonilla. Tämä tulee varmasti halvemmaksi kuin alumiiniputket. Tai leikkaa pahvisia muottiputkia sopivan kokoisiksi kiekoiksi ja valaa niihin kiinni ruostumaton silmukka. Varmasti saatavilla venekaupoissa.
Yst. terv. Marcus
Osta ylimääräistä PEM-letkua ja leikkaa se paloiksi, sitten täytä ne betonilla. Tämä tulee varmasti halvemmaksi kuin alumiiniputket. Tai leikkaa pahvisia muottiputkia sopivan kokoisiksi kiekoiksi ja valaa niihin kiinni ruostumaton silmukka. Varmasti saatavilla venekaupoissa.
Yst. terv. Marcus
Sain ystävällisen huomautuksen, että laskuni on oikein, mutta kirjoitin väärin... se pitäisi olla 0,25 litraa. Paino pitää paikkansa, koska kyseessä oli kirjoitusvirhe (betoni painaa noin 2,2–2,3 kg/litra).bygga_bo sanoi:
Samaa mieltä Peter2400:n kanssa. On helpompaa hankkia valmiita kiviä kuin ryhtyä valamaan, varsinkin tässä tapauksessa, kun ankkurin muoto ei ole kovin tärkeä. Hintaero ei myöskään luultavasti ole merkittävä, koska on olemassa kiviä/lohkoja, joiden kilohinta on lähellä sitä, mitä betoni säkissä maksaa.
Kuitenkin, ruostumattomien silmukoiden joukko voi maksaa ja sinun tarvitsee myös kiinnittää letku silmukkaan jollakin tavalla. Yksi spontaani ajatus on hankkia betoniharkko (niin säästyt poraamiselta) ja kiinnittää letku esim. nippusiteillä siihen. On olemassa pitkiä ja vahvoja nippusiteitä, jotka ovat säänkestäviä (ei-metallinen lukitustappi, joka ei ruostu rikki). Tee nippusiteellä löysä lenkki vähentämään "kuluvaa kuormitusta" - letku pysyy silti alhaalla.
Klikkaa tästä vastataksesi