Hei,

Minulla on projekti, jossa tarvitsen saada 10–15 mm paksun kerroksen tasoitemassaa 75 m² alalle. Ongelma on se, että olen yksin tässä projektissa.

Alustana on lattialastulevyjä, ja aion käyttää Finjan kuituvahvistettua tasoitemassaa. Olen laskenut, että tarvitsen noin 2000 kg kuivaa tasoitemassaa, mikä tuntuu kokonaan hullulta yhden henkilön hommaksi. Mahdollisesti voin saada yhden henkilön lisää tähän. No niin, ajattelin kysyä teiltä parasta menettelytapaa?

Joko ajattelen ostaa 100 litran tynnyrin, johon sitten sekoitan noin 10 säkkiä kerralla. Kaadan massan ja sekoitan taas 10 säkkiä jne.

Toinen ajatukseni on jakaa koko lattiapinta-ala vyöhykkeisiin sulkulistoilla ja täyttää vyöhykkeet erikseen - mutta silloin syntyy ongelma, että vyöhykkeiden välillä voi helposti tulla epätasaisuutta.

Joka tapauksessa, ajattelin kysyä teiltä, onko tämä edes mahdollista, ja jos on - mikä on paras menettelytapa?

Jos sekoitat noin 80 litraa, sinulla on noin 8 minuuttia aikaa saada se sinne, mihin haluat sen menevän. Kuinka paljon olet aiemmin flytit? Yleisesti ottaen neuvoisin sinua olemaan tekemättä työtä. Mutta pidän diy. Aiotko sitten laittaa parkettia kaikkialle?

Minä laittaisin sulkemislistoja, jotta on 20 m2:n osioita. Sen jälkeen otat listan pois ja rikot siirtymän. Se on tarpeeksi hyvä parketille. Älä unohda tiivistää kunnolla. Ja pidä useita putkia halpaa lateksia käsillä, jos se alkaa vuotaa.

• Tykkään
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
A atomlab sanoi:
Jos sekoitat noin 80 litraa, sinulla on noin 8 minuuttia aikaa saada se sinne, mihin haluat sen. Kuinka paljon sinulla on aiemmin ollut kokemusta tästä? Yleisesti ottaen kehottaisin sinua olemaan tekemättä työtä. Mutta jos tykkäät tehdä itse. Laitatko parkettia sitten kaikille alueille.

Minä laittaisin sulkulistoja niin, että on 20m2:n osioita. Listat poistat sitten, ja vedät raon yli. Se on tarpeeksi hyvä parketille. Älä unohda tiivistää kunnolla. Ja pidä useita halpoja lateksituubeja käsillä siltä varalta, että alkaa vuotaa.
Minun kokemukseni rajoittuu yhteen noin 5 neliömetrin projektiin aiemmin, joten tämä on valtava harppaus sen tason yli. Tuntuu siltä, että tämä on liian suuri haaste minulle - mutta halusin kuulla nopeasti, olisiko minulta jäänyt huomaamatta jokin hyvä vinkki, joka voisi helpottaa tätä.

Olen pyytänyt tarjouksia tästä työstä, toivotaan, etteivät ne ole täysin kohtuuttomia!

S Sman1 sanoi:
Hei,

Minulla on projekti, jossa minun täytyy valmistaa 10-15 mm paksu tasoituskerros 75 neliömetrin alueelle. Ongelma on, että olen yksin tässä projektissa.

Alustana on lattialastulevyt, aion käyttää Finjas kuituvahvistettua tasoitemassaa. Olen laskenut, että tarvitsen sekoittaa noin 2000 kg kuivaa tasoitemassaa, mikä tuntuu aivan hullulta yhdelle henkilölle. Mahdollisesti voin järjestää yhden henkilön lisää tähän. Mutta ajattelin kysyä teidän mielipiteitä parhaasta toimintatavasta?

Ajattelen joko, että ostan 100 litran tynnyrin, johon sekoitan noin 10 säkkiä kerralla. Kaadan massan ulos ja sitten sekoitan 10 säkkiä uudelleen ja niin edelleen.

Toinen ajatus on jakaa koko lattiapinta-ala vyöhykkeisiin suojalistoilla ja täyttää vyöhykkeet erikseen - mutta silloin syntyy ongelma, että vyöhykkeiden välillä voi helposti tulla epätasaisuuksia.

Joka tapauksessa, halusin kuulla teiltä, onko tämä edes mahdollista ja jos on - mikä on paras toimintatapa?
Käsin sekoittaminen 2 tonnia ei ole mikään pikkujuttu. Muistan, että meillä oli jokin tynnyri kärryillä, jossa pystyimme sekoittamaan noin 4 säkkiä kerralla. Mutta nyt puhutaan 80 säkistä, siihen menee hetki. Jos käytät suojalistoja, erottaisin pisteet saadakseni sen lopulta kuntoon. Mutta näin ajattelen.

Hanki joku pumpuautolla, se on sen arvoista.

Naapurilla on ollut lattiatasoiteyritys, ja hän, minä, vaimo ja usein joku kaveri ovat tehneet yhden huoneen kerrallaan alakerrassa, yhteensä 105m2 ja 20mm paksua, se onnistuu mutta on melko työlästä ja aikakriittistä, jos haluaa hyvää jälkeä. Yläkertaan soitin naapurin entiselle kollegalle ja sama pinta-ala vei yhteensä 75 minuuttia mukaan lukien koneen puhdistus.

Lisäksi maksoin hänelle 67:- Weber 140 kuitulujitetusta säkistä sisältäen kuljetuksen, kun paikallinen Beijer halusi, neuvottelujen jälkeen, 99:- (199:- listahinta) plus 2000:- kuljetus.

Hän ajoi 50 kilometriä yhteen suuntaan ja halusi 1500:- työn ja matkan puolesta...

Mustaa ja kaverihinta kyllä, mutta maksoin kuitenkin 5k, koska se tuntui oikeammalta.

• Tykkään
Alfredo ja 1 muu
  • Laddar…
Suurin mitä olen ajanut itse on lähempänä 10m2 kerrallaan, se oli äärimmäisen stressaavaa, oli kuitenkin valmiina iso kasa tynnyreitä joissa oli juoksutäyteainetta ja valmiit vesimitat. Sitten ajoin kaksi tynnyriä/säkkiä kerrallaan vispilällä. Täytyyhän jäädä vähän aikaa tasoittaa välillä. Se tuntui joka tapauksessa siltä, että se oli maksimi mitä pystyy tehdä täysin yksin. En koskaan yrittäisi tehdä isompaa itse.

Olen kittanut 1 tonnin itse, mutta silloin oli useita tiloja, mutta tehtiin samaan aikaan. Olen myös kittanut kokonaisen mökin, noin 70-90 neliömetriä, itse, mutta silloin oli 3-5 mm.

Jos aiot kitta niin paksulti, niin suurelle pinnalle ja itse, niin luulen että sinulla tulee olemaan ongelmia...

Jos tekisin sen itse, ensin pohjustaisin, asettaisin korkeudet valmiiseen pintaan, jakaisin ruutuihin, kittaisin yhden ruudun, ottaisin seuraavan ja vetäisin nauhaa jne.
Mutta pitäisin itseni yhdestä kolmeen millimetriin valmiin pinnan alapuolella, kuivaamisen jälkeen pohjustaisin ja sitten levittäisin koko pinnalle kitin 0-10 mm ja teksturoidun telan.

Ensimmäinen kierros ei ole niin tosi tarkka silloin, jos se kuivuu, voi vähän sekoittaa saumoihin niin, että ne sulautuvat mahdollisimman hyvin.
Voi täyttää ensimmäisen ruudun melkein täyteen, ottaa viereisen pinnan ja täyttää vähän, tehdä ensimmäinen ruutu valmiiksi ja palata sitten ruutuun 2.

Riski ohuen kittauksen kanssa on, että voi “kopioida” alla olevan pinnan niin, että myös ylin kerros saa notkahduksia, mutta teksturoidulla telalla, oikealla kitillä ja hieman tempuilla pitäisi sen tulla tasaiseksi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.