9 235 lukukertaa ·
31 vastausta
9k lukukertaa
31 vastausta
Tasoitetaanko kellarin seinä ja maalataan nopeasti silikaattimaalilla?
Olemme vielä neuvottelemassa siitä. Yksi firma poistaa nykyisen lämpöpumpun, kytkee tilapäisen VVB:n ja sitten minulla on vähän aikaa valaa klak, laittaa klinkkeriä, hioa seinät, puhdistaa ja maalata ennen kuin uusi laitteisto asennetaan.N neo11 sanoi:
Kuitenkin uskon, etten koskaan saa tarpeeksi aikaa tehdäkseni kaiken täydellisesti ohjeiden mukaan...
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 473 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 473 viestiä
Ok, silloinhan seinä ei ole suurin huolenaiheesi. Jos tasoitat sen c laastilla, voit maalata sen silikaatilla viikon kuluttua. Jos et noudata kirjaa, voit maalata kolmen päivän jälkeen. Olen huolissani enemmän, jos valun reunus ja klinkkeri liittyvät toisiinsa. Silloin pitäisi odottaa vähintään kuukausi, ellei käytä rotbetonia, kuten weber 318.
Olen lukenut monesta paikasta, että pitäisi odottaa vähintään 8 viikkoa rappauksen jälkeen ennen maalausta, MUTTA itse olen vain innokas amatööri, joka etsii tietoa ja muodostaa oman käsityksensä.N neo11 sanoi:Ok, silloin seinä ei ehkä ole suurin huolesi. Jos rappaat sen c-massalla, voit maalata sen silikaatilla viikon kuluttua. Jos ei noudata kirjaa, voit maalata sen 3 päivän jälkeen. Olen enemmän huolissani, jos valupohja ja klinkkeri ovat kiinni toisissaan.
Siinä tapauksessa pitäisi odottaa kuukauden verran, ellei käytä rotbetonia kuten weber 318.
Sitten on täysin oikein, että samassa paikassa pitäisi valaa pohja ja asettaa klinkkeri, mutta olen aloittanut erillisen ketjun tästä.
Olen pitänyt Weberin tuotteita erittäin hyvinä työskennellessä ja kiitos vinkistä Weber 318:sta, joka vaikuttaa olevan hyvä vaihtoehto.
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 473 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 473 viestiä
1 viikko riittää, oli väri mikä tahansa. On selvää, että on olemassa erilaisia edellytyksiä, mutta 1 viikon jälkeen rappaus on kovettunut sen verran, että sen voi värjätä, ellei sada kaatamalla joka päivä. Työskentelenhän melkein vain ulkona. Jos kyseessä on sisätilat, ei ole mitään ongelmaa. Ainoa väri, jonka kanssa sinun täytyy odottaa 6-8 viikkoa, on engwall ja classeon pellavaöljymaali.
Jäsen
· Västmanland
· 194 viestiä
Olin tasoittanut valkoisella laattatäytteellä ja maalannut sen jälkeen. Tein sen kellarissani 4 vuotta sitten, edullisesti, hyvin ja se ei ole halkeillut yhdessäkään paikassa neljän vuoden aikana huonosta salaojituksesta huolimatta.
Jäsen
· Västmanland
· 194 viestiä
Tasoittelin ensimmäisen kerroksen tavallisella harmaalla liimalla, hieman halvempaa kuin valkoinen kevytliima. Jätä kipsitasoitteet jne. ja käytä sen sijaan jotain sementtipohjaista. Maalasin 2 tai 3 päivää tasoituksen jälkeen.A August Eriksson sanoi:
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 473 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 473 viestiä
Putkiremonttien yhteydessä he usein käyttävät 318 lattialla betonin sijaan, koska heillä ei ole aikaa odottaa betonin kutistumista ennen laatoitusta. En kuitenkaan itse työskentele putkiremonttien parissa.
Nyt tulen uteliaaksi. Miksi ei, ja miksi ei silikaattia päälle?Krille-72 sanoi:
EI, älä käytä kipsilaastia. Jos käytät kipsilaastia, voit unohtaa silikaattimaalin.
En oikein ymmärrä ongelmaasi? Hio pois muovimaali pannun takana, jos se on mielestäsi tarpeellista. Korvaa silikaattimaalilla. Jos sinun täytyy paikata reikiä, esimerkiksi Ardexilla on paljon nopeasti kuivuvia tuotteita.
Kunnon kipsilaasti läpäisee kosteutta ymmärtääkseni.
Kipsi ja kosteus eivät sovi yhteen. Siksi on paljon parempi käyttää sementtipohjaista tuotetta ympäristössä, jossa on kosteuden riski.O [old rusty] sanoi:
Ei ole vaaraa käyttää gypsum esim. kylpyhuoneessa.
Kun kyseessä on silikaattimaali, se toimii yhtä hyvin gypsymissä kuin sementtipohjaisessa massassa, kunhan seinässä ei ole kosteutta. Jos kosteutta on, silikaattimaali toimii paremmin sementtipohjaisessa massassa. Tämä johtuu siitä, että gypsum pitää kosteuden paremmin.
Mutta mikään rappaus, silikaattimaali, gypsum ei kestä suurta kosteusvaikutusta.
Miksi et voi laatoittaa?P-plats sanoi:
Hiomalla/raapimalla pois, kiinnitys ja laatat. Ei ole mitään syytä rapata seinää ensin, ellei se ole todella epätasainen. Kuitenkin, laatta ei siitä kärsi. Syy, miksi laattoja ei asenneta juuri valetulle betonilaatalle, on se, että betoni ”kutistuu”, jolloin laatta irtoaa.
Totta kai voisin, MUTTA ei ole laattoja missään muualla kellarissa.GoC sanoi:
Miksi et voi laatoittaa?
Hio/kaavi pois, kiinnityslaasti ja laatat. Ei ole mitään syytä tasoittaa seinää ensin, ellei se ole todella epätasainen. Mutta laatat eivät joka tapauksessa vahingoitu. Sitä, ettei uusivalulle betonilaatalle asenneta klinkkeriä, johtuu siitä, että betoni "kutistuu" ja klinkkeri irtoaa.
Lisäksi rappaus on huonokuntoinen aiempien kosteusongelmien vuoksi ja hyvin huokoinen joissakin kohdissa, joten jotain täytyy tehdä, vaikka aikoisi myöhemmin laatoittaa tai maalata.
En ole samaa mieltä niiden kanssa, jotka sanovat, että kipsi ei kestä lainkaan kosteutta. Kellarin vanhin seinä on jo kahdettatoista vuotta kipsillä ja silikaatilla, 30-luvun kellari alkuperäisellä salaojituksella. Se on kiinni hyvin eikä visuaalisia ongelmia ole.Krille-72 sanoi:
Kipsi ja kosteus eivät sovi yhteen. Siksi on paljon parempi käyttää sementtipohjaista tuotetta ympäristössä, jossa on riski kosteudelle.
Ei ole vaaraa käyttää kipsiä esimerkiksi kylpyhuoneessa.
Mitä tulee silikaattimaalaukseen, se toimii yhtä hyvin kipsiin kuin sementtipohjaiseen käyttöön, niin kauan kuin seinässä ei ole kosteutta. Jos seinässä on kosteutta, silikaattimaali toimii paremmin sementtipohjaisessa käytössä. Tämä siksi, että kipsi pidättää kosteutta paremmin.
Mutta mikään rappaus, silikaattimaali tai kipsi ei kestä suurta kosteudensekä korkea vaikutusta.
Ennen siinä oli rappaus tai tasoite, maalattu muovimaalilla, se oli irronnut kokonaan 50cm ylöspäin. Jos kosteutta on, se on siellä.
Minulla on myös kipsispaklattu seinä, johon nousi 10 cm vettä. Olin täysin varma, että minun pitäisi tasoittaa se uudelleen, mutta se pysyi sitkeästi kiinni.
Tietenkin oikea rappaus on kestävämpi.
Mutta sen yksinkertaisuus ja pintaominaisuudet ovat syitä, miksi olen päättänyt käyttää kipsispaklausta siitä huolimatta.