27 034 lukukertaa ·
27 vastausta
27k lukukertaa
27 vastausta
Tasoitelaatta, jossa kuidut työntyvät esiin.
Ei suurempaa eroa tavallisen laastin ja expander-laastin koostumuksessa, ainoa ero on, että expander ei painu koskemattomalla pinnalla kun taas tavallinen betoni painuisi 4-5 %, mutta jos aikoo harjata tai kuivata, ero on nolla. Yksi säkki expander-laastia maksaa noin 140kr kun taas tavallinen laasti maksaa 60kr säästäkää penninne 🙂
Kiitos kaikista leikkisistä ehdotuksista kuten teippi ja höylä. Teippi ei toiminut, mikä ei ollut yllättävää, mutta höylää aion kokeilla huvin vuoksi. Muuten haluan ilmoittaa, että kuumailmapuhallin vaati vain puoli sekuntia läsnäoloa kuitujen hajottamiseksi. Tai, ei aivan totta. Jostain syystä ne katoavat hetkessä, mutta jättävät jälkeensä pienen sängen, joka ei katoa vaikka kuinka kauan lämmittäisi. Tämä "sänki" tekee pinnasta karkean, mutta ongelma ratkeaa, jos käsittelen pöydän jollakin, joka muodostaa kovettuvan pinnan päälle (kuten lakka tai epoksi) sen sijaan että imeytyisi tasoitemassaan (kuten öljy, vaha).
En ole kuitenkaan vielä päättänyt pintakäsittelystä. Tarvitsen lisää tietoa vesiolosista ja epoksista ennen kuin voin päättää. Verkossa on paljon tietoa, mutta jos jollakulla on erityisiä kokemuksia perusteluineen, olen pelkkänä korvana.
En ole kuitenkaan vielä päättänyt pintakäsittelystä. Tarvitsen lisää tietoa vesiolosista ja epoksista ennen kuin voin päättää. Verkossa on paljon tietoa, mutta jos jollakulla on erityisiä kokemuksia perusteluineen, olen pelkkänä korvana.
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Pintakäsittely riippuu siitä, haluatko levyyn kiiltävän vai mattapinnan. Vesi-lasitus ei riitä, vaan siitä tulee todennäköisesti epoksi tai akryylilakka.
Aloita "sulkemalla" Steinfix 100+:lla. kallista kuin kulta ja melko vaikea löytää. Käytin sitä ulkokeittiön työtasoon. Levy on nyt kuin lumme. Voin "pyörittää" vesipisaroita pois.
"Aloita" tarkoitti oikeastaan, jos haluat myöhemmin toisenlaisen ilmeen kuin sen neutraalin, jonka saat Stenfixillä. Sen käsittelyn jälkeen se ei tule kiiltäväksi. En sitten tiedä, mitä voi yhdistää Stenfixin kanssa, jotta se saisi kiiltoa.
Minulle ei ollut ajankohtaista muu kuin neutraali betonilook. Rakastan, että levy sai sen neutraalin rosoisen ilmeensä. Se sopii hyvin ulkokeittiöön, jossa aikoo grillata ja leikata eläinten osia machete-kokoisella kokkiveitsellä sopivassa humalassa. Ei sopisi sisäkeittiöön, missä tyttö tarjoilee skonsseja ja teetä, korkeintaan...
Minulle ei ollut ajankohtaista muu kuin neutraali betonilook. Rakastan, että levy sai sen neutraalin rosoisen ilmeensä. Se sopii hyvin ulkokeittiöön, jossa aikoo grillata ja leikata eläinten osia machete-kokoisella kokkiveitsellä sopivassa humalassa. Ei sopisi sisäkeittiöön, missä tyttö tarjoilee skonsseja ja teetä, korkeintaan...
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Jos aiot lakata, vältä mieluiten kyllästämistä, sillä se voi aiheuttaa ongelmia tarttuvuuden kanssa. Jos lakkaat kirkkaalla epoksilla, saat kiiltävän pinnan, mutta jos käytät esim. akryyliä, siitä tulee enemmän silkinhimmeä. Kokeile ensin jollakin toisella pinnalla.
Oletko kokeillut varovasti polttaa kuitua pois? Mitä tapahtuu?C crusade sanoi:Hei. Olen valanut työtason itsetasoittuvalla lattiamassalla, jossa on kuituja. Mutta kun hion pintaa, kuidut nousevat ylös ja pinta muuttuu nukkaiseksi. Mitä tälle voisi tehdä? Häviääkö nukka, kun käsittelee pintaa lakalla tai vesilasi? Voiko kaasutoholla polttaa kuidut pois? En halua pilata työtasoa... tai taloa sen puoleen.
Kysyn myös, mitä suosittelette pinnan käsittelyyn? Olen lukenut monia vinkkejä täällä foorumilla, mutta ei itsetasoittuvaan lattiamassasta. Ehkä se ei eroa betonista. Haluaisin mielellään suhteellisen huoltovapaan pinnan, joka antaa kestävän pinnan, tyyliin lakka (mutta olen viime aikoina lukenut, että lakkaa pitäisi välttää, koska se on herkkä lämmölle) ja mieluiten välttäen öljyä ja vahaa.
Polta ne pois.C crusade sanoi:Hei. Olen valanut työtason itsetasoittuvasta lattiatasoitteesta, jossa on kuituja. Mutta kun hiotaan pintaa, kuidut nousevat ylös ja antavat pörröisen pinnan. Mitä tälle voi tehdä? Häviääkö se, kun käsitellään pinta lakalla tai vesilasilla? Voiko kuidut polttaa pois kaasupolttimella? En halua pilata työtasoa... tai taloa.
Kysyn myös, mitä suositellaan pintakäsittelyksi? Olen lukenut monia vinkkejä täällä foorumilla, mutta ei itsetasoittuvalle lattiatasoitteelle. Ehkä se ei eroa betonista. Haluan suhteellisen huoltovapaan pinnan, joka antaa kestävän pinnan, kuten lakan (mutta viime aikoina olen lukenut, että lakkaa tulisi välttää, koska se on lämpöherkkä) ja mieluiten välttää öljyä ja vahaa.
C crusade sanoi:Hei. Olen valanut pöytätason juoksevasta tasoitteesta kuitujen kanssa. Mutta kun hion pintaa, kuidut nousevat pystyyn ja tekevät pinnasta pörröisen. Mitä tälle voi tehdä? Häviävätkö ne, kun pinta käsitellään lakalla tai vesi-lasilla? Voiko kuidut polttaa pois kaasupolttimella? En halua tuhota pöytätasoa... tai taloa.
Lisäksi haluaisin tietää, mitä pintakäsittelyä suositellaan? Olen lukenut monia vinkkejä tältä foorumilta, mutta ei juokseva tasoite. Ehkä se ei eroa betonista. Haluaisin mielelläni suhteellisen huoltovapaan pinnan, joka on kestävä, kuten lakka (mutta olen viime aikoina lukenut, että lakkapintaa tulisi välttää, koska se on herkkä lämpötiloille) ja mieluiten välttää öljyä ja vahaa.
Hei! Näin minä tein. Uskon ideaasi polttaa kuidut pois........C crusade sanoi:
Hiottuani pinnan mataksi, maalasin sen Julan lattiamaalilla, saatavilla myös epoksi variantti. Toisen maalikerroksen levittämisen jälkeen ennen kuivumista murustelin siihen murusia, jotka murskattiin (Jula) ja seulottiin noin 1-2 mm kokoisiksi. Kun maali ja muruset olivat kovettuneet, hioin pintaa jälleen sileämmäksi. Sen jälkeen laitoin kaksi kerrosta kovettavaa vahaa, joka ei kellastu. On monia esimerkkejä, kuten Osmo tai tämä liitteenä oleva. Olen todella tyytyväinen, tyylikäs ja kivikova.
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Tyylikäs
Klikkaa tästä vastataksesi