Hei. Olen valanut tasoituslaastista kuituvahvisteisen työtason. Kun hion pintaa, kuidut nousevat ylös ja tekevät pinnasta pörröisen. Mitä tälle voi tehdä? Häviääkö tämä, kun pintaa käsitellään lakalla tai vesilasilla? Voiko kuidut polttaa pois kaasupolttimella? En halua pilata työtasoa...tai taloa.

Kysyn myös, mitä suositellaan pinnan käsittelyyn? Olen lukenut monia vinkkejä täällä foorumilla, mutta ei mitään tasoituslaastille. Ehkä sillä ei ole eroa betoniin. Haluaisin suhteellisen vähän huoltoa vaativan ja kulutusta kestävän pinnan, kuten lakka (mutta olen viime aikoina lukenut, että lakkaa tulisi välttää, koska se on herkkä kuumuudelle), ja haluaisin mieluiten välttää öljyä ja vahaa.

Päivitän vähän kuvia. Muuten voi olla vaikea ymmärtää, mitä tarkoitan

Keittiöremontti keskeneräinen, tyhjät kaapit ilman ovia, betoniset työtasot asennettuna.

Lähikuva paljaasta betonilattiasta, jossa näkyy hieman pölyä. Taustalla vaalea ja keltainen seinä.

Lähikuva harmaasta pinnasta, jossa on märkä kohta tai tummentuma.

Valitettavasti uskon, ettet tule saamaan pintaa erityisen hienoksi.

Voitko kehittää? Oletko kokenut tämän itse tai onko sinulla muita kokemuksia siitä?

Epoxy voisi ehkä toimia

• Tykkään
Uwe H
  • Laddar…
Oletko käyttänyt kuituvahvistettua valumassaa? Seuraavalla kerralla, kun valat työtason, suosittelen expanderbetong.

• Tykkään
sov ja 1 muu
  • Laddar…
Joo, minä myös. Syy, miksi käytin tasoitetta, oli se, että valetut kappaleet tehtiin paikan päällä, jotta sain koko penkin, mukaan lukien pääty, yhtenä kappaleena. Koska penkkiä ei valettu ylösalaisin, halusin mahdollisimman kauniin yläpinnan ja käytin siksi tasoitetta, joka leviää tasaisesti ja antaa tasaisen pinnan.

Enk Projektet, mitä tarkoitat epoksilla? Pinta- tai menetelmänä kuitujen poistamiseen? Olen itse harkinnut epoksia pintakerroksena, mutta se tuntuu vähän monimutkaiselta. Onko joku syy, miksi suosittelet sitä? Se ei ole yleisin asia, mitä käytetään penkkitasoon.

Oletko kokeillut rullata vaaterullalla tai laittaa teippisuikale ja vetää pois?
Saattaa vaikuttaa oudolta ehdotukselta, mutta mitä voi menettää?

Mitä pinta-alaa haluat, kun se on valmis?

600 vesihiomapaperi vie alas nämä pienet karvat, mutta olet käyttänyt väärää tuotetta alusta alkaen, sinun ei pitäisi käyttää lasikuituvahvistettuja materiaaleja työtasoihin. Vesihiomaa ja öljyä kylmäpuristetulla pellavaöljyllä ja kiillota sitten purulla, kunnes olet tyytyväinen, pellavaöljy sitoo "karvan", täyttää pienet reiät (kuplat) ja estää työtasoa pölyämästä! Tarvitaan 3-5 öljyämistä, jotta taso kyllästyy.

• Tykkään
leek502
  • Laddar…
Hm, ei vesihiomapaperi poista pieniä karvoja. Ne nostivat ne esille. Hioin märkähiomapaperilla 120, 180, 400 ja 800. Kun olin valmis, sain esille kuidut. Miksi ei pitäisi käyttää tasoitetta, jossa on kuituja, työtason kanssa? Mikä menee vikaan? Olin lukenut useista paikoista, että se olisi hyvä vaihtoehto.

Ehdotus pellavansiemenöljyn käyttämisestä kuitujen sitomiseen, onko se tarkoitettu myös pintakäsittelyyn, vai pitäisi sen lisäksi lakata, lasittaa, öljytä, vahata tai käyttää mikä tahansa muu menetelmä, jota pitäisi käyttää?

Kysyn myös, voiko kuumailmapuhallin polttaa kuidut pois, mutta en tiedä, mikä olisi hyväksi työtasolle.

TotalControl, aion kokeilla teipillä/telaa, mutta ne ovat todennäköisesti liian tiukasti kiinni sitä varten.

Viimeksi muokattu:
Kuituja et varmaankaan saa poistettua valitettavasti... Mitä enemmän hiot, sitä enemmän niitä tulee esiin myös. Vaihtoehtona voisi olla levittää muutama mm kuituvapaata tasoitemassaa...

Miksi käyttää expanderbetong tähän, tuntuu tarpeettoman kalliilta siihen vähään mitä se tekee.

Exxi sanoi:
Miksi käyttää expanderbetong tähän tuntuu tarpeettoman kalliilta siihen vähäiseen, mitä se tekee.
Voin kuvitella, että koostumus on paljon arvoinen.

Ehkä aivan hullua, mutta voiko levyn ajaa partakoneella?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.