Hei!

Rakennan erottavia seiniä eristetyssä ja lämmitetyssä erillisessä rakennuksessa/autotallissa, jossa toisella puolella seinää tulee varasto/työpaja ja toisella puolella vierashuone/toimisto.
45*70 runkotolpat 450 jaolla.
Sisäpuolelle tulee OSB ja sen päälle yksinkertainen kipsilevy, lähinnä äänen eristämiseksi. Kysymykseni on, täytyykö minun laittaa kipsilevy myös varaston puolelle? Tässä huoneessa ei äänen eristys ole tärkeä. Vakautta ja kiinnitystä kaappeihin/hyllyihin saan OSB-levystä. Vierashuone-/toimistopuolelle ajattelen kipsilevyä OSB:n päälle.

Kiinteistö sijaitsee melko eristyneenä ilman häiritsevää melua esimerkiksi liikenteestä, joten ylimääräinen äänieristys ei ole tärkeää (onhan kyseessä sisäseinät).

Ehdotuksia?
 
  • Rakennuksen sisätila, jossa keskeneräiset väliseinät 45*70 puutolpilla ja säilytyslaatikoita. Työtila näkyy oikealla.
Ei. Kipsi täyttää tiettyjä toimintoja. Se helpottaa tasaisen pinnan saamista maalausta tai tapetointia varten. Se ei liiku, joten halkeamia ei synny yhtä helposti maalissa ja tapetissa. Se vähentää palon leviämisen riskiä. Se eristää ääntä tietyssä määrin.

Joten jos et näe tarvetta joillekin noista ominaisuuksista varastoon, et tarvitse myöskään kipsiä. Minulla on ollut vuosien varrella monia varastoja, joissa on ollut vain OSB tai Plywood seininä.
 
  • Tykkään
hapazard ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.