Hei!
Rakennan erottavia seiniä eristetyssä ja lämmitetyssä erillisessä rakennuksessa/autotallissa, jossa toisella puolella seinää tulee varasto/työpaja ja toisella puolella vierashuone/toimisto.
45*70 runkotolpat 450 jaolla.
Sisäpuolelle tulee OSB ja sen päälle yksinkertainen kipsilevy, lähinnä äänen eristämiseksi. Kysymykseni on, täytyykö minun laittaa kipsilevy myös varaston puolelle? Tässä huoneessa ei äänen eristys ole tärkeä. Vakautta ja kiinnitystä kaappeihin/hyllyihin saan OSB-levystä. Vierashuone-/toimistopuolelle ajattelen kipsilevyä OSB:n päälle.
Kiinteistö sijaitsee melko eristyneenä ilman häiritsevää melua esimerkiksi liikenteestä, joten ylimääräinen äänieristys ei ole tärkeää (onhan kyseessä sisäseinät).
Ehdotuksia?