Hei
Aiempi omistaja on upottanut side by side -jääkaapin seinään, joten vain yksi kerros kipsilevyä on 92 cm välein olevien rankojen välillä. Tämä saattoi olla ok, kun kylpyhuoneessa oli käytössä kudostapetti, mutta nyt haluan laatoittaa tämän kylpyhuoneen kokonaan, mitä minun pitäisi tehdä, voinko laittaa jonkin levyn kipsilevyn päälle, jotta siitä tulee riittävän jäykkä, vai täytyykö minun vahvistaa koko seinää, koska en halua, että jääkaappi työntyy ulos keittiöön. Riittääkö tässä tapauksessa 2 x 2 tuuman ranka ja kipsilevy, jos rankat ovat lähekkäin, en haluaisi tehdä jo ennestään pientä vessaa vielä pienemmäksi.

Yhteenvetona kysyisin, onko olemassa levyjä, joille voi laatoittaa, kun rankakehikon jako on 90 cm cc.

Hei
Helpoin tapa on irrottaa kipsilevy ja asentaa kottlingar(eli poikkipalkit) cc 300 etäisyydelle kahden palkkisi väliin. Aseta sitten tuplakerros kipsiä, jossa liimaat kipsilevyt yhteen. Jos palkkisi ovat riittävän kokoiset, sinun pitäisi saada riittävä taivutusjäykkyys tällä tavalla

Kullamannen

Ja ei, ei ole levyjä, jotka kestävät 900 c/c.

Hmmm
En haluaisi kuitenkaan tehdä liikaa kompromisseja. Riittääkö 45 kattilaa?,

Koska jääkaappi tarvitsee tilaa taaksepäin, en voi laittaa käpyjä reiän sisään.

Reikä on noin 90 cm leveä ja 1800 cm korkea. Olen miettinyt ostaa 22 mm lattia-lastulevyjä, halkaista ne kahtia ja kiinnittää vaakasuoraan kaapin viereisiin tukipuihin. Sitten liimaisin kipsin niiden päälle, sen pitäisi antaa tarpeeksi kantavuutta.

Pohjalle tulee myös 45x70, joka jäykistää, ja teen samanlaisen yläreunaan. Sitten aion kuitenkin avata seinän ja vetää putket sisään, ajattelin silloin laittaa ylimääräisen tukipuun, jos tuille on yli 45 väliä. Sala muilla 22. Sitten pitäisi riittää yksi kerros kipsiä niiden päälle. Tiedän, että se tuntuu hassulta mitata senttimetreissä, mutta kuten sanottu, kylpyhuone on jo pieni.

Riittääkö muuten 45x45 tukipuut, jos ne sijoitetaan cc45 etäisyydelle ja päälle tulee yksi kerros kipsiä?

Oletko tarkistanut esimerkiksi Gyprocilta, joka valmistaa kipsilevyt? He voivathan antaa joitakin vinkkejä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.