Aion suunnitella yläkerran sisustuksen. Tällä hetkellä eristys on tulevassa välikatossa. Eli, kaikki pitää tehdä. Eristys -> Valmis.

Onko jollain vinkkejä sopivasta järjestyksestä eri vaiheille?

Jotkut asiat ajattelimme tehdä itse ja toisiin käytämme ammattilaisia. Joten toimivan suunnitelman ja karkean aikataulun saamiseksi tarvitsen apua sopivasta järjestyksestä.

Kiitos etukäteen

Olen tekemässä samanlaista projektia. Karkeasti ottaen olen noudattanut suunnilleen seuraavaa järjestystä:

- Ilmastointi, eristys, höyrysulku ja harvarima kaltevaan kattoon
- Höyrysulku, harvarima, eristys palkkirakenteessa
- Asenna ikkunat (kattoikkunat + julkisivuikkunat). Voi itse asiassa tehdä sekä aikaisemmin että myöhemmin.
- Rakenna kattolyhty (en tiedä teetkö tämän - se on tietysti pidettävä mielessä kaltevan katon ja palkkirakenteen valmistelun aikana)
- Aseta lisäpalkit paikoilleen kylpyhuoneen alle, mutta älä kiinnitä niitä (putkimiehen työn helpottamiseksi)
- Anna putkimiehen vetää putket pattereita ja kylpyhuonetta varten. Lattiakaivot asetetaan suoraan palkkien päälle.
- Kiinnitä lisäpalkit kylpyhuoneen alla
- Varmista, että kaikki putket, jotka pitäisi olla palkkirakenteen sisällä, ovat valmiit (sähkö, verkkoyhteys, antenni, puhelin, hälytys). Poistettu eristys tulisi laittaa takaisin äänieristyksen vuoksi.
- Aseta lattialastulevy (jonkin kerran tämän kohdan aikana jouduin sahaamaan suuren reiän, johon portaiden on tarkoitus tulla, ja laittamaan kiinni vanhan ullakoluukun - mieti, kuinka leveä portaikko haluat)
- Rakenna seinät. Muista paneloida kalteva katto pienissä sivualueilla ennen kuin rakennat tukiseinät. Laita levyjä vain toinen puoli seinistä, jotta voit vetää sähkön. Muista myös raitisilman venttiilit.
- Palkkaa laatoittaja, putkimies ja sähkömies kylpyhuoneen kunnostamiseen
- Sähköasentaja vetää sähköt
- Asenna levyt seinien muille puolille
- Asenna levyt sisäkattoon
- Kittaa ja hio
- Rakenna portaat. Olen valinnut odottaa näin kauan portaiden kanssa, koska todella pölyiset vaiheet ovat vasta nyt ohi, ja uusiin portaisiin voi helposti tulla rumia jälkiä, kun ylös kannetaan suuria ja raskaita lankkuja ja levyjä.
- Maalaa katto, tapetoi, asenna lattia, laita listat ja koristelaudat

Olen nyt kohdassa, jossa rakennan sisäseiniä (mutta olen levittänyt järjestystä hieman, joten kylpyhuone on jo täysin valmis ja toimiva). Aloitin projektin joulukuussa 2009 ja toivon ja uskon, että jotkin huoneet ovat muuttovalmiita ennen vuodenvaihdetta. Kaikki on vienyt paljon kauemmin kuin odotin, vaikka tiesin, että kaikki kestää kauemmin kuin luulin. Mutta olemme saaneet kaksoset, olleet tavallisissa töissä ja tehneet muita projekteja samaan aikaan, joten toisissa olosuhteissa se olisi jo voinut olla valmis.

Onnea!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.