Gabbe1 sanoi:
Onko teidän mielestä Byggmax todella niin edullinen?
Koska rakennan parhaillaan 300m2 paikalla rakennettua taloa ja olen luonnostani säästäväinen, olen vertaillut hintoja.
Sain säästöä ostamalla lankuista/harvasta/paneelista ja hinnat olivat jopa puolet halvemmat kuin Byggmaxilla, ja silti sain hyvää laatua, sain valita pituudet vapaasti ja toimitus kotiin oli ilmainen.
Myös lastu/kipsilevyt löysin halvemmalla muualta.
Byggmax ON edullinen. Jos olet löytänyt puutavaraa puoleen heidän hinnastaan, olet ollut todella onnekas / olet erittäin taitava neuvottelija.

Mikä rautakauppa on niin edullinen?
 
Kyllä, tietyt mitat (esim. harva 28x70 ja hienosahattu 22x70) sain puoleen rakennusmaxin hinnasta. Muut mitat olivat paljon halvempia, mutta eivät kuitenkaan ihan niin halpoja kuin puoleen hintaan.
Ostin kaiken puutavaran suoraan sahalaitokselta/höyläämöstä Härjedalenissa, monien kilometrien päästä minusta, mutta koska kuljetus sisältyi hintaan, niin.

Mutta kuten sanottu, ostin puutavaraa kokonaisen (isoon) talonrakennukseen, en usko, että he ovat yhtä halpoja/kohteliaita, jos kyseessä on pienet määrät.
 
Juuri puutavaran kohdalla on huomattavia lisämaksuja rakentamisen latorakennuksissa, joten paikallinen kauppias ansaitsee yhä voittoa, vaikka hintataso olisi Byggmaxin hinnastojen alapuolella. Jos lisäksi voi ostaa suoraan sahalaitokselta, se on hyvä kauppa molemmille osapuolille. Ostaja maksaa vähemmän kuin tavanomaisessa rakennuskaupassa ja myyjä saa enemmän kuin jos hän myisi rakennuskauppaan.
 
Gabbe1 sanoi:
Tycker ni verkligen att byggmax är så billiga?
Koska rakennan juuri nyt 300m2 taloa irtohirsistä ja olen luonnostani pihi, olen tutkinut vähän hintoja.
Sääntöpuu/harva/saumalauta/paneli ostin jopa puoleen hintaan verrattuna byggmaxiin ja sain silti hyvän laadun, sain vapaasti valita pituudet ja ilmaisen kotiinkuljetuksen.
Myös lastulevyt/kipsilevyt löysin halvemmalla muualta.

Kuitenkin olen suurasiakas byggmaxin saumavaahtoa, siinä heitä on vaikea lyödä hinnassa :)
Hei,

Minulla on myös pieni saha vain muutaman sadan metrin päässä ja olen hieman utelias näkemään mitä sieltä voisi saada, mutta en haluaisi sekoittaa sellaisia "kauppiaita" hintasotaan Bauhaus/byggmaxin ja XLbygg/Woodyn yms. välillä.

Uskon kuten pelpet että he työskentelevät vähän näennäishintojen kanssa, nauravat pilkallisesti kaikille jotka eivät pyydä alennusta ja ammattilaisilla on vielä yksi paikka, johon voi puristaa lisää marginaalia (puhtaasti spekulaatiota toki).

Kantani on, että jos minun on pyydettävä 30? 40? prosentin alennusta päästäkseni samoihin hintoihin kuin toiset, en ole kiinnostunut heidän menetelmistään.

Ja te jotka sanotte, että saatte halvemmalla paikalliselta, kuinka paljon halvemmalla? 1%? 5% 20%? :) (gabbe1, sinua ei lasketa ;))
 
Gabbe1 sanoi:
Kyllä, joissakin mitoissa (esim. harva 28x70 ja hienosahattu 22x70) sain puoleen hintaan rakennemax-hinnasta. Muut mitat olivat paljon halvempia, vaikkakaan eivät aivan puoleen hintaan. Ostin kaiken puutavaran suoraan sahalta/höyläämöltä Härjedalenista, monien kilometrien päästä minusta, mutta koska kuljetus sisältyi hintaan niin.

Mutta kuten sanottu, ostin puutavaraa koko (isoan) talonrakennukseen, en usko, että he ovat yhtä halpoja/myötämielisiä, jos kyseessä ovat pienet volyymit.
Kyllä, kuten sanottu, olet ollut onnekas.

Kokeilin kerran ostaa puutavaraa paikalliselta sahalta. Lopulta kävi niin, että minun piti maksaa enemmän kuin Byggmaxin hinnat heidän puutavarastaan, joka lisäksi oli höyläämätöntä. Joten ei pidä luulla, että se on aina halvempaa suoraan sahalta. Mutta tietenkin, jos on onnea ja pääsy halpaan puutavaraan, kannattaa tietenkin ostaa sieltä.
 
Larsa sanoi:
Onko joku onnistunut saamaan hyviä hintoja Beijerillä? He näyttävät käyttävän "nettoprislista", joka tarkoittaa pientä prosenttia alennuksessa. Asun itse lähellä Beijeriä, mutta muut sahat ovat kaukana.
Eikö kukaan ole onnistunut saamaan hyvää alennusta Beijeriltä? Itse ostan siellä melko paljon joka vuosi, joten olisi mielenkiintoista tietää, voiko neuvotella....
 
Minulle rakennustarvikeliikkeen valinta on usein melko yksinkertaista.

Vaihtoehto 1)
1. Tarkista netistä, mitä se maksaa byggmaxissa ja että tavarat ovat saatavilla.
2. Mene sinne silloin kun minulle sopii ja osta tavarat.

Vaihtoehto 2)
1. Tarkista netistä, mitä se maksaa byggmaxissa ja että tavarat ovat saatavilla.
2. Mene paikalliseen XL Byggiin silloin, kun heillä sattuu olemaan aukioloaika, joka ei oikeastaan sovi yhteen työn/päiväkodin hakujen/perheaktiviteettien/jne. kanssa.
3. Selvitä, mitä tavarat maksavat, marise hinnasta, yritä arvioida, onko lisäkustannus verrattuna byggmaxiin perusteltu.
4. Mene sen sijaan byggmaxiin, jos osoittautuu olevan parempi vaihtoehto.

Jos minun tarvitsee ostaa pelkkiä lankkuja muutamalla tuhannella, valinta on melko yksinkertainen.
 
  • Tykkään
Forbo ja 2 muuta
  • Laddar…
Vaihdoimme talon paneelit nyt kesän aikana, ja valintani meni näin:

Byggmax on 2 km päässä, mutta kokemuksen mukaan heillä laudat ovat usein hieman keskinkertaisia, ja niiden valitseminen itse on täysin välttämätöntä. Jos Byggmax valitsee, kokemukseni mukaan noin 10 % puutavarasta joutuu hylkäämään. Puolen talon paneelit en itse nouda... Joten Byggmax jäi pois.

Lähetin tarjouspyynnön Beijerille ja pienelle paikalliselle puufirmalle. Beijer antoi hyvän hinnan laudoille (melko tarkalleen sama kuin Byggmaxilla), mutta he halusivat 900:- toimittaakseen ne kotiin ja jättääkseen autotallin eteen. Paikallinen puufirma veloitti hieman enemmän laudoista, mutta vain 450:- kotiinkuljetuksesta. Beijerillä ei ollut kokemusta suunnittelemastani kotitekoisesta rakennustelineestä, mutta pienfirman mies pystyi antamaan paljon hyviä neuvoja.

Kokonaissumma oli muutaman satasen korkeampi pienfirmalla kuin Beijerillä. Mutta paikallisia pieniä yrityksiä on tuettava, joten ostimme pienfirmalta. Ja VOI HYVÄNEN AIKA kuinka tyytyväinen olenkaan siitä! Laudat ovat todella huippulaatua, ei yhtään vääntynyttä tai huonokuntoista laitaa, ja kotiinkuljetus sisälsi yrityksen omistajan ja hänen vaimonsa, jotka tulivat kotiini avolavalla ja auttoivat kantamaan kaikki laudat autotalliin juuri siinä järjestyksessä kuin halusin. :thumbup:

Hinta ei ole kaikki... :D
 
  • Tykkään
sirlongfellow
  • Laddar…
Kyllä, tätä kysymystä on keskusteltu monta kertaa. Minä, joka vastaan puutavaran hankinnasta, voin tiedottaa eroista laatua edullisten ketjujen ja "tavallisen" rakennustarvikekaupan välillä. Otetaanpa esimerkiksi Setra, koska he toimittavat molemmille. Setralla on kaksi laatua omissa puitteissaan, yksi O/S-V nimeltään Setra-sääntö ja VI (hylkääminen) nimeltään Norlida-sääntö. BM-myymälässä myytävä tuote on Norlida-sääntö, eli hylkääminen tai toisen luokan lajittelu. Hylkäykseksi päätyy se, mikä ei kelpaa ensimmäisen luokan puille tai verhouspaneeleille. Kuinka paljon jokaiseen luokkaan päätyy, riippuu tunnetusti raaka-aineesta ja kuinka tiukasti vaatimukset asetetaan. O/S-V Etelä-Ruotsista voi näyttää hylkäämiseltä korkeammalla maassa, mutta se on kuitenkin läpäissyt O/S-V:n vaatimukset, ja se riippuu siitä, kuinka tilaaja on asettanut vaatimukset. Setran verhouspaneeli lajitellaan V-VI (kvintti hylkäykseen), kun taas paikallisessa rakennustarvikekaupassasi on todennäköisesti O/S-V lajittelu. Eli parempi lajittelu. Tämä tekee siitä myös kalliimman hankkia. Sitten monet jälleenmyyjät pitävät myös toisen luokan lajittelua, joka on todennäköisesti halvempi kuin BM:ssä myytävä. Huomaatko siis eron? Luulen, mutta se riippuu kokemuksestasi, mutta esimerkiksi, ulkoverhouspaneelimme imee noin 30% vähemmän maalia maalareiden mukaan ja tarjoaa paremman pinnan, kuin kilpailijan ulkoverhous joka on peräisin nopeammin kasvaneesta raaka-aineesta. Päätän myös, että lauta kestää pidempään, koska se on tiheämpi rakenteeltaan. Jos katsot puita, paitsi että ne ovat yleensä suorempia (vähemmän hylkäystoimia), niin huomaat nostaessasi niitä, että ensiluokkainen puu painaa usein enemmän kuin Norlida-sääntö (sama kosteusprosentti) Tästä voit tehdä omat johtopäätöksesi, mitä tulee lujuuteen ja käyttöikään. Lisäksi, paikallisella rakennustarvikekauppiaallasi voit todennäköisesti ostaa laskulla ja palauttaa väärin tai liikaa ostamasi tavarat. Ja apu sahauksessa, keräyksessä, piirustuksissa, määrityksessä ja muissa laskelmissa ei voi myöskään olla huono asia. joka tapauksessa molemmille pitäisi olla tilaa. Mutta jos MINÄ rakennan talon, jonka on tarkoitus seistä sata vuotta, valitsen hyvän laadun puutavaraa sekä profiileja ja mittasuhteita, joiden uskon säilyvän. Mutta jos kyseessä olisi väliaikainen rakenne, joka puretaan pian, en välittäisi, mistä puutavara tulee.
 
  • Tykkään
Springare ja 1 muu
  • Laddar…
Herätän keskustelua tässä ketjussa, koska olen prosessissa, jossa pyydän tarjouksia tulevien 2-3 vuoden rakennusprojekteja (yksityisiä) varten.

Kyseessä on summa kaikkia muita kuin ruuvit/kiristysosia varten, sanotaanko 80.000-100.000 kr, josta olen pyytänyt tarjouksen.

Olen pyytänyt tarjouksen alueen "ammattilaiskaupoilta", ainoat joihin olen verrannut ovat Byggmax, koska muita halpavaihtoehtoja ei ole saatavilla Borlänge-Falun-alueella.

Ammattilaiskauppojen alennusaste vaihtelee tuotteiden mukaan, mutta onnistun saamaan 5-15%. Varastotuotteissa se on melkein aina 15%.

Byggmax on 19-21% halvempia kuin ammattilaiskaupat, kun kyse on puutavarasta, pihakivistä, rakennusheloista, kattopapista, eristämisestä jne. Tämä huolimatta ammattilaiskauppojen "toimistoalennuksesta".

Ruuveja ja kiristysosia ei voi verrata, koska Byggmax, Biltema, Jula jne. eivät aina tarjoa samoja mittoja kuin esim. Essve.
Jos ostan ruuveja Julasta, Biltemasta tai Byggmaxista (niillä mitoilla, joihin minun on "tyydyttävä"), säästän 70-80% verrattuna siihen, jos ostaisin "finskruven" ammattilaiskaupoista. Tässä ammattilaiskaupat eroavat toisistaan ruuvitoimittajan mukaan.

On sanottava, että ammattilaisrakennuskaupoissa on melkein poikkeuksetta oltu erittäin ystävällisiä ja avuliaita. Joku oli hyvin avoin kertoessaan, ettei heillä ole tarkoituskaan olla halvempia, koska se ei ole heidän liiketoimintamallinsa.

Joten kysymys kuuluu, onko 20% alhaisempi hinta sen arvoista, että menettää hyvän palvelun, aikasäästön (jättää pois jätetavaroiden lajittelun) ja ammattilaiskauppojen osaamisen.
Minun kohdallani kyse on ehkä 10.000-20.000 kr kolmen vuoden aikana...

Ne hiton kiristysosat ovat luultavasti aivan toinen keskustelu :)
 
Viimeksi muokattu:
Toinen ei sulje pois toista, vai mitä? Luulen, että minulla on 15% alennus Beijeriltä, mikä tarkoittaa, että pienet ostokset tai täydennysostot voi tehdä ilman että tulee nyljetyksi. Isompien projektien kohdalla, esimerkiksi noin 10 000 kruunun summilla, lähetän vain kontaktilleni sähköpostilla artikkelinumerot ja määrät Excel-listassa ja pyydän tarjouksen, jolloin hinta laskee lähes rakennusmax-tasolle. Helppoa sekä hänelle että minulle.

Mutta en ole heille 100% uskollinen, sillä joissain tapauksissa he eivät voi saavuttaa rakennusmaxien tasoa, jolloin en käytä paikalliskauppaa.

Mutta joudut todennäköisesti kuitenkin lajittelemaan huonolaatuista puutavaraa, en ole huomannut suurta eroa Beijerin ja rakennusmaxin välillä. Paitsi että puutavaran myymälässä ei ole samanlaista hysteriaa...

Kun rakensin terassia, sain kaikki puutavarat toimitettuna kotiin ja siitä oli varmaankin noin 10% reklamoitavaa. He valittivat hieman siitä, että olin tarkka, mutta sain kuitenkin hyvityksen. Vuoden kuluttua he eivät olleet vieläkään tulleet hakemaan tavaraa, joten lastasin sen peräkärryyn ja vein sen takaisin päästäkseni siitä eroon. Ja sain uuden hyvityslaskun.... :)

Joten, kyllä se on sen arvoista maksaa hieman ylimääräistä päästäkseen eroon rakennusmaxista, mutta ei aina.
 
  • Tykkään
F_man
  • Laddar…
Tja, se onhan excel-taulukko tarkkoine pituuksineen ja puutavaran laadun kanssa, jonka olen lähettänyt sähköpostitse ja saanut alennusta, se on se hinta, jolla Byggmax on 20% alle.

Ainoa, jossa he pystyvät vastaamaan Byggmaxiin, on koolingit (sekä painekyllästetyt että tavalliset).

En ole todellakaan vielä päättänyt... minulle voi olla sen arvoista käyttää rakennuskauppaa saadakseni lisää tietoa ja kuormatrukit :) (mutta kerro mielelläsi fiksuja mielipiteitä)
 
Jos tarvitsee paljon puutavaraa, niin on suoraan sanottuna todella hirveä homma kerätä lautatarhasta ja lastata ja sitten purkaa kotona. Mutta eikö Byggmaxilla ole myös kotiinkuljetus?
 
Oletan niin, mutta en ole koskaan ostanut mitään, jota ei voisi viedä kotiin peräkärryllä Byggmaxista. En luultavasti tee niin tälläkään kertaa... Mahdollisesti ratkaisevaa on, että Hedinillä on melko hyvä asiantuntemus kattotuoleista sekä tehdas niille Rättvikissä.
 
Nyt kun rakennan 90 m2 autotallia, on XL Bygg Västeråsista käytännössä toimittanut kaiken. Vertailin Bejer Karl Hediniä ja XL:ää Byggmaxin verkkosivuun, ja kaikki olivat vähintään pari tuhatta halvempia kuin Byggmax viimeisimmässä tilauksessani.

esim. 22x170 panel

Byggmax 17,95/m
XL Hyllykulmahinta 16,50/m sitten tuli vielä parempi hinta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.