12 149 lukukertaa ·
45 vastausta
12k lukukertaa
45 vastausta
Tämä rakennuskaupan valinta
Muutun yhä enemmän hämmästyneeksi ihmisistä, jotka ilman mitään neuvottelua hinnoista menevät rakennusliikkeeseen ja ostavat mitä tarvitsevat.
Olen pieni asiakas, ostan noin 10000:-/vuosi. Menin lähimpään sahaan/rakennuskauppaan ja avasin tilin. Sain heti 20 % alennuksen.
Silloin hinnat ovat muutaman kruunun korkeammat kuin rakennusliikkeessä. Kun tarvitsen yli 5-10 kappaletta tuotetta, kysyn hintaa ja he alentavat keskimäärin vielä 20 %.
Se sisältää myös sahaamisen (jos auttaa nostamisessa), lastaamisen, kahvin ja he osaavat asioita jos kysyy. Voi ottaa jämäpaloista, jos tekee sen siististi.
Minulle se on myös lähempänä, mutta se voi vaihdella sen mukaan, missä asuu.
Haittapuolena on, että ne eivät ole avoinna sunnuntaisin ja että ruuvit ovat erittäin kalliita.
Miten teet, kun aiot ostaa rakennusmateriaalia?
Olen pieni asiakas, ostan noin 10000:-/vuosi. Menin lähimpään sahaan/rakennuskauppaan ja avasin tilin. Sain heti 20 % alennuksen.
Silloin hinnat ovat muutaman kruunun korkeammat kuin rakennusliikkeessä. Kun tarvitsen yli 5-10 kappaletta tuotetta, kysyn hintaa ja he alentavat keskimäärin vielä 20 %.
Se sisältää myös sahaamisen (jos auttaa nostamisessa), lastaamisen, kahvin ja he osaavat asioita jos kysyy. Voi ottaa jämäpaloista, jos tekee sen siististi.
Minulle se on myös lähempänä, mutta se voi vaihdella sen mukaan, missä asuu.
Haittapuolena on, että ne eivät ole avoinna sunnuntaisin ja että ruuvit ovat erittäin kalliita.
Miten teet, kun aiot ostaa rakennusmateriaalia?
En osta myöskään kovin paljon ja olisin mielelläni tukenut paikallista Beijer-kauppiasta, koska uskon varmasti, että he voivat kilpailla hinnoilla, jos hankkisi tilin jne. Mutta valitettavasti palvelu on niin surkeaa, että heidän puolestaan hävettää. Esimerkiksi eilen, kun kävin ostamassa T-liitintä maaviemäriin, ne olivat loppu. Näin voi käydäkin, mutta he eivät edes osanneet vastata, ovatko tilanneet lisää... 
Jos on niin onni, että on pääsy sellaiseen rakennuskauppaan kuin TS kuvailee, ei ole mitään syytä olla valitsematta sitä. Mutta on myös pieniä rautakauppoja, joissa on korkeat hinnat, huono palvelu ja ylimielinen henkilökunta. Joillakin ei ole lainkaan pientä rakennuskauppa kohtuullisen matkan päässä.
Sitten on asiakkaita, jotka arvostavat Byggmaxin jne. konseptia; että voi kulkea ympäriinsä ja tunnustella materiaalia ja pohtia rauhassa.
Sitten on asiakkaita, jotka arvostavat Byggmaxin jne. konseptia; että voi kulkea ympäriinsä ja tunnustella materiaalia ja pohtia rauhassa.
Pidän parempana ostaa kaupoista, jotka tarjoavat koko valikoiman ja hinnat verkossa, jotta voi tarkistaa ja miettiä mitä tarvitsee etukäteen. Lisäksi Byggmaxin aukioloajat ovat ylivoimaisesti paremmat kuin paikallisella XL Byggenillä.
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 368 viestiä
Täällä on paikallinen rakennuskauppa 5 minuutin päässä, joka saa toimittaa suurimman osan "rakennustarvikkeista". Niillä on lisäksi vaikuttava valikoima omituisia asioita kuten tuumakierres ruuvit jne, mitään ei ole heitetty pois vuosien varrella. Maalia olen ostanut Swedolista, sähkö- ja LVI-tarvikkeet yleensä jonkun internetkauppiaan kautta.
Oma kokemukseni on, että jos pyytää tarjousta paikallisesta sahatavaraliikkeestä, saa paremmat tai samat hinnat kuin esimerkiksi Byggmaxilta. Minun tapauksessani se on AB Karl Hedin, joten se voi varmasti vaihdella asuinpaikan ja toimijoiden mukaan. Sitten ostan sieltä, missä se sopii ja on halvin/parhainta. Joskus Byggmaxilla on parempia pituuksia, eli vähemmän hukkaa, joten se kannattaa. Paikallinen sahatavaraliike ei voi kilpailla aukioloajoilla, joten jos tarvitsee ostaa jotain silloin kun he ovat kiinni, Byggmax on täydellinen. En myöskään ole kokenut, että Byggmaxilla olisi huonompi laatu puutavarassa kuten monet väittävät, vaan riippumatta siitä, mistä sen ostaa, on tarkistettava, että sillä hetkellä saatavilla oleva on OK ja lajitella pois pahimmat, joita kukaan ei halua.
Sahatavaraliikkeessä on kätevää, että voi olla tili, joskus saa parempaa palvelua/apua ja voi neuvotella hinnoista ja jos se on tarpeeksi suuri, sillä on laajempi valikoima kuin esimerkiksi Byggmaxilla. Mutta jotkut asiat ovat yksinkertaisesti halvempia Byggmaxilla ja silloin ostan ne sieltä. Nyt rakennan 30 neliömetrin piharakennusta ja esimerkiksi karkea betoni, varaston ovet ja ikkunat ovat halvempia Byggmaxilla, eikä minulla ole mitään halua maksaa kaksinkertaista hintaa pelkästään siksi, että ne ovat maalattuja (ja eri merkkiä) yksinkertaisille sivusaranoiduille kaksilasikkunoille.
Joten ehdotukseni on aina tarkistaa hinnat ja jos mahdollista, pyytää tarjous ja sitten valita parhaat palat ja ostaa sieltä, missä se sopii. On erittäin vaikeaa yleisesti suositella tai tuomita Byggmaxia tai muita toimijoita riippuen siitä, mitä etsii ja miltä paikallinen markkina näyttää, joten tarkista hinnat ja valikoimat kun on aika rakentaa ja ostaa, ja osta sieltä, missä se on edullisinta, on minun neuvoni.
Sahatavaraliikkeessä on kätevää, että voi olla tili, joskus saa parempaa palvelua/apua ja voi neuvotella hinnoista ja jos se on tarpeeksi suuri, sillä on laajempi valikoima kuin esimerkiksi Byggmaxilla. Mutta jotkut asiat ovat yksinkertaisesti halvempia Byggmaxilla ja silloin ostan ne sieltä. Nyt rakennan 30 neliömetrin piharakennusta ja esimerkiksi karkea betoni, varaston ovet ja ikkunat ovat halvempia Byggmaxilla, eikä minulla ole mitään halua maksaa kaksinkertaista hintaa pelkästään siksi, että ne ovat maalattuja (ja eri merkkiä) yksinkertaisille sivusaranoiduille kaksilasikkunoille.
Joten ehdotukseni on aina tarkistaa hinnat ja jos mahdollista, pyytää tarjous ja sitten valita parhaat palat ja ostaa sieltä, missä se sopii. On erittäin vaikeaa yleisesti suositella tai tuomita Byggmaxia tai muita toimijoita riippuen siitä, mitä etsii ja miltä paikallinen markkina näyttää, joten tarkista hinnat ja valikoimat kun on aika rakentaa ja ostaa, ja osta sieltä, missä se on edullisinta, on minun neuvoni.
Viimeksi muokattu:
Mielestäni Byggmaxilla on paljon yhtäläisyyksiä Lidlin kanssa. Eli pieni valikoima, joka koostuu enimmäkseen omista tuotemerkeistä, jotka ovat yleensä hyvälaatuisia ja hinnat ovat usein selvästi kilpailijoita edullisemmat.
En osta rakennustarvikkeita Byggmaxilta epäjärjestyksen vuoksi, puutavara on heitelty sekaisin, erittäin huonosti eri pituuksia, henkilökunta joka ei ole lainkaan kiinnostunut auttamaan 30 kipsilevyn lastaamisessa. Minun rakennustarvikekauppiaallani on käytännössä kaikki pituudet kotona 30 cm välein, eikä tarvitse mennä kahden henkilön voimin lastaamaan kipsilevyjä, joten kun laskee, ei Byggmax ole halvin.
http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/192734-att-jag-aldrig-lar-mig.htmlzeus_axel sanoi:Olen yhä enemmän ihmeissäni ihmisistä, jotka ilman minkäänlaista neuvottelua hinnoista menevät rakennusliikkeeseen ja ostavat mitä tarvitsevat.
Olen pieni asiakas, ostan noin 10000:-/vuosi. Menin lähimpään sahaan/rakennuskauppaan ja avasin tilin. Sain suoraan 20%.
Silloin hinnat ovat muutaman kruunun yli rakennusliikkeen. Kun tarvitsen enemmän kuin 5-10 kappaletta jotain tuotetta, kysyn hintaa ja he alentavat keskimäärin vielä 20%.
Sisältyy myös sahaus (jos auttaa nostamaan), lastaus, kahvi ja he osaavat asioita, jos kysyy. Saa poimia jätteiden joukosta, jos tekee sen siististi.
Minulle se on myös lähempänä, mutta tämä voi vaihdella riippuen siitä, missä asuu.
Haittapuoli on, että he eivät ole auki sunnuntaisin ja ruuvit ovat todella kalliita.
Miten toimit, kun ostat rakennusmateriaaleja?
Usein sanotaan, että paikallisen kauppiaan suuri etu on se, että hänellä on monia erilaisia pituuksia per puutavaramitta, ja tämän pitäisi tehdä siitä halvempaa vähemmän hukkaa vuoksi.
Tämä pitää varmasti paikkansa, jos tarvitsee jotain todella erikoista, mutta jos puhutaan tavallisista hakkapuille, rimoille jne., niin huijaus menee aina käyttöön.
Rakentamisen hienous onkin minimoida hukkaa.
Itse ostan niin paljon kuin mahdollista halpakaupoista. Tästä huolimatta minulla ei ole mitään suurta varastoa kotona enkä käytännössä koskaan heitä pois laudanpalaa, joka on pidempi kuin 1 dm.
Tämä pitää varmasti paikkansa, jos tarvitsee jotain todella erikoista, mutta jos puhutaan tavallisista hakkapuille, rimoille jne., niin huijaus menee aina käyttöön.
Rakentamisen hienous onkin minimoida hukkaa.
Itse ostan niin paljon kuin mahdollista halpakaupoista. Tästä huolimatta minulla ei ole mitään suurta varastoa kotona enkä käytännössä koskaan heitä pois laudanpalaa, joka on pidempi kuin 1 dm.
Vaikuttaa ilmeiseltä, että paikallisia eroja on, sillä en koe, että Byggmaxissa on erityisesti enempää epäjärjestystä kuin paikallisessa lautatarhassa täällä ainakaan. Henkilökohtaisesti pidän ensisijaisesti siitä, että tuen paikallisia/erikoistuneita kauppiaita paremmin kuin suuria ketjuja, mutta Byggmaxin henkilökunta on aina ollut mukavaa ja tarjonta ihan OK, joten olen ostanut sieltä, mutta se johtuu ehkä siitä, etten odota samaa asiantuntemusta ja palvelua Byggmaxin myyjältä kuin vastaavalta lautatarhassa.verktygsgurun sanoi:En osta Byggmaxista epäjärjestyksen vuoksi, puutavara on sekaisin, hyvin huono eri pituuksien osalta, henkilökunta, joka ei ole lainkaan kiinnostunut auttamaan 30 kipsilevyn lastaamisessa. Oma rakennustarvikekauppiaani on melkein kotoisin kaikki pituudet kotona 30 cm välein, ja sinun ei tarvitse mennä kahdella henkilöllä lastaamaan kipsilevyjä, joten otetaan huomioon, että Byggmax ei ole halvin.
Nyt uskon, että sinulla on vähän paremmin lajiteltu rakennustarvikekauppias kuin minulla, sillä minun täytyy lastata itse, ja kun tänään tarvitsin 45*120, heillä oli vain 5,4 pituuksia esillä. Joten olen ehdottomasti samaa mieltä siitä, että jos he lastaavat tarvittavat ja että saa juuri haluamansa pituudet, niin rakennustarvikekauppa on todennäköisesti edullisempi ja kätevämpi monissa tapauksissa.
Viimeksi muokattu:
Byggmax voi toki olla hyvä, mutta kaikkien pitäisi katsoa hintoja enemmän.
Minun rakennuskauppa sijaitsee 300m päässä minusta ja asun Etelä-Sthlm:ssa. Mutta arvaan, että ei ole ok mainostaa täällä.
Ehkä olen vain ollut onnekas, ehkä se on muuten vihattu liike. :s
Eikä 40% alennus, sanoin 20%. 40% maksimi, jos ostan paljon. Se vaihtelee toki.
Ostan aina kortilla suoraan, kun haen. Se antaa parhaan alennuksen.
Minun rakennuskauppa sijaitsee 300m päässä minusta ja asun Etelä-Sthlm:ssa. Mutta arvaan, että ei ole ok mainostaa täällä.
Ehkä olen vain ollut onnekas, ehkä se on muuten vihattu liike. :s
Eikä 40% alennus, sanoin 20%. 40% maksimi, jos ostan paljon. Se vaihtelee toki.
Ostan aina kortilla suoraan, kun haen. Se antaa parhaan alennuksen.
Mutta se on vähän sitä, mikä on byggmax liiketoimintaidea, halvat tavarat, jotka asiakas hakee itse, kuten ikea, nettonet, willys - mitä hinnassa voittaa, sen menettää jossain muussa.
mutta kaipaan oikeaa rautakauppaa, ei ole montaa jäljellä.
mutta kaipaan oikeaa rautakauppaa, ei ole montaa jäljellä.
Juuri niin, Byggmax ei tuskin voi kilpailla samanlaisella tarjonnalla ja ehkä yhtä laajalla tuotevalikoimalla ja palvelulla kuin paikallinen lautatarha, mutta jos löydät mitä haluat ja se on halvempaa, niin sillä on vähemmän merkitystä. Sittenhän jokainen saa itse päättää, mikä ero on, mutta monissa tapauksissa en koe, että minun tarvitsisi tinkiä tuotteesta ostaessani Byggmaxista, mutta ehkä viittaat muihin asioihin, joista joutuu luopumaan, kun ostaa Byggmaxista.