12 168 lukukertaa ·
45 vastausta
12k lukukertaa
45 vastausta
Tämä rakennuskaupan valinta
Kyllä, anteeksi, tajuan että kuulostin ehkä hieman ironiselta viestissäni.zeus_axel sanoi:Byggmax voi tietenkin olla hyvä, mutta kaikkien pitäisi tarkistaa hinnat enemmän.
Oma rakennustavaraliikkeeni on 300 metrin päässä minusta ja asun Etelä-Sthlmissä. Mutta arvaan, että ei ole ok mainostaa täällä.
Ehkä olen vain ollut onnekas, ehkä se on muualla vihattu liike. :s
Ja ei 40% alennus, 20% sanoin. 40% maksimissaan jos ostan paljon. Se vaihtelee tietenkin.
Ostan aina kortilla suoraan, kun haen. Se antaa parhaan alennuksen.
Olin kuitenkin vakavasti kiinnostunut ja nyt kun näen, että sanot Etelä-Sthlm, tulen entistä kiinnostuneemmaksi!
Lähetä mielellään PM yksityiskohtineen
PM lähetetty!
Selventääkseni, huomaan että eksyin hieman muihin aiheisiin...
Minulla ei ole mitään BuildingMax:iä vastaan enkä usko että heidän tavaransa ovat huonompia. MUTTA, ehkä ei pitäisi vain ajaa lähimpään paikkaan ostamaan lautoja tai muuta. Vähän neuvottelemalla ja kyselemällä voi hintaa saada alaspäin melkoisesti.
Joten seuraavalla kerralla kun menet ostamaan enemmän tavaraa, hanki tili ja pyydä parempi hinta.
Selventääkseni, huomaan että eksyin hieman muihin aiheisiin...
Minulla ei ole mitään BuildingMax:iä vastaan enkä usko että heidän tavaransa ovat huonompia. MUTTA, ehkä ei pitäisi vain ajaa lähimpään paikkaan ostamaan lautoja tai muuta. Vähän neuvottelemalla ja kyselemällä voi hintaa saada alaspäin melkoisesti.
Joten seuraavalla kerralla kun menet ostamaan enemmän tavaraa, hanki tili ja pyydä parempi hinta.
Jos rakennusliike joutuu antamaan 20 % alennuksen ollakseen silti kalliimpi kuin byggmax tai bauhaus, ajan mieluummin joitakin ylimääräisiä kilometrejä bauhausiin periaatteesta.
Olen varmaan joku keskivertoasiakas, ostan noin 60-70 000 € vuodessa ja yksinomaan bauhausista ja k-raudasta Örebrossa. Ne Woody, joissa olen käynyt, henkilökunnalla on ollut yhtä vähän tietoa kuin suuremmissa liikkeissä. Erona on, että suuremmissa tavarataloissa en odota heidän osaavan mitään.
Ja ilmainen kahvi rakennustarvikeliikkeessä? Onko se argumentti?
Ah, arvostan enemmän sitä, että bauhausissa on muutamia mukavia, sekä ulkonäöltään että pienpuheissaan, tyttöjä.
Sent from my GT-I9000 using Byggahus
Olen varmaan joku keskivertoasiakas, ostan noin 60-70 000 € vuodessa ja yksinomaan bauhausista ja k-raudasta Örebrossa. Ne Woody, joissa olen käynyt, henkilökunnalla on ollut yhtä vähän tietoa kuin suuremmissa liikkeissä. Erona on, että suuremmissa tavarataloissa en odota heidän osaavan mitään.
Ja ilmainen kahvi rakennustarvikeliikkeessä? Onko se argumentti?
Ah, arvostan enemmän sitä, että bauhausissa on muutamia mukavia, sekä ulkonäöltään että pienpuheissaan, tyttöjä.
Sent from my GT-I9000 using Byggahus
K-rauta örebro on todella hyvä, äidin ja isän asuntoon ostamme aina sieltä.
Kahvi on mielestäni hyvä argumentti, se osoittaa, että he välittävät asiakkaistaan. Mutta tietenkin menen muuhun ensisijaisesti. Ja siellä ostoksilla on sekä mukavia tyttöjä että poikia. Mutta siitä, ovatko he hyvännäköisiä, en kuitenkaan välitä.
Mielestäni vähän liian moni puolustelee paikkoja, joissa he tekevät ostoksia. Ihmettelin vain, miten te teette, kun teidän täytyy ostaa paljon. Ja huomautin, että on hyvä neuvotella hinnasta, se on melkein aina kannattavaa.
Kahvi on mielestäni hyvä argumentti, se osoittaa, että he välittävät asiakkaistaan. Mutta tietenkin menen muuhun ensisijaisesti. Ja siellä ostoksilla on sekä mukavia tyttöjä että poikia. Mutta siitä, ovatko he hyvännäköisiä, en kuitenkaan välitä.
Mielestäni vähän liian moni puolustelee paikkoja, joissa he tekevät ostoksia. Ihmettelin vain, miten te teette, kun teidän täytyy ostaa paljon. Ja huomautin, että on hyvä neuvotella hinnasta, se on melkein aina kannattavaa.
Ei ollut tarkoitus puolustaa mitään kauppaa. Pikemminkin vastustan sitä, että minun täytyy pyytää alennusta päästäkseni suunnilleen samoihin hintoihin. Kauppa, joka tuhlailee alennuksia näin, on minusta vähän vaikea.
Jos tulisin sellaiseen tilanteeseen, että tarvitsisin suuren määrän materiaalia kerralla, ehkä kysyisin joltakulta pienemmältä. Mutta ostaisin vain heiltä, jos he olisivat huomattavan paljon halvempia.
Olisi hauskaa verrata hieman metrihintoja, kuten vaikka koolaukselle, kun pienempi kauppa on antanut anteliaita alennuksiaan.
Sent from my GT-I9000 using Byggahus
Jos tulisin sellaiseen tilanteeseen, että tarvitsisin suuren määrän materiaalia kerralla, ehkä kysyisin joltakulta pienemmältä. Mutta ostaisin vain heiltä, jos he olisivat huomattavan paljon halvempia.
Olisi hauskaa verrata hieman metrihintoja, kuten vaikka koolaukselle, kun pienempi kauppa on antanut anteliaita alennuksiaan.
Sent from my GT-I9000 using Byggahus
Näen sitä oikeaksi heitoksi, että voi mennä sisään ja neuvotella itselleen "hyviä" hintoja, jolloin firma elää huijaamalla ihmisiä, jotka eivät ole yhtä sanavalmiita vaan maksavat vain.
Onhan se sama kodinkoneiden kanssa, olen tarkistanut päättömästi hintavertailuja mitä pitäisi ostaa keittiöön talonrakennustani varten, kaikki tuntemani sanovat, että voin mennä paikalliseen liikkeeseen ja tinkiä hinnat samalle tasolle kuin halvimmat hintavertailuissa, sitten voikin ihmetellä miksi tämä nyt paikallinen "superhalpa" kauppa ei laske hintojaan, jotta kaikki menisivät sinne.
Mutta mitä pidetään halpana näyttää olevan hyvin erilainen asia ihmisillä, joidenkin kanssa olen puhunut, jotka ovat remontoineet keittiönsä, ovat käyttäneet enemmän rahaa kodinkoneisiin kuin mitä koko keittiöni maksaa ja silti painottavat, että se oli "halpa".
Kun on käyttänyt 250 000kr keittiöön ja se näyttää ihan miltä tahansa Ikean keittiöltä, on pakko yrittää vakuuttaa itselleen, että se oli halpa.
Onhan se sama kodinkoneiden kanssa, olen tarkistanut päättömästi hintavertailuja mitä pitäisi ostaa keittiöön talonrakennustani varten, kaikki tuntemani sanovat, että voin mennä paikalliseen liikkeeseen ja tinkiä hinnat samalle tasolle kuin halvimmat hintavertailuissa, sitten voikin ihmetellä miksi tämä nyt paikallinen "superhalpa" kauppa ei laske hintojaan, jotta kaikki menisivät sinne.
Mutta mitä pidetään halpana näyttää olevan hyvin erilainen asia ihmisillä, joidenkin kanssa olen puhunut, jotka ovat remontoineet keittiönsä, ovat käyttäneet enemmän rahaa kodinkoneisiin kuin mitä koko keittiöni maksaa ja silti painottavat, että se oli "halpa".
Kun on käyttänyt 250 000kr keittiöön ja se näyttää ihan miltä tahansa Ikean keittiöltä, on pakko yrittää vakuuttaa itselleen, että se oli halpa.
Neuvotteluni ovat yleensä tällaisia:
-Minun täytyy saada 200m viemäriputkea, mikä on paras hinta sille?
-Tarvitsen painekäsiteltyä puutavaraa, onko teillä jotain, jonka voisin saada edullisesti, jos otan koko lavan/kasan.
Mutta olen samaa mieltä kanssasi Pumba, erityisesti niiden, jotka ostavat kalliita keittiöitä, suhteen.
-Minun täytyy saada 200m viemäriputkea, mikä on paras hinta sille?
-Tarvitsen painekäsiteltyä puutavaraa, onko teillä jotain, jonka voisin saada edullisesti, jos otan koko lavan/kasan.
Mutta olen samaa mieltä kanssasi Pumba, erityisesti niiden, jotka ostavat kalliita keittiöitä, suhteen.
Miten tämä oikeastaan liittyy toisiinsa? Onko kyseessä rakennusliikkeiden ja käsityöläisten välinen yhteistyö, jossa rakennusliikkeet asettavat tekaistun hinnan, joka koskee vain niitä, jotka eivät pyydä alennusta, sekä lähtökohtana käsityöläisten materiaalilaskutukselle, ja vastineeksi käsityöläiset ostavat materiaalinsa rakennusliikkeiltä?Tomas_P sanoi:
Jo tämä on argumentti sille, että ostaa kaiken byggmaxista.
Koska byggmaxilla ei ole lähellekään kaikkea ja se myy eniten myyviä tuotteita, he voivat luonnollisesti pitää hinnat alhaisina. Mielestäni he vain poimivat rusinat pullasta, kun "oikealla" rakennustarvikekaupalla on käytännössä kaikki mitat ja pituudet varastossa sekä paljon erilaista levymateriaalia. Suuri varasto maksaa tietenkin, mikä nostaa hintaa hieman. Siellä missä asun, minulla on onnea, koska täällä on perheomisteinen rakennustarvikekauppa, jolla on fantastinen valikoima, hyvä järjestys, ei alennuksia kenellekään, vaan matalat hinnat kaikille, halvempia kuin byggmaxilla monissa tuotteissa, aina 40% alennus ikkunoista, 300kr tavaroiden kuljetuksesta sekä asiantunteva henkilökunta! Sitä kutsun rakennustarvikekaupaksi!
Onko kukaan onnistunut saamaan hyviä hintoja Beijerissä? He näyttävät käyttävän "nettoprisslista", mikä tarkoittaa jonkin verran alennusta. Asun itse lähellä Beijeriä, mutta kaikki muut puutavaraliikkeet sijaitsevat kaukana.
Kun meidän piti rakentaa 75m2 terassi, tarkastelin eri rakennustarvikekauppoja. Joillakin oli halvempaa terassilautaa, toisilla kantavia rakenteita jne. Tutkin XL-bygg, Beijer ja paikallista Fredells-tavarataloa. Hinta tuli suunnilleen samaksi, kun laskimme kaiken yhteen, ja paikallisesta yrityksestä saimme palauttaa tarpeettomat materiaalit projektin päättyessä. Lisäksi he auttoivat meitä paljon laskemaan materiaalien määriä, mitoitusta jne. Tällä tavoin oli helpompaa pitää auki olevaa tiliä lähellä sijaitsevan yrityksen kanssa, jonne saattoi mennä hakemaan tarvittavat materiaalit. Aika on myös rahaa. Lisäksi on mukavaa tukea paikallisia kauppiaita niin paljon kuin mahdollista.
Täällä Värmlannissa näyttää siltä, että paikalliselta kauppiaalta saa rakennusmaxhinnan puutavaralle, jos hankkii tilin.Tomas_P sanoi:
Jos aiot hankkia suurempia määriä, se on yleensä halvempaa tavallisessa rakennustarvikekaupassa kuin halpamyymälöissä.
Oletteko todella sitä mieltä, että Byggmax on niin halpa? Koska rakennan juuri nyt 300m2 lösvirkeshus ja olen luonnostani pihi, olen katsellut hintoja ympäriinsä. Runko-/harva-/läkt-/panelipuuta ostin puoleen hintaan verrattuna Byggmaxiin ja sain silti hyvää laatua, sain vapaasti valita pituudet ja ilmaisen kotiinkuljetuksen. Myös lastu-/kipsilevyjä löysin halvemmalla muualta.
Kuitenkin olen suurasiakas Byggmaxin fogskum, siinä he ovat vaikeasti päihitettäviä hinnassa
Kuitenkin olen suurasiakas Byggmaxin fogskum, siinä he ovat vaikeasti päihitettäviä hinnassa
Viimeksi muokattu: