Hei, olen nyt saanut aikaa remontoida talon, joka sijaitsee perhetilalla, mutta minulla on hyvin vähän tietoa remontoinnista, joten käännyn nyt tämän foorumin puoleen saadakseni hieman apua.
(jos olen päätynyt väärään foorumin osioon, moderaattori voi siirtää tämän oikeaan paikkaan tai kertoa minne minun pitäisi postaus laittaa )
Talo on rakennettu noin 1950 ja sen päällä oli aiemmin tapetti näiden niin kutsuttujen tetrex-levyjen päällä, jotka näkyvät kuvissa (korjatkaa, jos olen väärässä).
Nyt kysymyksiini:
1. Mitä minun pitäisi tehdä saadakseni aikaan hienot seinät nykyisestä tilanteesta (liitän kuvia). Google mainitsee jotain jonkinlaisesta kipsistä tai leveälle tasoittamisesta? Joku on myös maininnut käyttämään jonkinlaista kangasta.
2. Talossa on vanha lämmitysjärjestelmä, joka keittiön vanhan takan avulla lämmittää höyryä, joka sitten nousee vintille ja menee alas pattereihin, jotka on levittäytyneet kahteen huoneeseen. (Luulen, että se on höyryjärjestelmä, korjatkaa myös tässä, jos olen väärässä, liitän kuvia.)
Pitäisikö minun purkaa tämä?
3. Mitä suositellaan tehtäväksi katon ja lattian osalta (nämäkin näette kuvissa)?
Kattoa en edes tiedä, millainen tyyli tai materiaali se on ja lattia on jonkinlainen muovimatto, sen alla saattaa piillä jonkinlainen hienompi puulattia, mutta koska se on rakennettu 1950, tämäkin on epäselvää.
Kiitän etukäteen avusta, jonka toivottavasti saan!
(Pyydän myös anteeksi kuvissa olevaa likaa tai vastaavaa, koska tätä taloa käytetään vain varastona tällä hetkellä.)
hei. ensin tarkoitat Tretexlevyjä. ne ovat huokoisia eivätkä kestä tavaroiden kiinnittämistä, toivottavasti niiden takana on jotain kiinteämpää....
joten vastauksiin.
1. vähintään 6,5 mm:n remonttikipsi, mieluummin tavalliset kipsilevyt, ja paras on rakentaa uutta lisäeristyksen ja koko paketin kera
2. vesikiertoinen ... ei höyry, täytä, MUTTA näyttää siltä, että sinulla on vuoto patterin alla, joten todennäköisesti ne ovat kuluneet ja ne on vaihdettava... ole valmis pyyhkeiden ja ämpärien kanssa, jos vuotaa täyttäessäsi
3. mihin aiotte käyttää taloa ja millaista tasoa tarvitsette..., vanhan maalaaminen on helpompaa kuin purkaa ja asentaa uutta.....
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.