3 274 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Takka raitisilmaliitäntä
Rakentamassa NF Talltitan special (2-kerroksinen) LB-hus:lla ja pohdimme pitääkö valita takka lisävarusteena. Se olisi siinä tapauksessa Contura C 450, "täydellinen savupiipun, tuulettimen, lattiapellin sekä raitisilman sisäänottokanavan kanssa" hintaan 49350:-
Tietääkö joku, mitkä ovat edut/haitat raitisilman sisäänottokanavalle laatassa tai vaihtoehtoisesti seinässä?
Ainoa mitä tiedämme on, että jos se on seinässä, se tulee ylemmäs lumen vuoksi.
Meillä ei ole vaihtoehtoja, sillä raitisilman sisäänottokanava on laitettu väärin, kun perustus valettiin, joten sen täytyy olla seinässä...
Onko joku asentanut tämän takan valmiiseen taloon ja millainen hinta oli työ+materiaalit (vertailutarkoituksiin)?
Tietääkö joku, mitkä ovat edut/haitat raitisilman sisäänottokanavalle laatassa tai vaihtoehtoisesti seinässä?
Ainoa mitä tiedämme on, että jos se on seinässä, se tulee ylemmäs lumen vuoksi.
Meillä ei ole vaihtoehtoja, sillä raitisilman sisäänottokanava on laitettu väärin, kun perustus valettiin, joten sen täytyy olla seinässä...
Onko joku asentanut tämän takan valmiiseen taloon ja millainen hinta oli työ+materiaalit (vertailutarkoituksiin)?
On suositeltavaa valita raitisilmanotto laatan kautta. Mutta o`key, jos päätätte sijoittaa takan ulkoseinää vasten, on tietysti mahdollista sijoittaa ilmanotto seinään, se tulee silloin hieman ylemmäs. Kun valitsette takan, muistakaa, että se ei varastoi lämpöä, enempää kuin tunnin ajan sen jälkeen, kun tuli on sammumassa. Itselläni on Handöl 10 (takka), joka on keskellä huonetta/taloa, ja saamme siitä paljon iloa, koska käytämme sitä joka päivä talvikaudella (Skåne). Nyt aiomme rakentaa uuden, ja silloin panostamme kunnolliseen vuolukivitakkaan, joka pitää lämmön puolet vuorokaudesta.
Klikkaa tästä vastataksesi