Aion muurata uutta tulenkestävää tiiltä avotakkaani.
Se, mikä oli siellä, olen poistanut, ja nyt se näyttää kuten kuvissa.
Tarvitseeko minun täyttää ontelot vai voinko jättää ne huomioimatta ja jatkaa kuten se on nyt?
Mitä muuta minun tulisi ottaa huomioon?
Avtäckt eldstad utan eldfast tegel, murat med röda tegelstenar, inredning och verktyg vid sidan. Avoinna olevan takan sisusta, jossa näkyvissä muurattua tiiltä ja halkeamia vanhoissa rakenteissa. Avoimen takan kulunut palo- ja tulitiili, joista osa on poistettu. Kuvassa näkyy myös suuria koloja tiilien välissä.

Aion juuri aloittaa samankaltaisen projektin. Ostettu eldfaststen ja bruk.
Aion täyttää aukot.

Aiotko täyttää ne pelkällä brukilla?
Ja siinä tapauksessa pitäisikö se laittaa erissä vai voiko vain täyttää yhdellä kertaa 3x3 cm raon?
Tai kun mietin asiaa tarkemmin, minun pitäisi todennäköisesti täyttää kaikki ja laittaa pieniä kiviä sinne, mihin voin?
Olen tilannut 25 kg valmiiksi sekoitettua "brukia" (https://www.schamotte-shop.de/icf-spezialmoertel-25kg-eimer-gebrauchsfertig-ohne-anruehren-2.html) ja epäilen, riittääkö se, jos täytyy täyttää myös.
Pohjalle tulee 4 cm:n schamottitiilet ja sivuille 3 cm:n.
Tarvitsenko tulenkestävää brukia täytettäessä kivien taakse?

S sblixten sanoi:
Aiotko täyttää ne pelkästään laastilla?
Ja siinä tapauksessa, tuleeko se laittaa erissä vai onko vain täytettävä kertaheitolla rako, joka on 3x3 cm?
Tai kun mietin asiaa, minun tulisi todennäköisesti täyttää kaikki ja työntää pikkukiviä mukaan missä pystyn?
Olen tilannut 25 kg valmiiksi sekoitettua "laastia" ([linkki]) ja epäilen riittääkö se, jos aion täyttää myös.
Siitä tulee tulenkestävät tiilet 4 cm pohjalle ja 3 cm sivuille.
Tarvitsenko tulenkestävää laastia kivien taakse?
Etsin vastauksia samankaltaisiin kysymyksiin periaatteessa
Ajattelin "saumata" punatiilen, jotta saan tasaisen pinnan, josta lähteä liikkeelle.

Luin jostain, että tulenkestävän ja punatiilen väliin pitäisi jättää vähän laajenemisvara.
Koen, että on hieman hankala löytää tietoa uuninmuurauksesta ylipäänsä.

Olen päättänyt, etten täytä taakse ennen.
Aion kokeilla levittää reilusti kiville ennen kuin asetan ne paikoilleen ja säädän.
Silloin jää varmaankin hieman laajentumisvaraa.

GetAttachmentThumbnail

• Tykkään
Razer167 ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.