43 362 lukukertaa ·
62 vastausta
43k lukukertaa
62 vastausta
Hitsata porras neliöputkesta?
En ole itse päättänyt, pitäisikö seinään jäädä rakoa. Jos ei halua sitä, voisi porata pari M12-kierrettä tai vastaavaa, niin että tikkaat saavat tukea seinästä ilman, että se näkyy.
Mutta kuten sanottu, rakennelmasi näyttää hyvältä. Toivottavasti jatkat kuvien lisäämistä, jotta näemme lopputuloksen.
Mutta kuten sanottu, rakennelmasi näyttää hyvältä. Toivottavasti jatkat kuvien lisäämistä, jotta näemme lopputuloksen.
Joo, wow on kyllä oikea sana, ja voin paljastaa, että mekin yllätymme aina silloin tällöin siitä, kuinka he tekevät aina sen pienen ylimääräisen - jonkun yksityiskohdan tai eleen, jota ei yksinkertaisesti osattu odottaa. Voi olla kaikkea supersmart detaljlösningistä pieneen kukkakimppuun!perstr sanoi:
Voin muuten raportoida, että portaikkoa käytetään nyt ahkerasti "rakennusportaikkona" ja kaikki ovat todella tyytyväisiä! Erityisesti hyvin mitoitettu välitaso on arvostettu, joten se on jotain, mitä voin suositella, jos tilaa on! Alun perin haaveilin voivani "sisustaa" välitason - no, laittaa sinne pienen lukutuolin - ja nyt uskon, että se tulee toimimaan!
Kiitos kehuista ja kyllä, ajatus on, että maalaamme sen jotenkin. Ajattelen maalata sen samalla värillä kuin sisäikkuna karmeilla, eli RAL 7016 (antrasiitinharmaa). Olen vähän huolissani, että se voi näyttää "halvalta", jos maalaa sen pensselillä, joten ehkä kannattaa sen sijaan suihkuttaa se? Onko jollakin kokemusta teräksen maalauksesta ja tietää mikä on paras tapa?Andreas_Hansson sanoi:
Olen myös harkinnut päällystää palkit kipsillä, mutta tuntuu hieman sääli peittää teräsrungon, joka on tärkeä osa portaiden ulkonäköä.
Muut ehdotukset kuinka voi saada portaat näyttämään vielä siistimmiltä otetaan mielellään vastaan
Puhallat ruosteen ja kuonan pois hitsauksen jälkeen, ja saat hyvän pinnan maalaamista varten. Usko minua, sitä ei tehdä paikan päällä. Jos maalaat sen telalla ja hyvällä lakkavärillä (lue paljon liuotinta), se näyttää ruiskumaalatulta. Tällainen väri on erittäin anteeksiantava, muista vain lopettaa maalaaminen ajoissa, jotta et jätä siveltimen jälkiä puolikuivaan väriin.
Juttelin vähän paikallisen värikaupan kanssa ja hän sanoi, että pitäisi mennä hyvin maalata se suoraan, kunhan ensin pohjustaa joku ruosteenestomaali. Jos sen saa näyttämään ruiskumaalatulta telalla, niin luulen, että tyydyn siihen!
Onko mitään järkeä mennä ostamaan spraymaalia Biltemasta vai?
Onko mitään järkeä mennä ostamaan spraymaalia Biltemasta vai?
Miten menee kulmien kanssa? Olen nimittäin utelias näkemään, miltä askeleesi valinta näyttää todellisuudessa. Minusta vaikeinta oli valita, kuinka tikkaat kiinnitetään, mutta myös se alue, jossa voi olla luovin.larry78 sanoi:
Sain tiedon, että niiden pitäisi tulla tällä viikolla. Toivottavasti todella näin tapahtuu. Itse ajattelin 4kpl ruuveja / askelma. Ajattelin myös routata askelman metallikulmaan. Eli ne 3 mm, mitä metalli on. Mahdollisesti siitä tulee myös pl400. Mutta ajattelin kokeilla hyppiä siinä, kun se on ruuvattu, ja katsoa, mitä tapahtuu. En mieluiten liimaisi, jos sen joskus tulevaisuudessa pitäisi kunnostaa. Kätevä höylätä askelmat suuntaushöylässä ja portaat ovat kuin uudet
Näyttää siltä, että johdan sähkökaapelin jokaiseen askelman päästäkseni asentamaan valaistuksen, ja täytän myös palkin uretaani-vaahdolla, jotta se olisi vähän hiljaisempi. (Kollegan idea) Vaihtoehtoisesti täyttää sen betonilla, mikä tekisi siitä paloluokitellun 
Riskillä, että kaappaan ketjusi, niin kulmani ovat saapuneet ja huomenna on hitsausta. Olen miettinyt jotain tällaista kaiteeksi: http://www.lumenrail.com/UserImages/lumenrail_wall_mount.gif Onko ideoita rakenteelle?