43 362 lukukertaa ·
62 vastausta
43k lukukertaa
62 vastausta
Hitsata porras neliöputkesta?
Oooo, mikä upea kaide sisäänrakennetulla valaistuksella! Mietimme juuri, millaisia kaiteita saisimme portaisiimme, ja luulen, että olemme vihdoin "löytäneet oikean". Miten on, aiotko asentaa vain käsijohteen seinään etkä mitään oikeaa kaidetta (suojakaide) portaan vastakkaiselle puolelle?larry78 sanoi:
Olen samaa mieltä kaikkien muiden kanssa
WoW miten hienoa ja ylellistä
Ensimmäistä kertaa olen kateellinen kaksikerroksisista huviloista
Me asumme yksikerroksisessa huvilassa
Oletko maalannut vielä?
Suurin syy suihkupuhallukselle on saada pois valssihilse palkkien päältä
Maali tarttuu silloin paremmin ja pysyy kiinni, vaikka siihen osuisikin jotain
Mutta koska se on sisätiloissa, se voi silti toimia...
Sinkkipohjamaali toimii hyvin ( spray )
Puu on myös sekä kaunis että toimii äänieristeenä
Pelkkä teräsportaikko voi olla melko kovaääninen, kun siinä kävelee
Haluan jälleen kerran sanoa
WoW miten hienoa
Mukava kuulla, että on olemassa käsityöläisiä, jotka löytävät iloa työstään ja jakavat sen

WoW miten hienoa ja ylellistä
Ensimmäistä kertaa olen kateellinen kaksikerroksisista huviloista
Me asumme yksikerroksisessa huvilassa
Oletko maalannut vielä?
Suurin syy suihkupuhallukselle on saada pois valssihilse palkkien päältä
Maali tarttuu silloin paremmin ja pysyy kiinni, vaikka siihen osuisikin jotain
Mutta koska se on sisätiloissa, se voi silti toimia...
Sinkkipohjamaali toimii hyvin ( spray )
Puu on myös sekä kaunis että toimii äänieristeenä
Pelkkä teräsportaikko voi olla melko kovaääninen, kun siinä kävelee
Haluan jälleen kerran sanoa
WoW miten hienoa
Mukava kuulla, että on olemassa käsityöläisiä, jotka löytävät iloa työstään ja jakavat sen
Hauskaa, että muutkin kuin minä ajattelevat "Wow!" nähdessään portaatTessok sanoi:
Hehe, sen täytyy olla paras arvosana, jonka portaat voivat saada! Itse pidän portaista todella paljon ja mielestäni on harmi, että monet talonvalmistajat valitsevat portaat rutiininomaisesti, sillä näyttää olevan mahdollista rakentaa melko erilaisia portaita kohtuulliseen hintaan.
Viime aikoina olemme miettineet paljon, miltä kaide tulisi näyttää, ja eilen illalla löysimme vihdoin oikean. Selattuamme läpi kaikki verkkosivut, jotka käsittelevät portaita ja kaiteita, kumppanini löysi lopulta upean muodon, joka toimi lähtökohtana. Hieno tunne, sillä pelkäsin, ettemme löytäisi mitään sopivaa ja joutuisimme laittamaan jotain, joka tuntuu vähän siltä sun tältä...
Ei, emme ole maalanneet vielä, joten kiitos vinkeistä, mutta aiemman postauksen mukaan sitä ei ilmeisesti voi hiekkapuhaltaa paikan päällä. Aion kuitenkin tutkia tuota sinkkipohjamaalia.
Kyllä, ja lisäksi on paljon hauskempaa keskustella ratkaisuista yhdessä, mutta parasta on, että kaikki tuntevat olevansa osallisia ja ylpeitä, kun kaikki on valmista! Hän, joka teki hitsaus- ja metallityön, otti paljon kuvia, kun portaat olivat valmiina.
Zachris: Emme ole vielä päättäneet putoamissuojauksista ym. Mutta luulen, että kaide tulee olemaan sellainen. Siihen sovitetaan sitten putoamissuojaus ym. Kaverin mielestä meidän pitäisi olla ruostumaton etureuna askelmissa, mutta itse en ole vielä päättänyt. Hitsailen täyttä vauhtia kellarissa... Liitän kuvan myöhemmin. Suunnittelen laittaa autolakan tai pulverilakan palkkiini. Mitä siitä tulee, jää nähtäväksi. Oletko saanut hinnan itse portaiden askelmista? Vai ajattelitteko käyttää mäntyä?
Ostin muuten pari rampamuffia paikallisesta rautakaupasta. Tuntui vakaalta ja hyvältä ratkaisulta. Mielestäni se oli loistava vinkki. http://larrys.mine.nu/bilder/trapp/ päivitetty hieman kuvia hitsauksesta... Tuntuu, että on vielä matkaa ammattilaiseksi sillä alueella.
Ajattelimme vain sanoa, että päätimme "sulkea" tilan alilevyn alla rakentamalla seinän sen eteen. Vähän harmillista poistaa se "leijuva" tunne, mutta tila tulee paremmin oikeuksiinsa pienenä varastotilana. Valitettavasti toiminto menee joskus muodon edelle 
Emme ole vielä maalanneet portaita tai valinneet materiaalia askelmille, mutta yksi työntekijöistä kokeili suihkuttaa vähän valkoista maalia toiselle palkille vain nähdäksesi miltä se näytti. Se ei ollut mikään halpamaalipurkki vaan hieman kalliimpaa tavaraa ja se näytti itse asiassa todella hyvältä. Toinen asia, joka tuli mieleeni tässä päivänä muutamana, on että täysin valkoiset portaat voisivat näyttää siistiltä. Seuraava looginen ajatus oli, että kenties myös täysin valkoiset palkit näyttäisivät siistiltä? Hmm, vaikeita valintoja sellaiset...
Jos joku on utelias näkemään ajankohtaisen ulkonäön, löydät muutamia kuvia viimeisimmässä blogikirjoituksessani
http://lundhagen.blogspot.com/2007/10/efter-regn-kommer.html
Emme ole vielä maalanneet portaita tai valinneet materiaalia askelmille, mutta yksi työntekijöistä kokeili suihkuttaa vähän valkoista maalia toiselle palkille vain nähdäksesi miltä se näytti. Se ei ollut mikään halpamaalipurkki vaan hieman kalliimpaa tavaraa ja se näytti itse asiassa todella hyvältä. Toinen asia, joka tuli mieleeni tässä päivänä muutamana, on että täysin valkoiset portaat voisivat näyttää siistiltä. Seuraava looginen ajatus oli, että kenties myös täysin valkoiset palkit näyttäisivät siistiltä? Hmm, vaikeita valintoja sellaiset...
Jos joku on utelias näkemään ajankohtaisen ulkonäön, löydät muutamia kuvia viimeisimmässä blogikirjoituksessani
http://lundhagen.blogspot.com/2007/10/efter-regn-kommer.html
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
Kaatui samanlaisissa portaissa täällä: http://www.elementi.nu/signehill/trappan.htm
Aika samanlainen kuin linkki postauksessa #8
Nyt olemme monen ponnistuksen jälkeen saaneet portaiden kaiteen rungon paikoilleen. Se ei tullut aivan sellaiseksi kuin toivoimme, mutta toisaalta näyttää olevan uskomattoman vaikeaa saada kauniin näköinen kaide aikaiseksi! Useimmat näkemämme kaiteet ovat usein mielikuvituksettomia, tylsiä tai suorastaan rumia!
Valitsimme rakentaa portaiden kaiteet samalla tyylillä ja materiaalilla kuin parvekekaiteet, eli neliöprofiili 70x70x3 mm, mikä teki siitä naurettavan vakaan ja ulkonäöltään täysin ok, koska se harmonisoi hyvin portaiden ulkonäön ja rakenteen kanssa. Voitte nähdä tuloksen alla olevassa blogikirjoituksessa, jos olette uteliaita:
http://lundhagen.blogspot.com/2007/10/trapprcken-svrare-n-man-tror.html
Olemme erittäin innoissamme nähdäksemme portaiden lopullisen tuloksen - maalattuna, verhoiltuna ja valaistuna - sillä nyt sillä on punertava väri (ruosteenestomaali), jäljellä olevia puutavaraa askelmina ja kaikki sen ympärillä oleva roju ei tee sille oikeutta...
Valitsimme rakentaa portaiden kaiteet samalla tyylillä ja materiaalilla kuin parvekekaiteet, eli neliöprofiili 70x70x3 mm, mikä teki siitä naurettavan vakaan ja ulkonäöltään täysin ok, koska se harmonisoi hyvin portaiden ulkonäön ja rakenteen kanssa. Voitte nähdä tuloksen alla olevassa blogikirjoituksessa, jos olette uteliaita:
http://lundhagen.blogspot.com/2007/10/trapprcken-svrare-n-man-tror.html
Olemme erittäin innoissamme nähdäksemme portaiden lopullisen tuloksen - maalattuna, verhoiltuna ja valaistuna - sillä nyt sillä on punertava väri (ruosteenestomaali), jäljellä olevia puutavaraa askelmina ja kaikki sen ympärillä oleva roju ei tee sille oikeutta...
Olen todella vaikuttunut teidän portaista. Aion itse suunnitella ja rakentaa pienemmän portaan ullakkohuoneeseeni ja suunnittelen samanlaista designia kuin useimmat täällä esittelevät, mutta harkitsen teräksen lakkaamista kirkaslakalla ja yhdistämistä tammen kanssa saadakseni "karkeamman" tunteen. Mitä mieltä olette kirkaslakasta ja millainen esikäsittely olisi hyvä tehdä ennen lakkausta? Olen hieman utelias, mitä tämän ketjun portaat ovat suurin piirtein maksaneet...
ehsqvis: Huomasin, että tuo on myös kiinnitetty seinään. Varmista, että seinä, johon aiot kiinnittää sen, on hyvässä kunnossa. Tiedän vähän käsityöläisistä Göteborgissa, etsi Blocketista tai Gula sidornaista, jos sinulla ei ole kontakteja.
Olen itse asettanut portaisiin testiksi, liitän pari kuvaa, mutta jos ne eivät toimi, kuvat löytyvät osoitteesta http://larrys.mine.nu/bilder/trapp
Olen itse asettanut portaisiin testiksi, liitän pari kuvaa, mutta jos ne eivät toimi, kuvat löytyvät osoitteesta http://larrys.mine.nu/bilder/trapp
@larry78: Todella hienoa - nyt minullekin tuli todella hinku saada portaikkoni valmiiksi!
Eli ennätit siis kiinnittää askelmat ja maalata palkin ennen minua - kiva! Näyttää siltä, että meillä on samanlainen maku, sillä aion myös maalata palkkini harmaaksi - tarkalleen ottaen RAL 7016 (antrasiittiharmaa).
Näyttää hyvältä, mutta oletan, että se on myös mukava kävellä?
Hienoa työtä ja kiitos hyvästä panoksesta "Tehdään Ruotsalaisista kodeista hieman tyylikkäämpiä" -kampanjaan!
Eli ennätit siis kiinnittää askelmat ja maalata palkin ennen minua - kiva! Näyttää siltä, että meillä on samanlainen maku, sillä aion myös maalata palkkini harmaaksi - tarkalleen ottaen RAL 7016 (antrasiittiharmaa).
Näyttää hyvältä, mutta oletan, että se on myös mukava kävellä?
Hienoa työtä ja kiitos hyvästä panoksesta "Tehdään Ruotsalaisista kodeista hieman tyylikkäämpiä" -kampanjaan!