O olahall sanoi:
Tarjoan nopean luonnoksen... :)

[kuva]
Nyt ajatukset alkavat muistuttaa jotain järkevämpää. En ole vielä täysin myyty ideaan. Se saattaa näyttää paremmalta paperiluonnoksena kuin todellisuudessa... Mutta tämä on valovuosia parempi kuin sinun ristikkopalkkisi!
Pallon vielä vähän ajatuksia ja olet varmaan kotona. Juuri nyt sinun täytyy mitoittaa alla merkitty palkki oikein, jotta se ei kaarru alaspäin omapainostaan:
Piirustus rakennusprojektista, jossa on korostettu palkki yläosassa; tärkeä oikean mitoituksen kannalta tukemaan rakenteen painoa.

T tobbbias sanoi:
Nyt alkaa ajatukset muistuttaa jotain järkevämpää. En ole vielä täysin myyty idealle. Se näyttää luultavasti paremmalta paperiluonnoksena kuin todellisuudessa... Mutta tämä on valovuosia parempi kuin fackverksbalkisi!
Heitä hieman lisää ajatuksia, niin olet varmaan perillä. Juuri nyt on alla merkattu palkki, joka sinun täytyy mitoittaa oikein, jotta kaikki ei taivu alaspäin omasta painostaan:
[kuva]
Kyllä!
Mittailen ja mietin täällä! :)

Juuri nyt olen sitä mieltä, että pisin palkki on 45x220 ja lyhyin 45x70, saadakseni kaltevuuden.

Olen mitannut hieman tarkemmin nyt, vaikka melko karkeasti...

Pisin kantapuu: 450cm
Lyhin kantapuu: 260cm
Pisin sääntö: 490cm

Jos minun pitää olla kaltevuus 1/10, täytyy minun nousta 250 korkeimmassa kohdassa, jos lähden 2 metristä matalimpana kohtana syvimmällä kulmassa.

Se tarkoittaa, että pisin kantapuu pitää olla 230cm ja lyhin 215cm.

Mutta ehkä vähempikin kaltevuus riittää???
Siinä tapauksessa pärjäisin kantapuulla, jonka mitat ovat 45x220 pisimmän kohdalla.
Se antaisi kaltevuuden hieman alle 0,7/1.

Mietteitä siitä??

:/

Alkaa kuitenkin miettiä pylväiden kuormitusta nyt...

Minkä kokoisia niiden täytyy olla, jotta tämä rakennelma pysyy pystyssä???

kuormitus kohdistuu ehkä enimmäkseen alaspäin. Poikittaiset kantopalkit vakauttavathan.

Mutta kuitenkin kannattaisi tutkia?

O olahall sanoi:
Tarjoan nopean luonnoksen... :)

[kuva]
Tyylikäs

• Tykkään
olahall
  • Laddar…
O olahall sanoi:
Joo!
Mittaillen ja pohdiskellen täällä! :)

On nyt mielessä, että pisin palkki olisi 45x220 ja lyhyin 45x70, että saadaan kaltevuus.
Voit myös vaihtaa tolpat ulompaan kantolinjaan niin, että niistä tulee korkeampia sen sijaan, että kiinnität 220 palkin.
Sinulla pitäisi olla 90x90 tolpat niiden kohdalla, koska ne kantavat suurimman osan kuormasta.
Pisimmän palkin voit varmistaa reilun puolimetrin tolpalla ulomman kantolinjan yli ja vaijerilla, joka on kiristetty palkin taka- ja etureunan välillä.
Voi olla melko makea, voit jopa kiristää vaijerin niin, että palkki hieman kaartuu ylöspäin.
Puolihullu idea, mutta se ainakin varmistaa, ettei palkki taivu alaspäin.

GoC GoC sanoi:
Voit myös vaihtaa tolpat ulomman kantavan palkin kohdalle, joten siitä tulee korkeampi sen sijaan, että asentaisit 220 säännön.
Sinulla pitäisi olla 90x90 tolpat niille, kun ne kantavat suurimman osan kuormasta.
Pisimmän säännön voit varmistaa hieman yli puolen metrin tolpalla ulomman kantavan palkin päällä ja jännittämällä vaijerin säännön takareunan ja etureunan väliin.
Voi olla aika siistiä, voit jopa kiristää vaijerin niin, että sääntö taipuu hieman ylöspäin.
Puolihullu idea, mutta se ainakin varmistaa, ettei sääntö taivu alaspäin.
On aika iso projekti vaihtaa tolpat, koska minulla on nykyisin ankkureissa olevat, jotka siinä tapauksessa pitäisi vaihtaa suurempiin.

En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat vaijerilla.
Haluan laittaa kankaan katolle, ylhäältä.
Eikö silloin tolppa ja vaijeri olisi tiellä.

Vapaasti roikkuva osa on vain 170 cm, joten ei tunnu siltä, että se roikkuisi kovinkaan paljon alaspäin.

En oikein tiedä kuinka paljon se on. En osaa laskea sitä.

:/

Jos reglarna ovat maahan upotetuilla ankkureilla, joudut todennäköisesti vaihtamaan ne pilareihin. Maa-ankkurit eivät kestä katon kuormitusta, vaan ne todennäköisesti painuvat lisääntyneen kuormituksen vuoksi. Mutta se riippuu myös siitä, minkälaiseen maahan olet ne lyönyt. Joten luulen, että sinun kannattaa varautua kaivamaan pylväät ulompaa kantolinjaa varten.

GoC GoC sanoi:
Jos reglarna seisovat jordankare päällä, niin sinun on luultavasti joka tapauksessa vaihdettava ne pilareihin. Jordankare ei kestä katon kuormaa vaan todennäköisesti uppoaa lisääntyneen kuormituksen vuoksi. Mutta se riippuu myös siitä, mihin maahan olet ne lyönyt. Joten uskon, että työ, joka koskee pilareiden kaivamista ulompaa kantolinjaa varten, pitää sinun todennäköisesti laskea mukaan.
Minulla on 95x95 pylväät. Ne ovat jordankare:ssa ja ranskalaisilla ruuveilla terassin ulompaan säännön, joka on 45x170

O olahall sanoi:
Minulla on 95x95 tolppia. Ne ovat maapohjassa ja kiinnitetty terassin ulkokehän sääntöön, joka on 45x170, ranskalaisilla ruuveilla.
Se toimii todennäköisesti erittäin hyvin.

GoC GoC sanoi:
Sitten se todennäköisesti toimii aivan erinomaisesti.
Olin vähän nopea...se on 70x70 tolpat...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.