Ajattelimme asentaa terassilautoja parvekkeellemme liitteenä olevan luonnoksen mukaan. Kuitenkin olemme hieman epävarmoja siitä, mikä olisi viisainta tehdä ensin. Onko viisainta ensin tehdä runko valmiiksi? Vai pitäisikö aloittaa osista runkoa ja sitten lisätä poikittaiset laudat ja viimeiseksi "sulkea" runko? Vai pitäisikö ehkä ensin laittaa kaikki poikittaiset laudat ja viimeistellä kiinnittämällä runko?

• Piirros parvekkeen lattiapaneelien asennussuunnitelmasta, jossa näkyy kehykset ja poikittaiset laudat.
Miksi se ei olisi parasta aloittaa rungosta ja lopuksi kiinnittää laudoitus? Minä tekisin ehdottomasti rungon valmiiksi ensin ja sitten kiinnittäisin laudoituksen :)

Hei HomeboY. Jos tarkoitit "stommenilla" runkoa, niin tietenkin ajattelin laittaa ne ensin. Mietin, pitäisikö minun laittaa varsinainen "rami" kolmelle sivulle, ne laudat, jotka olen piirtänyt 45 asteen jiiriin päätyineen. Vai pitäisikö minun aloittaa niin, että jokin "ramin" sivuista on avoinna ja sitten asettaa laudat, jotka menevät vaakasuorasti ja lopuksi "sulkea" rami.

Paras vastaus

Aloita frisellä, tai kehyksellä, kuten sinä kutsut sitä. Sitten aseta loput terassilaudoista ulkoa sisäänpäin.
Viimeinen lauta seinää vasten halkaise.
Käytä morakniv lautojen välissä, kun asennat, niin saat sopivan etäisyyden. Jotkut täällä foorumilla suosittelevat, että laudoitus asennetaan ilman rakoa. Se ei ole hyvä idea, samat henkilöt kirjoittavat yleensä myös keskusteluja huonoista ruuveista, jotka katkeavat ymmärtämättä, että se on käyttäjävirhe. Jos sinulla on vastasuojustettu laudoitus, se on niin märkä, että sen voi laittaa yhteen, yleensä iloiset kotinikkarit, joilla ei ole suurta kokemusta, eivät osaa arvioida, kuinka uusi suojustettu laudoitus on.

• Tykkään
AHN ja 1 muu
  • Laddar…
Kiitos monista hyvistä vinkeistä! (y)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.