18 215 lukukertaa ·
125 vastausta
18k lukukertaa
125 vastausta
Teräspalkki 9 m jänneväli?
Ullakko on jo sisustettu. Kuitenkin se kaipaa pintaremonttia, joten sellaista sotkeminen ei olisi mikään maailmanloppu. Mutta missä tarkalleen tarkoitat, että palkin pitäisi olla? Välipohjan päällä?B bossespecial sanoi:Onko ullakko jo sisustettu? Muuten voisi nostaa reilun palkin ylös seinään ja asettaa terassin alapalkin päälle. Lisäksi voisi eristää päätyä lisää ja laskea energiansäästö mukaan laajennukseen. Uskon myös, että on helpompaa ja parempi tulos, jos purkaa koko päätyseinän ja rakentaa uudet seinät. Ei siinä oikeastaan kovin paljon päätyä ole jäljellä.
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Sen sijaan että nyt terassi sijaitsee ylähyllyllä, nostetaan palkki ja asetetaan terassi alahyllylle. Täytyy piirtää se ja katsoa miltä se näyttää, mutta on olemassa riski, että palkin yläpuoli tulee yläreunan lattiaa korkeammaksi ja silloin se vaikuttaa seinään lattian yläpuolella.
Puhutko siitä HEB220:stä, joka on 6.6m talon päädyssä? Jos näin on, niin olen mukana.B bossespecial sanoi:
Jos sen aikoo nostaa, täytyy myös nostaa lyhyempi palkki, joka kantaa sisäseinää, ja kuten mainitsit, se on vähän monimutkaisempaa. Vaihtoehtoisesti tolppa, johon sen voisi kiinnittää kohtaamispaikassa?
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Juuri niin. Lisäksi, jos asetetaan pylväs, pitkä palkki tulee myös hieman pienemmäksi.
Olin aluksi miettinyt myös jotain sellaista. Tolppa olisi mielellään hyvä välttää, mutta kuten monessa muussakin asiassa, voisi tehdä kompromissin, jos se toisi tarpeeksi hyötyä.B bossespecial sanoi:
Kuitenkin, se on ennen kaikkea vaivan arvoista, jos lisärakennuksen huonekorkeus pysyy samana kuin talossa. Jos se on matalampi, voisi yhtä hyvin olla palkki edessä. Mutta ehkä on jokin muu hyöty upottaa se myös?
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Jos ei halua pylväitä eikä halua upottaa poikittaista palkkia lattiaan, sen voi ripustaa suureen palkkiin. Mutta kuten sanottu, on piirreltävä erilaisia leikkauksia nähdäkseen, saako sen toimimaan.
En voi päästä irti tästä ajatuksesta, että saisin keskelle toisen kantavan palkin. Siinä tapauksessa voisin kai käyttää tavallista rakennuspuuta palkkeihin?
Jos asennan etummaisen kantavan palkin 4 pylvään päälle, se voidaan varmasti mitoittaa kunnolla. Sen keskimmäisen kantavan palkin kohdalla ei oikein voi käyttää pylväitä, joten se kai päätyy noin HEB240:een ja on silti melko haastava.
Jos asennan etummaisen kantavan palkin 4 pylvään päälle, se voidaan varmasti mitoittaa kunnolla. Sen keskimmäisen kantavan palkin kohdalla ei oikein voi käyttää pylväitä, joten se kai päätyy noin HEB240:een ja on silti melko haastava.
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Seurauksena on valitettavasti, että tämä palkki voi olla yhtä suuri tai jopa suurempi riippuen siitä, miten päätetään laittaa kattoruoteet (olettaen, että ehdotettu on oikeaa). Valitettavasti tällainen palkki ei siis auta mitään. Toinen kohta, joka pitää ratkaista, on vakaus. Se, että talon päädyn suurin osa avataan ja laajennuksessa on vain yksi seinä, tekee siitä hieman haastavan. Joten sen, että edelleen on terästä, helpottaa tämän ratkaisemista. Tämä voitaisiin ratkaista jännittämällä pilarit perustukseen tai vaihtoehtoisesti tekemällä palkin sisältävä kehys. Talon päädyssä voisi ottaa alas seinätyngän ja laittaa sinne risti.
Ok, epäilin, että se ei ehkä auta niin paljon.B bossespecial sanoi:Seurauksena on valitettavasti, että tämä palkki olisi yhtä suuri tai jopa suurempi riippuen siitä, miten päätetään asettaa kattotuolit (edellyttäen, että ehdotettu on oikein). Joten valitettavasti tällainen palkki ei tuo mitään lisäarvoa.
Toinen kohta, joka tarvitsee ratkaisun, on vakaus. Koska suurin osa talon päädystä avataan, ja laajennuksessa on vain yksi seinä, tekee tämä tilanteesta hieman haastavan. Joten teräksen käyttö helpottaa tämän ratkaisemista.
Tämä voitaisiin ratkaista kiristämällä pylväät perustuksiin tai tekemällä kehys, joka sisältää palkin. Talon päätyyn voisi ottaa alas seinän jäänteet ja asettaa ristin.
Vakauden osalta oletan, että pylväs kantaseinän ja päädyn välisessä kohtaamisessa auttaisi jonkin verran?
Kiitos jälleen kerran kaikesta avusta!
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Toivotaan, että siitä on hieman apua kuitenkin, ettemme vain sekoita asioita sinulle
Tapaamisen pylväs ei luultavasti auta, koska haluaisimme sen olevan mahdollisimman pieni. Muuten siitä tulisi melko massiivinen. Jos sinulla on mahdollisuus tehdä jotain kodinhoitohuoneen seinässä, se helpottaisi huomattavasti map vakautta.
Tapaamisen pylväs ei luultavasti auta, koska haluaisimme sen olevan mahdollisimman pieni. Muuten siitä tulisi melko massiivinen. Jos sinulla on mahdollisuus tehdä jotain kodinhoitohuoneen seinässä, se helpottaisi huomattavasti map vakautta.
Kodinhoitohuone puretaan ja uudistetaan kuitenkin täysin sisäpuolelta, joten jos tarvitaan, voidaan myös seinä siellä rakentaa uudelleen.B bossespecial sanoi:Toivotaan, että siitä on hieman apua, jotta emme vain sotke asioita sinulle
Kohtaamisessa oleva tolppa ei luultavasti auta, koska sen haluaisi olevan mahdollisimman pieni. Muuten se olisi melko suuri. Jos sinulla on mahdollisuus tehdä jotain kodinhoitohuoneen seinälle, se helpottaisi merkittävästi vakauden kannalta.
Haha, kylläpä tässä vähän pää menee sekaisin, mutta parempi sekoittaa nyt kuin myöhemmässä vaiheessa
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Sen voi sotkea vielä enemmän! Mikä on parvekkeen tärkein tarkoitus? Jos se on päästä ilmaan niin, että saat merinäköalan, se voidaan ratkaista paljon yksinkertaisemmalla tavalla. Itse en koskaan harkitsisi yhdistäväni puutarhahuonetta parvekkeeseen, koska tiedän, että nämä huonetyypit eivät ole todella yhteensopivia.
Monia tärkeitä huomautuksia @bossespecial tarpeesta stabiloiviin toimenpiteisiin ja paradoksaalista, että ylimääräinen kantava palkki ei olekaan etu.
Monia tärkeitä huomautuksia @bossespecial tarpeesta stabiloiviin toimenpiteisiin ja paradoksaalista, että ylimääräinen kantava palkki ei olekaan etu.
Tarkoitus on olla paikka, jossa on enemmän ilta-aurinkoa ja näkymiä. Paikka, jonne voi lopulta päästä myös yläkerrasta. Yksinkertaisesti ylimääräinen terassi, jossa on hieman erilaisia aurinkomahdollisuuksia.J justusandersson sanoi:Sen voi sekoittaa tätä vielä enemmän! Mikä on parvekkeen tärkein tarkoitus? Jos se on päästä ilmaan, jotta saat merinäköalan, sen voi ratkaista paljon yksinkertaisemmalla tavalla. Itse en koskaan harkitsisi puutarhahuoneen yhdistämistä parvekkeen kanssa, koska tiedän, että nämä huonetyypit eivät ole oikein yhteensopivia.
Monia tärkeitä huomautuksia @bossespecial stabilointitoimenpiteiden tarpeesta ja siitä, että paradoksaalisesti vielä yksi kantolinja ei ole mikään etu.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Mutta silloin sen ei tarvitse olla niin suuri. Rakenna puutarhahuone nauhalla peitetyllä peltikatolla, jolla on matala kallistus, ja tee hauska parveke vähän kuin näköalapaikka. Voi olla tyylikkäämpi, käyttökelpoisempi ja paljon yksinkertaisempi.
Se saa kuitenkin enemmän ilta-aurinkoa, erityisesti illallisaikaan, ja luulen, että olisi erittäin mukavaa esimerkiksi pitää pöytä siellä ja ylipäätään vain hengailla. En usko, että sitä pidettäisiin liian suurena. Sanottuani se, on tietenkin olemassa raja sille, kuinka paljon voi olla valmis maksamaan siitä, ja olisi tyhmää vain antaa hinnan nousta mitä tahansa. Mutta ensin haluaisin saada paremman käsityksen siitä, mitä vaadittaisiin rakentaa kuten on suunniteltu ennen kuin teen lopullisen päätöksen.J justusandersson sanoi:
Parveke olisi varmaan myös mukava, ja oletan, että koska hyötykuorma on pienempi, sen mitoittaminen olisi helpompaa? Mutta ei oikeastaan ole niin paljon tilaa paksummalle palkistolle ja suuremmalle kaltevuudelle, päätykolmion ja ullakon korkeus kuitenkin rajoittaa. Toinen etu terassissa on, että kun ullakolle tulee ovi, siitä tulee myös ylimääräinen sisäänkäynti taloon, suoraan ullakolle, joka voidaan silloin helpommin tehdä vähän erillisemmäksi asumiseksi nuorelle tai jopa vuokraamiseen. Vaikka nämä suunnitelmat eivät ole nyt ajankohtaisia ja on muutakin, joka täytyy ensin hoitaa, haluaisin mielelläni tuon mahdollisuuden tulevaisuudessa.

