Olen ostanut pienen piharakennuspaketin, joka on valmistettu konepuristetuista, lakatuista levyistä. Rakennus on amerikkalainen, ja todellisessa USA-tyylissä varsinaista käyttöohjetta edeltävät lukuisat vastuunrajoitukset ja takuu-ehtojen lausekkeet. Yksi niistä on, että valmistaja ei voi taata ruostesuojan kestävyyttä, jos rakennus asetetaan painekyllästetyn puun päälle.

Henkilökohtaisesti minua ei suuresti kiinnosta vedota takuuseen pikkuseikoista, ja voin ehkä jopa elää jonkin roskariskin kanssa - mutta kuinka vaarallisia kemikaalit painekyllästetyssä puussa ovat normaaleille, metallirakenteille (en usko, että metalli on sinkitty, mutta se on varustettu jonkinlaisella vinyylipohjaisella "coatingilla")? Onko syytä olla huolissaan?

Rakennuksen runko koostuu yksinkertaisesti sanottuna U-muotoisista metallipalkeista, jotka liitetään yhteen talomaiseksi rungoksi, joka sitten peitetään konepuristetuilla metallilevyillä.

Kiitos vastauksesta,
/Jörgen

Joidenkin ruuvien pintakäsittely näyttää olevan huono kestämään kyllästettyä puuta, joten ei se mahdotonta ole. Yksinkertainen ratkaisu ongelmaasi on asettaa kaistaleita kattopahvia palkkien ja kyllästetyn puun väliin.

Kiitos Mathias, kyllä, olen itsekin harkinnut sellaista tai vastaavaa ratkaisua - mutta se tuntuu todellakin liioittelulta......
Terveisin Jörgen

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.